Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2013-06-13, 22:37
  #8149
Medlem
Naturochtraditions avatar
Hur ska fler väljare från partier som SD och ND övertygas om att rösta på SvP?

Precis som Dan Eriksson tror jag att många inom SD har en stark nationalistisk anda vilka de flesta av har "taktikröstat" för ett mer "nationellt" alternativ i riksdagen. Jag önskar och hoppas att det finns en stark länk mellan SD, ND och SvP även om så inte är fallet.
Citera
2013-06-13, 22:44
  #8150
Medlem
stopbitchings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naturochtradition
Hur ska fler väljare från partier som SD och ND övertygas om att rösta på SvP?

Precis som Dan Eriksson tror jag att många inom SD har en stark nationalistisk anda vilka de flesta av har "taktikröstat" för ett mer "nationellt" alternativ i riksdagen. Jag önskar och hoppas att det finns en stark länk mellan SD, ND och SvP även om så inte är fallet.
Med tanke på hur SD sköter sig och vilken riktning de går åt så sköter de nog rekryteringen till SvP bättre än vad SvP själva skulle gjort..
Citera
2013-06-13, 23:07
  #8151
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stopbitching
Med tanke på hur SD sköter sig och vilken riktning de går åt så sköter de nog rekryteringen till SvP bättre än vad SvP själva skulle gjort..

Du har utan tvekan rätt.

Vi vet också att många nationalister (inklusive mig själv) taktikröstade på SD det senaste valet, mig veterligen bland annat Straybullet, i syfte att tvinga in SD i riksdagen. Det vi skall ha klart för oss är att SD kommer växa utan SvP-sympatisörernas hjälp, så lura inte dig själv att en röst på SvP kommer bidra till SD:s nedgång. I det kommande valet behöver SvP alla röster de kan få - SD har redan genomsnittssvenskens sympatier.
Citera
2013-06-13, 23:14
  #8152
Medlem
NirvanAs avatar
Jag röstade också SD förra valet, men det är det givetvis slut med nu.


Jag tror att ofantligt många skulle rösta SvP om de, för det första, bara visste om att de finns. SvP syns ju inte i gammelmedia och det är där den vanliga svensken läser.

Sen tror jag det finns många 90-talister som röstat SD i tron att de vill "stoppa invandringen helt" och "göra sverige svenskt", jag tror inte många av de yngre ens läst partiprogrammet eller följer dagligen SDs förfall med tragiska uteslutningar, israelresor (de flesta är inte ens pålästa på judefrågan) etc etc
Citera
2013-06-13, 23:15
  #8153
Medlem
f0cuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stopbitching
Med tanke på hur SD sköter sig och vilken riktning de går åt så sköter de nog rekryteringen till SvP bättre än vad SvP själva skulle gjort..
Det märkliga är dock att SD fortsätter att växa enligt alla olika mätningar. Hur kan en vettig människa rösta på ett parti som kör sig självt i botten? Helt obegripligt för mig.

EDIT:
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Jag röstade också SD förra valet, men det är det givetvis slut med nu.


Jag tror att ofantligt många skulle rösta SvP om de, för det första, bara visste om att de finns. SvP syns ju inte i gammelmedia och det är där den vanliga svensken läser.

Sen tror jag det finns många 90-talister som röstat SD i tron att de vill "stoppa invandringen helt" och "göra sverige svenskt", jag tror inte många av de yngre ens läst partiprogrammet eller följer dagligen SDs förfall med tragiska uteslutningar, israelresor etc etc
Du har så rätt så, SvP måste synas mer.
Citera
2013-06-13, 23:18
  #8154
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av f0cus
Det märkliga är dock att SD fortsätter att växa enligt alla olika mätningar. Hur kan en vettig människa rösta på ett parti som kör sig självt i botten? Helt obegripligt för mig.
Genom att köra sig själva i botten har de funnit en annan, mycket större, målgrupp.
Citera
2013-06-13, 23:21
  #8155
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Easy-Lee
Genom att köra sig själva i botten har de funnit en annan, mycket större, målgrupp.

Detta stämmer, kristna MENA är ju nya uttalade målgruppen. När KD åker ur kommer KD väljare troligen fly till SD.
Citera
2013-06-13, 23:36
  #8156
Medlem
stopbitchings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f0cus
Det märkliga är dock att SD fortsätter att växa enligt alla olika mätningar. Hur kan en vettig människa rösta på ett parti som kör sig självt i botten? Helt obegripligt för mig.
Som andra säger så har de funnit en ny och större målgrupp. Riktiga nationalister om man vill se det så kommer ju lämna partiet självmant, det fixar de bra själv utan att SvP ligger på.
Citera
2013-06-13, 23:41
  #8157
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Underbar tråd, måste vara den skönaste, galnaste på hela Flashback! Här är det alltså en handfull människor som tillhör Sveriges mest fanatiska nazister, och som på fullt allvar ( ) tror att ett parti som lockar 600-700 röster i hela landet ska vara någon sorts "hot" mot SD.

