2013-06-13, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Lillebror tror jag inte är kapabel till något åt det här hållet. Däremot kJ eller kJ och någon annan har försökt få DJ som misstänkt är nog mer troligt.

Jag kan inte minnas att jag läst någonstans att de delade kompisar eller intressen. Kanske VB var mer intresserad av DJ än KJ?

tror inte jag heller att han är.. tror inte han kan dölja det heller, tror han är för ärlig
Citera
2013-06-13, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lilltoe
Kan någon översätta det obegripliga i slutet? Typ 3DS.

Nintendo 3DS bärbart mini tv spel.
Citera
2013-06-13, 21:08
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lilltoe
Eftersom KJ bott hemma i föräldrahemmet, tror jag föräldrarna avkrävt honom både berättelse och visitation. De om några bör vara experter på sin son. Hade de upptäckt något på typ armar, tror jag de hade anmält detta. Tror det är logiska människor som förstår allas bästa, även om det för dem innebär livslång hjärtesorg. Döljer man mord utförd av någon annan, står man snart på tur för detsamma.

Ja, fast det förutsätter att KJ/det vuxna barnet tillåter det. Killen är antagligen huvudet högre än föräldrarna och vill han inte låta sig "visiteras" så blir det inte av. Tror inte heller att föräldrarna var pigga på att konfrontera sonen, snarare har de nog varit i chocktillstånd av varierande grad när det gått upp för dem att deras son kan vara inblandad. Deras liv har ju rämnat... sen kan man fråga sig hur KJ har vuxit upp. Har uppväxten varit fylld av förlöjliganden, hån och hot eller har föräldrarna gjort allt för att hjälpa en son som haft alla möjliga hjälpbehov, samtidigt som han chockat dem. Det kan inte bara kompisarna som vetat om att han dödat djur som barn...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GregorGreger
Inget illa ment, men tycker du har hamnat i isoleringscell lite för länge.

Skit i dessa, de är inte helt normala, dock inte socialt missanpassade vilket misstänkt gärningsman beskrivs vara till viss del, och sitt beteende. Börja leta rätt på alla som skrivit något udda eller korkat på Facebook så hittar vi nog ett par miljoner som borde kunna bli gärningsmän.

Släpp det där nu, och fokusera på att alltmer talar mot MTGM och enbart honom.
Håller med om att det är lönlöst att sitta och tolka statusuppdateringar... Tror inte nån skulle skriva om mordplaner eller utförda mord, inte ens i kryptiska ordalag.
Håller däremot inte med om att alltmer talar mot enbart KJ som gärningsman, trots att jag hela tiden trott så fram tills nu. Tycker att den senaste informationen antyder en stark misstanke om att någon mer är inblandad, i min värld mest sannolikt en som hjälpt till att försöka undanröja bevis. I min värld är det sannolikt att det isåfall är någon som står kJ mycket nära....
Vem var det som skrev att det var lillebror som hade fest? Vet man att det var så eller är det en gissning?
Citera
Medlem
engultomats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kattnatten
Jag har funderat över hur det kommer sig att VB och DJ inte var kompisar på fejjan. De var födda samma år, gick samma gymnasium (samtidigt då får man förmoda) och VB var DJs brors ex-flickvän. Boden är ju en liten stad och det hade varit väntat att de kände varandra även på fejjan, särskilt om KJ och VB fortsatt vara bra vänner och hade en bra kompisrelation samt att DJ och KJ hade en bra syskonrelation. Något i dessa relationer stämmer inte, det är ju väldigt självklart på nåt vis.

Mer intressant är det ju varför KJ och VB inte var vänner på Facebook? Eftersom hon har kommenterat och gillat hans inlägg, så har de varit vänner där en gång i tiden. Vem tog bort vem och varför? En konflikt? Varför skulle de träffas om de inte längre var vänner?
Citera
2013-06-13, 21:09
Medlem
MBoudines avatar
VB var inte ett random offer, jag är rätt säker på att mordet även har ett rasistiskt motiv. Verkar som om främlingsfientligheten i Boden är rätt utbredd i KJ:s ålderskategori och förtäckt såväl som uttalat hat mot Vatchareeya även bland kvinnor vilka upplevt sin äktenskapliga ställning hotad har ju framskymtat i tråden och avspisade grabbar/män kanske inte heller ska bortses ifrån. Har inte läst att hon hade några syskon utan bodde tillsammans med sin mamma och detta kan ligga i potten på minussidan och gjort henne sårbar. De som planerat att begå det perfekta brottet hade "bara" (om vi för ett ögonblick tänker bort polisen) en medelålders, nedbruten mamma som knappt kan göra sig förstådd på svenska att oroa sig för. Hade hon haft fyra biffiga bröder är det inte säkert att de hade vågat sig på henne. hade mordet antagligen begåtts av en ensam psykiskt sjuk galning med tvångsföreställningar. Det här är någonting annat.
Citera
2013-06-13, 21:11
Medlem
Är det bekräftat att det var lillebror som hade partaj i altersjön 4-5maj? det var inte KJ som hade nån tillställning med VB OCH NÅN TILL? sen blev det lite för mycket av det hela
Citera
2013-06-13, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Ja, fast det förutsätter att KJ/det vuxna barnet tillåter det. Killen är antagligen huvudet högre än föräldrarna och vill han inte låta sig "visiteras" så blir det inte av. Tror inte heller att föräldrarna var pigga på att konfrontera sonen, snarare har de nog varit i chocktillstånd av varierande grad när det gått upp för dem att deras son kan vara inblandad. Deras liv har ju rämnat... sen kan man fråga sig hur KJ har vuxit upp. Har uppväxten varit fylld av förlöjliganden, hån och hot eller har föräldrarna gjort allt för att hjälpa en son som haft alla möjliga hjälpbehov, samtidigt som han chockat dem. Det kan inte bara kompisarna som vetat om att han dödat djur som barn...

Skulle själv om det var mitt barn som var inblandat, definitivt trott att det var oskyldigt fram till gripandet, säkert ett tag efter det, ens egna barn litar man väl på, förutsatt att de inte varit hitan och ditan med kriminalitet och droger och annat skit som knivslagsmål på stan var och varannan helg.

Så knappast de gjort sådant.
Citera
2013-06-13, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kattnatten
Det ser ut så.

.. Nu väntar jag bara på att någon trähatt skall reagera på vad lillebroderns band hette ..
Citera
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av engultomat
Mer intressant är det ju varför KJ och VB inte var vänner på Facebook? Eftersom hon har kommenterat och gillat hans inlägg, så har de varit vänner där en gång i tiden. Vem tog bort vem och varför? En konflikt? Varför skulle de träffas om de inte längre var vänner?

För att VB såg en möjlighet att träffa lillebror ?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av engultomat
För att lura henne i döden
Citera
2013-06-13, 21:13
Medlem
Popcorn76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GregorGreger
Vet fler glappar käftar, pratar vi hela gruppen, 11 pers är det 99,9% säkerhet till att det skulle komma ut, är det fler än 2 personer är det 99% säkerhet att det skulle komma ut. Är det 2, 95 är det en räcker det med att det är MTGM så sker ingenting, för han tycker ju att han gjort något bra och erkänner därför det inte som ett brott, eftersom det inte är det i hans lilla fantasivärld.

Man kanske är övertygad om att den/de andra inte kommer att glappa när man gör det. Sedan blir man osäker och kanske glappar själv för att mota olle i grind. Men jag håller med att är de många så är risken stor. Men jag gissar på 2-4 st, nåt sånt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in