2013-06-02, 16:46
Medlem
Minutvisarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lilltoe
"Långrocken" tror jag är någon annan än KJ. Den är svart, en färg som jag tror endast KJ har på några tröjor. Färgerna i hans liv verkar vara militärgrön, khaki/sand/beige och kamouflage-färgat. Har väldigt svårt att se KJ i svart långrock.

Jag har inte sett någon säker uppgift om att vittnet ska ha sagt att den långa rocken var svart. När Quarrel berättade om en kvittrande fågel, som hade PM:at, så stod det inget om färgen på långrocken. Nu finns det förvisso många svarta långrockar men vi kan väl inte helt dra den slutsatsen? Bara så att det inte har blivit en trådsanning angående färgen. Jag kan ha missat något men mig veterligen är färgen okänd.
Citera
2013-06-02, 16:48
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minutvisaren
Jag har inte sett någon säker uppgift om att vittnet ska ha sagt att den långa rocken var svart. När Quarrel berättade om en kvittrande fågel, som hade PM:at, så stod det inget om färgen på långrocken. Nu finns det förvisso många svarta långrockar men vi kan väl inte helt dra den slutsatsen? Bara så att det inte har blivit en trådsanning angående färgen. Jag kan ha missat något men mig veterligen är färgen okänd.

Jag backar på färgen, är säker på att den är nämnd någonstans men hittar inte vart.
Citera
2013-06-02, 16:50
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lilltoe
Enligt åklagaren skulle vi vara öppna för fler GM.

Ännu en galen teori:

VB blev lajvad.

Kanske var det flera personer hos KJ under kvällen, tillfälligt eller längre stund. Dessa kan ha föranlett till att KJ öppnade en öl och drack, trots att han kanske lovat att skjutsa VB hem. Situationen kan ha lett till att VB blir irriterad och en spänning uppstår. Besökare/KJ/VB kanske messar om detta till olika i Boden. (Framförallt skulle det vara väldigt intressant och veta vad VB:s samtal/sms 18.40 innehöll.) Efter gnabb och tandagnisslan lovar "Långrocken" att de ska skjutsa hem henne.

"Långrocken" tror jag är någon annan än KJ. Den är svart, en färg som jag tror endast KJ har på några tröjor. Färgerna i hans liv verkar vara militärgrön, khaki/sand/beige och kamouflage-färgat. Har väldigt svårt att se KJ i svart långrock.

Dessa personer är även kompis med en kille vars far har blivit stalkad av VB och detta minns de nu när hon ångar på om sin hemfärd. Mobiltrafiken går het och en person vill gärna läsa lusen av flickan innan hon körs hem. KJ och VB är ovetande om detta.

De lämnar fastigheten vid 21-snåret och kör Flottiljvägen upp och där någonstans plockas VB på telefonen. Mötet sker i skogen där det snabbt spårar ur. VB tar till flykten med ett ganska vant gäng i hasorna. (Om detta stämmer kan VB:s kvarlevor vara fulla av rispor i sin flykt genom skogen.) Plötsligt är spelet igång, var och en vet vad de ska göra. De leker med henne som ett villebråd, vart hon än springer dyker en "soldat" upp. Allt på order av en commander som styr gruppen. De hetsar varandra i människojakten och snart spårar någon ur. VB faller och GM ser sin chans att oskadliggöra fienden och hugger frenetiskt med kniven.
Plötsligt står ett gäng där och inser vad de gjort. Insikten om fantasier, krig, byten mm är infriad.

När KJ inser att VB är försvunnen tar han kontakt med "Långrocken" som säger att hon försvann i skogen, gick upp i rök. "Vi gjorde inget. Hon bara drog, men lämna oss utanför. Säg att hon gick hemifrån dig vid 21.00. Det är en order!"