Och dessutom drömmer om att komma in i riksdagen

Ni är medvetna om att storleken på hela SvP är ungefär 1/1000 av SD? Storleken på hela SvP är kanske 100 gånger mindre än SD's normala variation mellan två mätningar.

Eller: sedan i höstas har SD ökat med ca 1-2 SvP per dag.
Citera
2013-06-13, 23:45
  #8158
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Underbar tråd, måste vara den skönaste, galnaste på hela Flashback! Här är det alltså en handfull människor som tillhör Sveriges mest fanatiska nazister, och som på fullt allvar ( ) tror att ett parti som lockar 600-700 röster i hela landet ska vara någon sorts "hot" mot SD.

Och dessutom drömmer om att komma in i riksdagen

Ni är medvetna om att storleken på hela SvP är ungefär 1/1000 av SD? Storleken på hela SvP är kanske 100 gånger mindre än SD's normala variation mellan två mätningar.

Eller: sedan i höstas har SD ökat med ca 1-2 SvP per dag.
Försvinn, din jävla kulturmarxist. En gång i tiden tyckte jag att du skrev vettiga saker men nuförtiden verkar det mest handla om att få ösa kärlek över negrer som talar svenska? Har du alltid varit en rasförrädare eller har det kommit i takt med att SD får mer och mer skit av nationella?
Citera
2013-06-14, 00:26
  #8159
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Underbar tråd, måste vara den skönaste, galnaste på hela Flashback! Här är det alltså en handfull människor som tillhör Sveriges mest fanatiska nazister, och som på fullt allvar ( ) tror att ett parti som lockar 600-700 röster i hela landet ska vara någon sorts "hot" mot SD.

Och dessutom drömmer om att komma in i riksdagen

Ni är medvetna om att storleken på hela SvP är ungefär 1/1000 av SD? Storleken på hela SvP är kanske 100 gånger mindre än SD's normala variation mellan två mätningar.

Eller: sedan i höstas har SD ökat med ca 1-2 SvP per dag.
Jag tror SvP redan i dagsläget har tusentals röster (även om röster, dvs, en lapp i en låda vart fjärde år bara är en liten del av en större sak) och jag skulle inte bli förvånad om man når upp mot 15 000 röster (vilket inte kan vara annat är braksuccé oavsett vilken liten % det blir totalt sett), för valet är över 1 år bort och SvP växer så det knakar, och det lär ju inte direkt bli mindre aktivitet när vi träder in i 2014.

Men de allra viktigaste är ju att skapa själva folkrörelsen, med gräsrötter, så att säga.
Citera
2013-06-14, 00:44
  #8160
Medlem
stopbitchings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Underbar tråd, måste vara den skönaste, galnaste på hela Flashback! Här är det alltså en handfull människor som tillhör Sveriges mest fanatiska nazister, och som på fullt allvar ( ) tror att ett parti som lockar 600-700 röster i hela landet ska vara någon sorts "hot" mot SD.

Och dessutom drömmer om att komma in i riksdagen

Ni är medvetna om att storleken på hela SvP är ungefär 1/1000 av SD? Storleken på hela SvP är kanske 100 gånger mindre än SD's normala variation mellan två mätningar.

Eller: sedan i höstas har SD ökat med ca 1-2 SvP per dag.
Välkommen in i värmen, kan du inte bara erkänna att du trivs här?

Men det är väl ingen direkt som har menat att SD skulle vara hotat av SvP? Snarare så erkänner ju folk deras framgång även om man ofta tycker att partiet är förkastligt. Vi ska också komma ihåg att SD haft 25 år på sig att växa, SvP har haft 5 år..

Vi ser ju hur snabbt det har gått för SD när de väl kom in i riskdagen. Jag är övertygad om att det kommer gå mycket bättre för SvP när man börjar synas i opinionsundersökningar. Andra liknande partier ute i Europa har gjort kanonval på mycket kort tid så det finns inget som säger att SvP inte kan göra detsamma. SDs nya inriktning gynnar också SvP då medlemmar hoppar över, och ska vi tro att tiderna i landet kommer bli värre både demografiskt och ekonomiskt så lär det gynna partiet ännu mer.

Det är ju kul att du kan roa dig åt partiet men tro det eller ej så har man faktiskt alla möjligheter att växa Måste kännas skönt att sitta på höga hästar nu när SD är inne i riksdagen och kasta skit ner på andra partier? Kan tänka mig att ni är väldigt frustrerade efter att alltid bli kallade för extrema rasister så ni nu tar chansen att ge igen på mindre partier istället.

Undra om du tycker det är lika roligt sen när SD rasar samman inifrån. Att man har folkligt stöd är ju en fördel men trenden kan lägga sig när som helst. Några stjärnpolitiker har ni heller inte att skryta med och vissa mandatstolar står tomma.. Skulle inte förvåna mig om era massuteslutningar slutar med att det bara är toppjudarna och svenskförnekarna kvar i slutändan. Era kupper och inre stridigheter bådar väl heller inte så gott för framtiden.

EDIT: Fast detta löser man väl försåts med judisk finansiering och marknadsföring.
__________________
Senast redigerad av stopbitching 2013-06-14 kl. 01:02.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in