Citat:
Ursprungligen postat av
ME077
Troligtvis har du rätt. Jag har bara svårt att tro att KJ skulle vara så korkad att han direkt leder polisen till sig själv. Jag håller mig ändå till torped (som planterat spår) anlitad av AN ett tag till, tills annat bevisats, vilket kanske blir redan idag kl 13. Och jag vet att jag i tråden framstår som en idiot... men jag är ju inte här för att framstå som smart

Som många redan skrivit i tråden: Man vill inte tro att ett fall kan vara så här enkelt. Mao blandar man in känslor och egna preferenser som kanske ibland motsäger logiken...
Edit: Det läskiga är ju egentligen, att de som har bäst chans att komma undan med ett mord är dem som är erfarna läsare i dessa brottstrådar på flashback...

Det finns ju ingen information som egentligen motsäger att han utförde mordet på uppdrag, det är dock inte det mest sannolika, men iallafall inte uteslutet. Dock är det helt osannolikt att han sattes dit för mordet och att bevis planterades.
Du framstår inte alls som någon idiot, du har i många fall intressanta resonemang och uppslag.
Du har rätt i att många går till sig själv när de ska jämföra preferenser och då blir det ofta galet, samma när man blandar in personliga känslor, då blir man lätt subjektiv.