2013-06-14, 09:24
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rammstein74
Vilken tid hålls omhäktningen idag? Hörde nyss på nordnytt att åklagarna kommer avslöja mera bevisning mot KJ

Klockan 13, enligt Minutvisaren.
Citera
2013-06-14, 09:32
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av porrbrudar
Fast det vet vi inte tror jag. För mig låter det mer som att telefonen varit avstängd mellan 18:40 och 21, och att den tillfälligt kom "online" kl 21.

Kanske styrks av att KJ:s mobil har trafik till och från samma positionering som tidigare under kvällen, synkad med VB:s. Hon hade ju ett 10-tal under kvällen, enligt polisen, fram till 18.40.
Hade något avvikit här, hade polisen plockat in honom på regelrätt förhör långt tidigare.
Vi får inte glömma KJ:s mobil i det här.
Citera
2013-06-14, 09:34
Medlem
airell8s avatar
Finns det något i den här grannens berättelse som vittnar om att KJ ska ha deltagit på den här festen under lördagen?

Det kanske är hans bror som organiserat den, vilket då skulle eliminera KJs alibi.
Citera
2013-06-14, 09:36
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av airell8
Finns det något i den här grannens berättelse som vittnar om att KJ ska ha deltagit på den här festen under lördagen?

Det kanske är hans bror som organiserat den, vilket då skulle eliminera KJs alibi.

Om det nu inte var hans ÄLDRE bror han var och spelade hos..
Citera
2013-06-14, 09:38
Medlem
airell8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lilltoe
Om det nu inte var hans ÄLDRE bror han var och spelade hos..

Ja. Kanske det
Citera
2013-06-14, 09:44
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av airell8
Ja. Kanske det

Men just den här kvällen var ett gyllene tillfälle att var lite småkriminell på, då de flesta, så ock polisen satt bänkade framför TV-apparaterna. Jag t ex fann det väldigt praktiskt att under denna tid köra en avställd bil från en plats till en annan och gjorde så. Mötte två bilar under de 45 minuter olagligheterna pågick.

Kan jag, kan andra. Något att tänka på.
Citera
2013-06-14, 09:54
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
Har aldrig läst om ett mordfall där all information och fakta motsäger sig varandra så här mycket.

Om KJ är gm känns det som att mordet inte kan ha varit planerat, samt att KJ´s psykiska sjukdom (vad den nu är) är betydligt mycket allvarligare än någon vetat, men också att KJ antagligen är rent ut sagt ointelligent på ett anmärkningsvärt sätt.

- Varför skulle han placera kroppsdelarna på en plats som just han har extra anknytning till? Som dessutom ligger mellan hans bostad och föräldrahem?
- Varför skulle han lämna blodspår i sin bil? (Alla människor över ca 12 års ålder vet att polisen hittar även mikroskopiska mängder blod och dna).
- Alla vet att polisen kan spåra sms, telefonsamtal och mastpositioner.

Jag tycker inte det finns några direkta motsägelser i detta fall, allt tycker jag verkar logiskt utifrån om man tittar och jämför med ett flertal andra mordfall.

Vi vet inte vad han lider av eller hur det han lider av påverkar honom. Han gick ut högstadiet med höga betyg vilket talar för att han åtminstone inte kan bedömas som mer ointelligent än genomsnittet.

Valet av fyndplats är en logisk plats att dumpa kropp eller kroppsdelar för en genomsnittlig mördare. De allra flesta mördare dumpar liket på en plats som de själva är bekanta med.

Inget säger att han lämnade blod i bilen, han kan ha rengjort men han kan även ha kontrollerat om det finns blod. Blodet kan vara så små droppar att de inte syns för blotta ögat. Samma misstag eller rättare sagt av samma skäl har massor av mördare åkt dit på, att blod hittas på någon plats som kan knytas till offer och GM.

Nej, alla vet inte att sms, telefonsamtal och mastpositioneringar kan spåras i efterhand. De som är mest upmärksammad på denna kunskap är grovt kriminella, vi som läser krimtrådarna på Flashback och personer som är väl insatta i teknik och telekommunikation. Gemene man skulle aldrig tänka på att deras positioner och deras sms och samtal kan spåras i efterhand.

Han har betett sig som den genomsnittliga mördaren, både när det gäller val av fyndplats, misstag i samband med städning och att denne inte tänkte på, vid den aktuelle händelsen, att mobiltelefonen skulle kunna avslöja hans och hennes rörelser.

