2013-06-14, 10:34
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MossTrums
Mastnoteringarna tiden 18:00-21:00 motsäger KJ:s berättelse. Enligt ett tidigare inlägg #4180 på forumet:

18:40 - Telefonen kopplar upp mot mast och positioneras till Friluftsområde i Sävast
21:00 - Hon lämnar kompisen gående och glad
21:xx - Telefonen kopplar upp mot mast som täcks in av kompisens bostad, därefter dör telefonen.

Det tolkar jag som att VB:s mobiltelefon kl 18:40 inte är i Bodsvedjan. Då faller också KJ:s berättelse. Rätta mig någon om jag har fel i antagandet att mobilsignalerna motsäger KJ:s berättelse!

Finns uppgifter om att båda masterna (Åberget/Sävast) kan kopplas upp från KJ:s adress, kanske beroende på belastning. Den uppgiften kom tidigt i tråden. Men var?

Ser nu att detta redan avhandlas.
Vad visar KJ:s mobil? Det är intressant.
Senast redigerad av lilltoe 2013-06-14 kl. 10:36.
Citera
2013-06-14, 10:35
Medlem
MossTrumss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag har vid några tillfällen redogjort för hur jag har tolkat tidningsuppgifterna om masterna. Signalen 18:40 gick till Ålberget och 21:00 till Sävast.

Frågorna blir då: 1) täcker Sävastmasten Bodsvedjan (ngn påstår så) och om inte, 2) Har VB rört sig mot Sävastmastens täckningsområde efter att hon lämnat KJ:s bostad runt kl 21?
Citera
2013-06-14, 10:36
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minutvisaren
Särskilt höga var dom inte. Enligt slutbetyget från nian fick han VG i de två estetiska ämnena slöjd och bild. I alla övriga ämnen fick han G.

Edit: Men särskilt mycket mer ointelligent än genomsnittet behöver han ju inte vara.
Dock, några slags inlärningssvårigheter finns ju då han under folkhögskoletiden inte lyckades få godkänt i flera viktiga teoretiska ämnen som t ex svenska, engelska mm.

Okej, men det motsäger inte att han kan "bedömas som mer ointelligent än genomsnittet"

Äsch, såg inte din edit förrän det var försent.
Citera
2013-06-14, 10:36
Medlem
ME077s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Jag tycker inte det finns några direkta motsägelser i detta fall, allt tycker jag verkar logiskt utifrån om man tittar och jämför med ett flertal andra mordfall.

Vi vet inte vad han lider av eller hur det han lider av påverkar honom. Han gick ut högstadiet med höga betyg vilket talar för att han åtminstone inte kan bedömas som mer ointelligent än genomsnittet.

Valet av fyndplats är en logisk plats att dumpa kropp eller kroppsdelar för en genomsnittlig mördare. De allra flesta mördare dumpar liket på en plats som de själva är bekanta med.

Inget säger att han lämnade blod i bilen, han kan ha rengjort men han kan även ha kontrollerat om det finns blod. Blodet kan vara så små droppar att de inte syns för blotta ögat. Samma misstag eller rättare sagt av samma skäl har massor av mördare åkt dit på, att blod hittas på någon plats som kan knytas till offer och GM.

Nej, alla vet inte att sms, telefonsamtal och mastpositioneringar kan spåras i efterhand. De som är mest upmärksammad på denna kunskap är grovt kriminella, vi som läser krimtrådarna på Flashback och personer som är väl insatta i teknik och telekommunikation. Gemene man skulle aldrig tänka på att deras positioner och deras sms och samtal kan spåras i efterhand.

Han har betett sig som den genomsnittliga mördaren, både när det gäller val av fyndplats, misstag i samband med städning och att denne inte tänkte på, vid den aktuelle händelsen, att mobiltelefonen skulle kunna avslöja hans och hennes rörelser.

Jag ser inga konstigheter eller motsägelser i detta.

Troligtvis har du rätt. Jag har bara svårt att tro att KJ skulle vara så korkad att han direkt leder polisen till sig själv. Jag håller mig ändå till torped (som planterat spår) anlitad av AN ett tag till, tills annat bevisats, vilket kanske blir redan idag kl 13. Och jag vet att jag i tråden framstår som en idiot... men jag är ju inte här för att framstå som smart Som många redan skrivit i tråden: Man vill inte tro att ett fall kan vara så här enkelt. Mao blandar man in känslor och egna preferenser som kanske ibland motsäger logiken...

Edit: Det läskiga är ju egentligen, att de som har bäst chans att komma undan med ett mord är de som är erfarna läsare i dessa brottstrådar på flashback...
Senast redigerad av ME077 2013-06-14 kl. 10:43.
Citera
2013-06-14, 10:38
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 87a
Men asså måru bra?
Har jag sagt så eller? Haha dags för dig att sova snart?

Min teori är att någon har ett hat både emot KJ & VB så de båda har fallit offer för en sjuk människa.
Ja, jag tror någon är ute & planterar bevis lite här & var.

Att jag tog upp att han råkat skjutit någon var för att ta ett exempel på folk som kan tycka illa om honom! Nu tror jag inte att så är fallet att den skjutne är mördaren utan som jag sa, ett exempel...