KJ tvivlar, kan hon springa runt där i skogen, rädd och gömt sig, trillat och skadat sig. Han letar och letar. Paniken börjar göra sig påtaglig. Kan de ha gjort henne något? Så kommer polisen och KJ berättar om kvällen och att "VB gick härifrån vid 21-snåret", som commandern beordrat. Försent inser han att snaran dras åt kring honom. De måste rädda honom, erkänna att de körde hem VB. För inte vågar han bryta en order från commandern.

Är alla intressanta mobiler genomgångna?

Helt klart en bra teori. Nåt som jag varit inne på också. Därav ingen bekännelse från KJ. Desutom var det ju hockey den dagen och nån som jag tror använder svart rock i det gänget är Sk*gg*t som han också kallas för.
Citera
2013-06-02, 16:51
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sleipner8
Vilket datum blev kj gripen?
23 maj, enligt sammanfattningen.

En fågel viskade precis att begreppet Commander används synonymt med gruppbefäl i svenska armen. Det är alltså ett lågt rankat befäl i sammanhanget. Finns det någon som kan bekräfta det?
Citera
2013-06-02, 16:51
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Det var två våldtäktsmän. Skulle han vara den ene? Den andre då?

Ingen aning. Någon av skäggets polare kanske KJ vem vet.
Att skägget bor ca 300m från våldtäkten kan ju såklart vara en slump också.
Men vet att det skämtades och även allvar om att just skäggisen kunde vara inblandad.
Citera
2013-06-02, 16:54
Medlem
Skägget kallas Fr*lsar*n
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
En sådan "bevisning" bevisar endast att mordoffrets blod påträffats i den misstänktes utrymmen men inte att denne faktiskt är gärningsmannen. Tror inte att rättsläget som det för närvarande ser ut skulle bereda Thomas Olsson några som helst bekymmer. Har åklagarna inte mer på fötterna än blod i diverse utrymmen rekommenderar jag att man avvaktar med åtal till dess annan bevisning föreligger.

De har givetvis mycket mer, de tar ur rockärmen det som räcker för en uppgradering av häktningen. Det är säkerligen flera tiotals bevis som redan talar mot häktade men inte behövs offentligt i dagsläget.
Sen lät man dörren vara öppen för en medGM för man kan ha sådana indikationer och sätter press på en medGM utan att säga mer än så. MedGM kan vara även städare eller skyddande av brottsling fast de går ju lite in i varandra.
Citera
Medlem
ballobass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Ingen aning. Någon av skäggets polare kanske KJ vem vet.
Att skägget bor ca 300m från våldtäkten kan ju såklart vara en slump också.
Men vet att det skämtades och även allvar om att just skäggisen kunde vara inblandad.

Känns som du har ett personligt agg mot denna skägget
Citera
2013-06-02, 16:55
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel

En fågel viskade precis att begreppet Commander används synonymt med gruppbefäl i svenska armen. Det är alltså ett lågt rankat befäl i sammanhanget. Finns det någon som kan bekräfta det?

Hittade detta på softairgun sida

http://ldt9.swedishforum.net/t22-grader-inom-ldt
Citera
2013-06-02, 16:56
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ballobas
Å vart fan har du hört det?

Polare som kört Soft air gun uppdrag med vissa av dom.
Dom har spelat olika teorier som handlat om tex då man blir tillfångatagen/förhörd.
Citera
2013-06-02, 16:56
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Helt klart en bra teori. Nåt som jag varit inne på också. Därav ingen bekännelse från KJ. Desutom var det ju hockey den dagen och nån som jag tror använder svart rock i det gänget är Sk*gg*t som han också kallas för.

och han i sin tur har en polare som nämde detta om spaden som själv nämt att han har en svart långrock, ni vet nog vem jag menar. M.H.O kan väl lika gärna varit han som folk såg
Citera
2013-06-02, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel

bekräfta vet jag inte om jag kan direkt eftersom att jag inte är helt hundra på att det är nått som "generellt" används, men ja, det begreppet används inom svenska militären. en vän till mig kallas än idag "commander" efter att han nått befäls-rankningen (och detta var i boden men MINST 5 år sen)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in