Jag ser inga konstigheter eller motsägelser i detta.
Citera
2013-06-14, 10:03
Medlem
MossTrumss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lilltoe
Det är något som inte stämmer här.
Jag utgår ifrån att KJ:s berättelse om kvällen stämmer fram till ca 21.00. Det har polisen kunnat kolla ihop med masterna i området. Hade de avvikit för mycket från KJ:s berättelse hade de tagit in honom långt tidigare som misstänkt. I detta läge vet inte polisen att hon både är mördad och styckad och hade agerat utifrån det de hade, KJ:s berättelse och mobilsignaler. Det gör att KJ blir den "siste" som ser henne vid liv och senare misstänkt. Försvunnen blir efter detta människorov. Hans historia stämmer, men vi ska nog ha ett öga på honom, typ.

Det är efter 21.00 allt snurrar till sig!

Vittnet vid sommarstugan säger att det förekommit mycket biltrafik, bål och flertal personer fram till kl. 02.30.
Men när började trafiken?
Hur många bilar avses?

Mastnoteringarna tiden 18:00-21:00 motsäger KJ:s berättelse. Enligt ett tidigare inlägg #4180 på forumet:

18:40 - Telefonen kopplar upp mot mast och positioneras till Friluftsområde i Sävast
21:00 - Hon lämnar kompisen gående och glad
21:xx - Telefonen kopplar upp mot mast som täcks in av kompisens bostad, därefter dör telefonen.

Det tolkar jag som att VB:s mobiltelefon kl 18:40 inte är i Bodsvedjan. Då faller också KJ:s berättelse. Rätta mig någon om jag har fel i antagandet att mobilsignalerna motsäger KJ:s berättelse!
Senast redigerad av MossTrums 2013-06-14 kl. 10:29.
Citera
2013-06-14, 10:07
Medlem
Minutvisarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
[..]

Han gick ut högstadiet med höga betyg vilket talar för att han åtminstone inte kan bedömas som mer ointelligent än genomsnittet.

[..]

Särskilt höga var dom inte. Enligt slutbetyget från nian fick han VG i de två estetiska ämnena slöjd och bild. I alla övriga ämnen fick han G.

Edit: Men särskilt mycket mer ointelligent än genomsnittet behöver han ju inte vara.
Dock, några slags inlärningssvårigheter finns ju då han under folkhögskoletiden inte lyckades få godkänt i flera viktiga teoretiska ämnen som t ex svenska, engelska mm.
Senast redigerad av Minutvisaren 2013-06-14 kl. 10:28.
Citera
2013-06-14, 10:08
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MossTrums
Mastnoteringarna tiden 18:00-21:00 motsäger KJ:s betättelse. Enligt ett tidigare inlägg #4180 på forumet:

18:40 - Telefonen kopplar upp mot mast och positioneras till Friluftsområde i Sävast
21:xx - Telefonen kopplar upp mot mast som täcks in av kompisens bostad, därefter dör telefonen.

Det tolkar jag som att VB:s mobiltelefon kl 18:40 inte är i Bodsvedjan. Då faller också KJ:s berättelse. Rätta mig någon om jag har fel i antagandet att mobilsignalerna motsäger KJ:s berättelse!

Nu är Q bäst uppdaterad på detta med master och mobilsignaler, men masten som tog emot en signal 18:40 ska tydligen även täcka in KJs bostad.

Telefons stängs av före klockan 21, enligt polisens presskonferens. Där framgår att telefonen inte skickat några signaler efter 21, hur långt före 21 telefonen senast skickade signal vet vi inte, men vi vet, utifrån den information som lämnades av polisen på presskonferensen den 10:e att telefonen dog innan hon lämnade KJ.
Citera
2013-06-14, 10:23
Medlem
MossTrumss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Nu är Q bäst uppdaterad på detta med master och mobilsignaler, men masten som tog emot en signal 18:40 ska tydligen även täcka in KJs bostad.

Telefons stängs av före klockan 21, enligt polisens presskonferens. Där framgår att telefonen inte skickat några signaler efter 21, hur långt före 21 telefonen senast skickade signal vet vi inte, men vi vet, utifrån den information som lämnades av polisen på presskonferensen den 10:e att telefonen dog innan hon lämnade KJ.

Tack för info! Men lite märkligt förblir det att VB:s mobiltelefonen kopplar upp till två olika master från en och samma vistelsepunkt (Bodsvedjan). Jo, jag vet att signalerna kan 'roama' runt lite som zigenare beroende på belastning i telefonnäten men ändå ?
Citera
2013-06-14, 10:23
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MossTrums
Mastnoteringarna tiden 18:00-21:00 motsäger KJ:s betättelse. Enligt ett tidigare inlägg #4180 på forumet:

Jag har vid några tillfällen redogjort för hur jag har tolkat tidningsuppgifterna om masterna. Signalen 18:40 gick till Ålberget och 21:00 till Sävast.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in