Citat:
Ursprungligen postat av 87a
Ja, men fatta hur psykiskt rubbad man ska vara för att ens klara av att stycka en kropp. Så jo, jag tror den här mördaren är kapabel till vad som helst. Dessutom har jäveln haft flera veckor på sig att plantera & röja undan bevis både innan kj vart anhållen & nu efter.

Hur som haver så är personen ( oavsett vem ) som dödat inte frisk nånstans så inget i denna utredning skulle förvåna mig om man säger så..

Om din teori och slutsats har bäring mot verkligheten är gärningsmannen en psyksjuk som helt säkert inte är okänd i vården. Men bakom styckmordet på Vatchareeya ligger inte resultatet av psykisk sjukdom, utan någons/någras morbida intresse av att med utstuderad grymhet plåga henne till döds - a show down för att demonstrera vem som är Herre över liv och död. Det är Ondska 87:an, inte sjukdom.
Citera
2013-06-14, 10:38
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Frågorna blir då: 1) täcker Sävastmasten Bodsvedjan (ngn påstår så) och om inte, 2) Har VB rört sig mot Sävastmastens täckningsområde efter att hon lämnat KJ:s bostad runt kl 21?
1) Jag vet inte
2) Nej, det verkar som om mobilen rört sig från Bodsvedjan mot Sävast mellan kl 18:40 och 21
Citera
2013-06-14, 10:43
Medlem
MossTrumss avatar
Citat:
1) Jag vet inte
2) Nej, det verkar som om mobilen rört sig från Bodsvedjan mot Sävast mellan kl 18:40 och 21

Har hennes mobil fötter? Sex fötter som myran, kanske ?
Citera
2013-06-14, 10:44
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
Troligtvis har du rätt. Jag har bara svårt att tro att KJ skulle vara så korkad att han direkt leder polisen till sig själv. Jag håller mig ändå till torped (som planterat spår) anlitad av AN ett tag till, tills annat bevisats, vilket kanske blir redan idag kl 13. Och jag vet att jag i tråden framstår som en idiot... men jag är ju inte här för att framstå som smart Som många redan skrivit i tråden: Man vill inte tro att ett fall kan vara så här enkelt. Mao blandar man in känslor och egna preferenser som kanske ibland motsäger logiken...

Edit: Det läskiga är ju egentligen, att de som har bäst chans att komma undan med ett mord är dem som är erfarna läsare i dessa brottstrådar på flashback...

Det finns ju ingen information som egentligen motsäger att han utförde mordet på uppdrag, det är dock inte det mest sannolika, men iallafall inte uteslutet. Dock är det helt osannolikt att han sattes dit för mordet och att bevis planterades.

Du framstår inte alls som någon idiot, du har i många fall intressanta resonemang och uppslag.

Du har rätt i att många går till sig själv när de ska jämföra preferenser och då blir det ofta galet, samma när man blandar in personliga känslor, då blir man lätt subjektiv.
Citera
2013-06-14, 10:46
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Har hennes mobil fötter? Sex fötter som myran, kanske ?
Det tvivlar jag starkt på. Det var nog någon som bar mobilen. Men signalerna visar var mobilen befann sig, inte var ägaren befann sig.
Citera
2013-06-14, 10:49
Medlem
MossTrumss avatar
Citat:
Det tvivlar jag starkt på. Det var nog någon som bar mobilen. Men signalerna visar var mobilen befann sig, inte var ägaren befann sig.

D'accord, som fransmännen säger.
Senast redigerad av MossTrums 2013-06-14 kl. 10:58.
Citera
2013-06-14, 10:52
Medlem
lilltoes avatar
Vet vi med säkerhet att sms:et 18.40 från VB är det som innehållit ett upprört budskap?

Den info som ligger i mitt huvud och vill hålla sig kvar är att VB skickat ett sms med upprört innehåll/upprörd VB UNDER DAGEN som upptäcktes först senare på kvällen av mottagaren. 18.40 är väl kväll så jag ifrågasätter att just det meddelandet skickas så sent.
En konflikt kan ha varit igång redan under dagen, därav statusuppdateringarna på fb.
Den första i avsikt att meddela: Jag behöver inte dig. Jag har fler kompisar, som den här jag ska plugga hos. Ha!
Den andra är en pik till en upptagen person i en prikär belägenhet. En näsknäpp! Tror du jag är dum eller?

Vid ca 16.00 har VB och KJ mobilkontakt, om detta stämmer.
Citera
2013-06-14, 10:56
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lilltoe
Vet vi med säkerhet att sms:et 18.40 från VB är det som innehållit ett upprört budskap?

Den info som ligger i mitt huvud och vill hålla sig kvar är att VB skickat ett sms med upprört innehåll/upprörd VB UNDER DAGEN som upptäcktes först senare på kvällen av mottagaren. 18.40 är väl kväll så jag ifrågasätter att just det meddelandet skickas så sent.
En konflikt kan ha varit igång redan under dagen, därav statusuppdateringarna på fb.
Den första i avsikt att meddela: Jag behöver inte dig. Jag har fler kompisar, som den här jag ska plugga hos. Ha!
Den andra är en pik till en upptagen person i en prikär belägenhet. En näsknäpp! Tror du jag är dum eller?

Vid ca 16.00 har VB och KJ mobilkontakt, om detta stämmer.
Jag delar din sista mening. Det var då VB bad KJ att bli hämtad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in