2013-05-31, 08:13
Medlem
knug87s avatar
Hur kan man inte ha lärt sig i den där åldern att kossor är de lömskaste djuren som finns

idissla idissla idissla...avvakta..idissla idissla CHAAARGE STAMPEDE!!! idissla skratta
Citera
2013-05-31, 09:26
Medlem
crillecrilles avatar

Duckface. Räcker väl så. Riktigt bottennapp den här "artikeln" och "storyn". Djur är inga skyltdockor...
Citera
2013-05-31, 09:54
Medlem
BaalZeBubs avatar
Hela 8 poster om att den koattackerade kvinnan är idiot. Till och med Bullen!

Jag måste säga några saker i Ewas försvar.

Ewa är van vid kor, och vet att det inte är normalt att de är så här aggresiva. Det vet jag också. Jag har gått i massor av kohagar, och fått en arg skock kor efter mig bara på ett ställe. Kossor kan bli galna ibland, men det får man ta konsekvensen av. I mitt fall sprang jag in i ett tätt buskage och väntade där tills kossorna tröttnat på mig.

Så Ewa har helt rätt när hon säger: " Jag är van vid kor. Det här var inte ett normalt beteende. Blir korna aggressiva under kalvning får man väl stängsla in dem, så gör man på annat håll."

Länstyrelsen är helt enkelt lata och vill inte ta ansvar:
" Alla djur har modersinstinkter."

Kornas ägare säger emot sig själv och ger - troligen helt omedvetet - Ewa rätt:
"Lars-Ove Cahling äger korna ifråga.

Enligt honom är problemet enkelt: Folk går för nära.

– Jag tror att det är en ko som ställer till det. Hon har starka modersinstinkter. Vi ska se om vi kan få bort henne så att det blir lugnt, säger han."
Citera
2013-05-31, 15:34
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Hela 8 poster om att den koattackerade kvinnan är idiot. Till och med Bullen!

Jag måste säga några saker i Ewas försvar.

Ewa är van vid kor, och vet att det inte är normalt att de är så här aggresiva.

http://www.dn.se/sthlm/aggressiv-ko-har-avlivats

"Flera personer har jagats av arga kor i ett naturreservat utanför Stockholm. Enligt ägaren var det en enskild ko som ställde till problem. Den kon har nu avlivats, uppger ägaren. "
Citera
2013-05-31, 15:51
Medlem
mindgasms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
http://www.dn.se/sthlm/aggressiv-ko-har-avlivats

"Flera personer har jagats av arga kor i ett naturreservat utanför Stockholm. Enligt ägaren var det en enskild ko som ställde till problem. Den kon har nu avlivats, uppger ägaren. "

så det var ett djur som avlivades och inte människan i artikeln??
Citera
2013-06-01, 18:15
Medlem
Cobra Mk IIIs avatar
Den kvinnlige hundägaren lägger sig och sover. Innan har hon bundit sin hund vid trädet där hon sover.

Någon ringer ambulansen eftersom det ligger en medvetslkös okontaktbar kvinna, ambulanspersonalen kommer inte fram för att hunden vaktar.

Polis tillkallas som skjuter hunden.

Get this: Hundägaren vaknar inte av all kalabalik, vaknar inte av de tre pistolskotten, men hon vaknar i ambulansen.

Allt är såklart dumma polisens fel. Hon själv har inget ansvar som lägger sig och sover i en park med sin hund bunden.

Expressenlänk med film:
http://www.expressen.se/gt/polisen-skot-ihjal-rebeccas-hund/

Även cattasbubbla skriver:

Återigen så försvann det egna ansvaret…
http://cattasbubbla.se/2013/06/01/ter-igen-s-frsvann-det-egna-ansvaret/
Citera
2013-06-01, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cobra Mk III
Den kvinnlige hundägaren lägger sig och sover. Innan har hon bundit sin hund vid trädet där hon sover.

Någon ringer ambulansen eftersom det ligger en medvetslkös okontaktbar kvinna, ambulanspersonalen kommer inte fram för att hunden vaktar.

Get this: Hundägaren vaknar inte av all kalabalik, vaknar inte av de tre pistolskotten, men hon vaknar i ambulansen.

Allt är såklart dumma polisens fel. Hon själv har inget ansvar som lägger sig och sover i en park med sin hund bunden.

Expressenlänk med film:

Förstår att hon är ledsen, att förlora en hund är inte kul. Men jag förstår inte hur hon inte kan vakna?
Hon verkar inte reagerat alls eftersom ambulansen trodde hon var medvetslös. Även om hon inte vaknar borde hon reagerat på något sätt. typ vänt på sig mumlat vad som helst. Jag misstänker piller. Kanske lite tradd eller benzo. Någon som vet kanske kan tipsa om vad hon MÖJLIGEN kunnat ta.

