2013-06-14, 00:30
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Utvidgades sökområdet när sista signalen uppfångats? Lustigt, jag trodde sista signalen uppfångades 4 maj och att söket startade 7 maj. Så man kan missta sig.
Det fanns två "sista" signaler ett tag - med början kl. 18:40. - Ja, det är ju förvisso inte första gången du misstar dig, men ibland kan det bara bra att kunna klockan.
Citera
2013-06-14, 00:34
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Det fanns två "sista" signaler ett tag - med början kl. 18:40. - Ja, det är ju förvisso inte första gången du misstar dig, men ibland kan det bara bra att kunna klockan.
Vad snackar du om nu då? "Två 'sista' signaler"?
Citera
2013-06-14, 00:34
Medlem
http://img5.imageshack.us/img5/3136/35891015140780475432793.jpg
såhär mörkt va det i boden kvällen 4maj 22.30
Citera
2013-06-14, 00:37
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 87a
Nemen NEJ ditt rikspucko!

Jag har trott från början att han är oskyldig! Tyvärr tror jag någon vill sätta dit honom!
Kanske kompisen han råka skjuta i ansiktet på nått soft airgun krig?
Ne men seriöst, nån hatar KJ , nån planterar bevis!

Den skyldige finns där ute i boden och sålänge fel man sitter så kan vad som helst hända.
Konstigt att det dessutom kommer fram så mycket nu och inte tidigare!

Du har trott från början att KJ är oskyldig ? Hur kunde du från början vara så säker på det ? Hur förklarar du då att "Kibba" omedelbart blev huvudmisstänkt ? Polisen drog hans namn ur en hatt ? Har KJ skjutit någon i ansiktet i ett leksaksvapenkrig, eller är det något du hittar på ? Du menar att fel man sitter och att KJ inte har någonting att göra med det som hände VB ? Om det inte var KJ som utdelade det dödande sticket kan han väl haft andra uppgifter i detta ? Medverkat vid styckningen ? Vid transporten av kroppsdelar? Kanske var det KJ som kastade VB till vargarna, dvs tog henne till målområdet för Fallen Angel-spelen eller något annat "spel" på liknande tema ? Som jag skrev; det finns inte en chans på miljonen att KJ är herr "Snövit" i detta.
Citera
2013-06-14, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Jag tror att jag läste om en fest i stugan för 10-12 dagar sedan men kan inte hitta det. År någon som kommer ihåg detta?

Kommer här:

Senast redigerad av ophiaghushannah 2013-06-14 kl. 00:53.
Citera
2013-06-14, 00:39
Medlem
Citat:
Det har inget med saken att göra. Det finns ingen misstänkt i Arvidsjaur, såvitt jag vet. Förhoppningsvis är söket redan igång, MPS skulle samlas vid midnatt vid Idrottsplatsen, Borgargatan.

Om polisen inte sökte efter en levande person kan jag mycket väl tänka mig att den lurade MPS.

Ja, söker de inte det och lurar MPS, tänk f-n hur du skall förklara det om det kommer fram, tror ju knappast att det finns ett polishuvud som skulle sitta kvar efter det. Kom ihåg att polisen och MPS är människor, polisen tror jag vill hjälpa MPS, men får inte ge tillräcklig info alltid vilket inte alltid hjälper.
Citera
2013-06-14, 00:41
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Vad snackar du om nu då? "Två 'sista' signaler"?
Det dröjde innan man fick in uppgifter om den allra sista signalen, och fram till dess gällde 18:40-signalerna som de "senaste", och rentav som de "sista". - Signalen vid 21-tiden var man osäker på huruvida den motsvarades av någon aktivitet från VB:s sida i form av samtal eller sms.
Citera
2013-06-14, 00:43
Medlem
Jag vet inte om det är till någon hjälp, men väljer man kartan över Boden, markerar alla alternativen (2G, 3G, 4G) och väljer "towers" (inte "coverage") så får man 19 mobilmaster i Boden, varav 10 Telia-master. Om det är heltäckande eller exakta lokalisationer törs jag inte svära på, men det går att kolla av med Google Maps exempelvis; då hittar i alla fall jag god överensstämmelse i lokalisationen mellan OpenSignal-kartan och Google Maps, med väl synliga master från gatuvyn.

http://opensignal.com/
Citera
2013-06-14, 00:44
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Det dröjde innan man fick in uppgifter om den allra sista signalen, och fram till dess gällde 18:40-signalerna som de "senaste", och rentav som de "sista". - Signalen vid 21-tiden var man osäker på huruvida den motsvarades av någon aktivitet från VB:s sida i form av samtal eller sms.
Klart att polisen fick all data från operatören vid ett och samma tillfälle. Varför skulle operatören portionera ut info?
Citera
2013-06-14, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Du har trott från början att KJ är oskyldig ? Hur kunde du från början vara så säker på det ? Hur förklarar du då att "Kibba" omedelbart blev huvudmisstänkt ? Polisen drog hans namn ur en hatt ? Har KJ skjutit någon i ansiktet i ett leksaksvapenkrig, eller är det något du hittar på ? Du menar att fel man sitter och att KJ inte har någonting att göra med det som hände VB ? Om det inte var KJ som utdelade det dödande sticket kan han väl haft andra uppgifter i detta ? Medverkat vid styckningen ? Vid transporten av kroppsdelar? Kanske var det KJ som kastade VB till vargarna, dvs tog henne till målområdet för Fallen Angel-spelen eller något annat "spel" på liknande tema ? Som jag skrev; det finns inte en chans på miljonen att KJ är herr "Snövit" i detta.

Nej varför skulle jag hitta på något dyligt? Finns bilder på facebook om det såatte AHH!
Men låt mig tro vad jag vill så låter jag dig tro vad du vill angående vem som skyldig & inte.
Seriöst alltså, alla har rätt till sina åsikter och jag har en stark känsla av att KJ inte är VB´s mördare..

Däremot tror jag någon hade något emot både KJ & VB och nu står dem båda som offer i detta elände.

Allt återstå att se, men serru låt folket tro vad dem vill.
Citera
2013-06-14, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kinuski
Jag vet inte om det är till någon hjälp, men väljer man kartan över Boden, markerar alla alternativen (2G, 3G, 4G) och väljer "towers" (inte "coverage") så får man 19 mobilmaster i Boden, varav 10 Telia-master. Om det är heltäckande eller exakta lokalisationer törs jag inte svära på, men det går att kolla av med Google Maps exempelvis; då hittar i alla fall jag god överensstämmelse i lokalisationen mellan OpenSignal-kartan och Google Maps, med väl synliga master från gatuvyn.

http://opensignal.com/

Har du i den beräkningen tagit in att Telia inte har några egna 3G master eftersom de inte fick tillstånd att bygga egna 3G nät enligt Post och Telestyrelsen?
Citera
2013-06-14, 00:48
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GregorGreger
Har du i den beräkningen tagit in att Telia inte har några egna 3G master eftersom de inte fick tillstånd att bygga egna 3G nät enligt Post och Telestyrelsen?
Telia gick samman med en annan operatör och byggde ett gemensamt nät, kallt Sweden3G.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in