Citat:
Ursprungligen postat av
ME077
Har aldrig läst om ett mordfall där all information och fakta motsäger sig varandra så här mycket.
Om KJ är gm känns det som att mordet inte kan ha varit planerat, samt att KJ´s psykiska sjukdom (vad den nu är) är betydligt mycket allvarligare än någon vetat, men också att KJ antagligen är rent ut sagt ointelligent på ett anmärkningsvärt sätt.
- Varför skulle han placera kroppsdelarna på en plats som just han har extra anknytning till? Som dessutom ligger mellan hans bostad och föräldrahem?
- Varför skulle han lämna blodspår i sin bil? (Alla människor över ca 12 års ålder vet att polisen hittar även mikroskopiska mängder blod och dna).
- Alla vet att polisen kan spåra sms, telefonsamtal och mastpositioner.
Jag tycker inte det finns några direkta motsägelser i detta fall, allt tycker jag verkar logiskt utifrån om man tittar och jämför med ett flertal andra mordfall.
Vi vet inte vad han lider av eller hur det han lider av påverkar honom. Han gick ut högstadiet med höga betyg vilket talar för att han åtminstone inte kan bedömas som mer ointelligent än genomsnittet.
Valet av fyndplats är en logisk plats att dumpa kropp eller kroppsdelar för en genomsnittlig mördare. De allra flesta mördare dumpar liket på en plats som de själva är bekanta med.
Inget säger att han lämnade blod i bilen, han kan ha rengjort men han kan även ha kontrollerat om det finns blod. Blodet kan vara så små droppar att de inte syns för blotta ögat. Samma misstag eller rättare sagt av samma skäl har massor av mördare åkt dit på, att blod hittas på någon plats som kan knytas till offer och GM.
Nej, alla vet inte att sms, telefonsamtal och mastpositioneringar kan spåras i efterhand. De som är mest upmärksammad på denna kunskap är grovt kriminella, vi som läser krimtrådarna på Flashback och personer som är väl insatta i teknik och telekommunikation. Gemene man skulle aldrig tänka på att deras positioner och deras sms och samtal kan spåras i efterhand.
Han har betett sig som den genomsnittliga mördaren, både när det gäller val av fyndplats, misstag i samband med städning och att denne inte tänkte på, vid den aktuelle händelsen, att mobiltelefonen skulle kunna avslöja hans och hennes rörelser.
Jag ser inga konstigheter eller motsägelser i detta.