2013-06-13, 21:13
Medlem
kattnattens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av engultomat
Mer intressant är det ju varför KJ och VB inte var vänner på Facebook? Eftersom hon har kommenterat och gillat hans inlägg, så har de varit vänner där en gång i tiden. Vem tog bort vem och varför? En konflikt? Varför skulle de träffas om de inte längre var vänner?

Här i tråden, tidigt, stod att KJ nyligen tagit bort VB vilket jag tolkade som att han gjort det efter hennes försvinnande. Men det kan ju vara en trådsanning eller bara mina antaganden...
Citera
2013-06-13, 21:15
Medlem
4-5 maj va det inte nån airsoft batalj då ha för mig att jag hört det?
Citera
2013-06-13, 21:15
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GregorGreger
Nintendo 3DS bärbart mini tv spel.

Kanske avser någon på parkeringar som vill sälja stöldgods. Smal. Lång rock.
Eller KJ som jagar tv-spelskvälls-alibi för en kväll i tidiga maj.
De skriver så konstigt och dubbeltolkat att teorier är dömda att poppa upp. Det går inte att bortse dem, hur man än vill.
Citera
2013-06-13, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Virtualreality
Håller med om att det är lönlöst att sitta och tolka statusuppdateringar... Tror inte nån skulle skriva om mordplaner eller utförda mord, inte ens i kryptiska ordalag.
Håller däremot inte med om att alltmer talar mot enbart KJ som gärningsman, trots att jag hela tiden trott så fram tills nu. Tycker att den senaste informationen antyder en stark misstanke om att någon mer är inblandad, i min värld mest sannolikt en som hjälpt till att försöka undanröja bevis. I min värld är det sannolikt att det isåfall är någon som står kJ mycket nära....
Vem var det som skrev att det var lillebror som hade fest? Vet man att det var så eller är det en gissning?

Vet ej vem som påstått det, men finns det ytterliggare gärningsmän så ökar risken för att någon av dessa 2 pratar med en bra bit över 90 % Är det två som är lika avtrubbade så grips väl den andra idioten vid nästa styckmord som sker i den här stan med liknande förlopp.

Tror bara på 1, och att det skett antingen via picknick på berget, eller på väg till partystugan för att spela tv spel och hon kanske gick hemåt så att vittnet sett henne.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av engultomat
Mer intressant är det ju varför KJ och VB inte var vänner på Facebook? Eftersom hon har kommenterat och gillat hans inlägg, så har de varit vänner där en gång i tiden. Vem tog bort vem och varför? En konflikt? Varför skulle de träffas om de inte längre var vänner?

kna juh varit mamman som tagit bort henne efter att han blev gripen. hon tyckte väl itne om honom (även innan gripandet alltså)
Citera
Medlem
Diviots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueChesh
tror inte jag heller att han är.. tror inte han kan dölja det heller, tror han är för ärlig

Mycket otroligt att KJ tog VB till stugan. Många som skulle ha läckt redan isåfall...men föräldrahuset var ju antagligen tomt den 4/5 -5/5 , om DJ hade fest i stugan och föräldrarna var utomlands. Vad hände där den natten ?
Citera
2013-06-13, 21:17
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rammstein74
4-5 maj va det inte nån airsoft batalj då ha för mig att jag hört det?

Mer någon form av träning på specifika moment enligt tråden. Har inte hittat det på nätet, men kanske någon annan sett detta?
Citera
2013-06-13, 21:17
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Ja, fast det förutsätter att KJ/det vuxna barnet tillåter det. Killen är antagligen huvudet högre än föräldrarna och vill han inte låta sig "visiteras" så blir det inte av. Tror inte heller att föräldrarna var pigga på att konfrontera sonen, snarare har de nog varit i chocktillstånd av varierande grad när det gått upp för dem att deras son kan vara inblandad. Deras liv har ju rämnat... sen kan man fråga sig hur KJ har vuxit upp. Har uppväxten varit fylld av förlöjliganden, hån och hot eller har föräldrarna gjort allt för att hjälpa en son som haft alla möjliga hjälpbehov, samtidigt som han chockat dem. Det kan inte bara kompisarna som vetat om att han dödat djur som barn...

Just därför mitt inlägg! Att ha ett avvikande barn är kamp nog.
Citera
2013-06-13, 21:18
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ophiaghushannah
Du gör dig bara löjlig.
Vem fan skulle inte vilja se bevisen och ta del av dem?
Såvida vi inte har det tvivelsamma nöjet att,
å yrkets vägnar ingå i förundersökningen,
så lär både du och jag få vänta.
Du får nog vänta längst, då du verkar ha uppenbara problem att ta till dig fakta.

Polisen har ny teknisk bevisning mot den 22-åring som misstänks för mordet på Vatchareeya Bangsuan.

http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleID=7708520

Enligt ryktet som presenteras i artikeln (tidigare i tråden tror jag också) skulle det alltså vara fyra gm och ett bo... tyvärr verkar det inte otroligt att något helt spektakulärt kan ha hänt och att det nu handlar om att identifiera ytterligare tre män. Tyvärr stärker väl det tesen om att någon placerat ut kroppsdelar vid gula huset obemärkt, runt 19-20 maj. Ska ytterligare tre familjer i Boden med omnejd få sina liv förstörda?
Senast redigerad av Cinnabar 2013-06-13 kl. 21:30.
Citera
2013-06-13, 21:19
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diviot
Mycket otroligt att KJ tog VB till stugan. Många som skulle ha läckt redan isåfall...men föräldrahuset var ju antagligen tomt den 4/5 -5/5 , om DJ hade fest i stugan och föräldrarna var utomlands. Vad hände där den natten ?

Nej, tycker snarare att det verkar väldigt troligt. VB skickade flera irriterade mess vid halv sju, och jag tror att hon satt fast i stugan då. Är det gångavstånd till stan? VB saknade körkort. Hon kan ha blivit "kidnappad" mer eller mindre.
Citera
2013-06-13, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Mer någon form av träning på specifika moment enligt tråden. Har inte hittat det på nätet, men kanske någon annan sett detta?
OK tänkte efter det kanske dom tog nån liten tillställning i sommarstugan och VB hakade också på
Citera
2013-06-13, 21:20
Medlem
Popcorn76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
VB var inte ett random offer, jag är rätt säker på att mordet även har ett rasistiskt motiv. Verkar som om främlingsfientligheten i Boden är rätt utbredd i KJ:s ålderskategori och förtäckt såväl som uttalat hat mot Vatchareeya även bland kvinnor vilka upplevt sin äktenskapliga ställning hotad har ju framskymtat i tråden och avspisade grabbar/män kanske inte heller ska bortses ifrån. Har inte läst att hon hade några syskon utan bodde tillsammans med sin mamma och detta kan ligga i potten på minussidan och gjort henne sårbar. De som planerat att begå det perfekta brottet hade "bara" (om vi för ett ögonblick tänker bort polisen) en medelålders, nedbruten mamma som knappt kan göra sig förstådd på svenska att oroa sig för. Hade hon haft fyra biffiga bröder är det inte säkert att de hade vågat sig på henne. hade mordet antagligen begåtts av en ensam psykiskt sjuk galning med tvångsföreställningar. Det här är någonting annat.

Jag tror att du kan ha rätt. Läste i annan tråd här om Boden och främlingsfientligheten var ganska genomsyrande. Kanske är det en slump att hon då var thailändska, kanske inte. Hon verkade ju dessutom ha haft svårt att avgöra gränser, "stalkat" och verkade vara ganska rättfram (men det vet jag inte om det stämmer). Hon kanske var ett tacksamt offer av flera anledningar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in