Hittade en artikel i Corren
http://www.corren.se/ostergotland/motala/artikel.aspx?articleId=6406941

Marie har flyttat till en gård vid Vadstena. Desvärre ligger helikopterflottiljen i närheten och oljudet av helikoptrarna stör hennes djur.
Det är ju inte bra, till man kommer till det här stycket:

"För fyra år sedan flyttade Marie Hagbom och hennes familj till en gård i Orlunda utanför Vadstena. Lika länge har hon försökt att få ett slut på flygövningarna som skrämmer hennes hästar och kor."

Haha, hon flyttar alltså in på en gård vid en helikopterflottilj och försöker sedan få dem att sluta flyga. Så typiskt. Som en av kommentarerna säger:

"Samma gamla visa! Folk köper billig gård/villa med ingående kända störningsmoment, och sedan när köpet väl gått igenom så försöker man få upp värdet på den egna fastigheten genom att förstöra för andra etablerade näringar. Gnällspikar! "

Jag nominerar Marie till den här tråden därför att hon flyttar till området och sedan börjar klaga och förändra det.
Citera
2013-06-01, 20:46
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cobra Mk III

Expressenlänk med film:

Hon säger att hon "låg och sola". Det är det ju väldigt oansvarigt att somna med en bunden hund. Både hon och hunden kan ju få allvarliga skador av solen. Hade inte polisen skjutit hunden kanske den dött av uttorkning.
Citera
2013-06-01, 22:14
Medlem
edge22s avatar
Varför detta eviga gnällande i tidningen när man klantat till det själv?

Hittade denna överskrift på expressens hemsida:

Stoppades från att se Kiss - barnen för unga

När man läser artikeln förstår man att klantarslet till pappa köpt biljetter till sina ungar på 5 & 7 trots att det står klart och tydligt att det är 13-års gräns på konserten.

Citat:
På biljetten stod det att hårdrockskonserten med bandet Kiss skulle ha 13-årsgräns.
– Men jag trodde att det skulle vara ok om de var i målsmans sällskap, samt hade hörselskydd, säger Lars Lindh.

När han sen inte kommer in med sina ungar gråter han ut i expressen som hux flux hakar på och försöker "få ett svar från Live Nation".

Fråga 1 - Vad kan det var som Expressen vill ha svar på?
Att pappan inte är läskunnig och därför inte kan stå till ansvar för sina inköp?

Fråga 2 - Vad tror ni att han vill uppnå med detta?
Om det är hans mål att framstå som komplett idiot har han lyckats...

Fråga 3 - Varför hakar tidningarna på såna snyfthistorier egentligen, har de inget bättre att skriva om?
Citera
2013-06-01, 22:46
Medlem
GanjaMoons avatar
ja men så är det ju i detta jävla land,kastar du sten på polis är det samhällets fel för bristen på fritidsgårdar,löper dina dumma ungar amok är det samhällets fel som är elakt dom är ju bara barn ,gör du ett brott är det synd om en för man hade taskig uppväxt etc etc etc

så typsikt svensk äckel vänster pk syn där ALLT ska förklaras bort, för gud nåde om man faktiskt tog lite eget ansvar då skulle väll hela jorden explodera

1, expressen vill bara sälja sin skit tidning nån form av yrkes stolthet eller krav på kvalité på artiklarna existerar inte

2,vem fan vet vad han vill uppnå.han tycker väll synd om sig själv, stackarn måste ju ta ansvar för det han har gjort,stackars liten........................

3,se svar 1
Senast redigerad av GanjaMoon 2013-06-01 kl. 22:51.
Citera
2013-06-02, 01:38
Medlem
filmfreaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GanjaMoon
2,vem fan vet vad han vill uppnå.han tycker väll synd om sig själv, stackarn måste ju ta ansvar för det han har gjort,stackars liten........................
Det är endast synd om barnen. De har lovats en upplevelse av sin pappa och i och med att barn i den åldern inte har förmågan att skilja på vems ansvar det faktiskt är så tar de på sig hela skulden med följden att de förmodligen blir helt förkrossade.

Så det är oansvarigt av föräldrar att utsätta sina barn för möjligheten att bli så ledsna, eller som jag förstår att det sker i vissa fall, tvinga barnen att ljuga om sin ålder för att få komma in. I båda fallen är det riktigt dåligt föräldraskap.
Citera
2013-06-02, 02:13
Medlem
pontus.cs avatar
Men trodde han seriöst att det skulle gå med hörselskydd!? (facepalm)

Nog finns det dumma människor. Snacka om nyhetstorka.

Kan inte göra något annat än att hålla med tidigare inlägg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in