2013-04-21, 21:49
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schnurvel
Tja, om ni inte har nåt emot att hamna dyngsist av dessa 12 lag, så visst, kör hårt. Resten av oss siktar en aning högre, men kul med nån som sticker ut och nöjer sig med en 12:e plats...
Det finns en del lag som inte ser vidare bra ut i dagsläget, AIK till exempel.
2013-04-21, 21:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Precis. Genom att vara ett av sveriges 12 bästa lag. Själva definitionen av "elitserieklass".
Det är ju fel. Det gäller att vara bland Sveriges 10 bästa lag för att faktiskt kunna vara säker på att få stanna kvar och därmed anses höra dem som håller "elitserieklass".

Om Örebro och Leksand är bra nog eller inte vet inte jag men det gäller i första hand plocka fram lag med anda, tåga och kampvilja. Lag som är redo för motgång utan att bryta ihop. I årets elitserie kan man säga att AIK, Växjö var lagen med kampvilja, Timrå och Rögle lagen som bröt ihop. Däremot på pappret vet fan inte jag vilka som var de bästa.

Tänker därför vare sig hylla eller dissa Leksand. Vi får svar till hösten/vintern om det är ett kämpalag eller inte.
2013-04-21, 22:37
Medlem
j1nxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perry2
Wesslau var dålig i Hv, dålig i EHT turnering och dålig idag, är det rätt målvakt för Hv?
Han var väl bra under grundserien? I början hade han väl typ 10 raka segrar typ? Han är sämst när det gäller.
2013-04-21, 22:52
Medlem
wemas avatar
Brukar inte vara den som uttalar mig för tidigt om värvningar.
Men Jens Jakobs kommer suga, det VET jag bara.

Ajabaja Salo.
2013-04-21, 22:57
Medlem
TheSnakeEyes avatar
Är det några lag i Sverige som kan tänkas vara intresserade av Fabian Brunnström, Mikael Johansson och Fredrik Sjöström?
2013-04-21, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wema
Brukar inte vara den som uttalar mig för tidigt om värvningar.
Men Jens Jakobs kommer suga, det VET jag bara.

Ajabaja Salo.

Jakobs är faktiskt ganska hyfsad offensivt, han har fin teknik och kan skapa målchanser. Däremot är han sämst i defensiven. Att vara usel defensivt prioriteras, som du kanske förstår, inte så högt i Luleå. Därav satt Jakobs på bänken större delen av säsongen.

Sen när han väl fick spela var det i lite fel kedjor, typ brunkarkedjor och inte produktiva. De få gånger han faktiskt spelade i en produktiv lina var han ganska bra.

Det är ingen dålig värvning egentligen, jag hade gärna sett han kvar i Luleå och att man skeppat iväg någon annan istället. Det är killarna i Leksand som gått knackigt i AS du istället ska vara orolig för, det är en helt annan värld för er nu. Ni möter inte längre Troja/Ljungby och Almtuna, utan istället lag som Färjestad, Skellefteå, HV71 och Luleå. Varenda match kommer vara tuffare än toppmötena i AS.

Citat:
Tommy Salo:

-Jens är en riktigt bra forward som kommer passa bra in i vårt lagbygge. Han är tuff att möta och har ett bra spelsinne och vi tror han kommer utvecklas ytterligare hos oss.

Det sista Jakobs är är väl "tuff att möta". Därmed inte sagt att han är dålig.
Senast redigerad av KodnamnKent 2013-04-21 kl. 23:15.
2013-04-21, 23:27
Medlem
€rics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheSnakeEye
Är det några lag i Sverige som kan tänkas vara intresserade av Fabian Brunnström, Mikael Johansson och Fredrik Sjöström?
Beror väl på om de försöker kräva samma lön som de fått i Frölunda. Är dem beredda att gå ner (och vissa mycket) så är de nog flertal intresserade.
2013-04-21, 23:35
Medlem
TheSnakeEyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av €ric
Beror väl på om de försöker kräva samma lön som de fått i Frölunda. Är dem beredda att gå ner (och vissa mycket) så är de nog flertal intresserade.

Så är det nog säkert!

Hur går det till egentligen, skulle Fabian Brunnström kunna skriva på för Leksand med en lön på 5k i månaden och sen få resten av Frölunda? Låter lite otroligt men egentligen skulle det la kunna gå till så?
2013-04-21, 23:48
Medlem
€rics avatar
Citat:
Så är det nog säkert!

Hur går det till egentligen, skulle Fabian Brunnström kunna skriva på för Leksand med en lön på 5k i månaden och sen få resten av Frölunda? Låter lite otroligt men egentligen skulle det la kunna gå till så?
Ja, de kan gå till så men då ska frölunda acceptera avtalet vilket de så klart inte kommer göra.
2013-04-22, 00:07
Medlem
Biancocelestes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KodnamnKent
Det sista Jakobs är är väl "tuff att möta". Därmed inte sagt att han är dålig.

Tolkar du Salos uttalande som att Jakobs är en kille som spelar tufft/hårt? Det gör då inte jag.
2013-04-22, 02:12
Bannlyst
Citat:

Växjö förmodligen. Örebro kanske.
2013-04-22, 11:30
Medlem
Laxnesss avatar
Saxat från AB

Citat:
Först tvingade Leksand bort legendaren Pelle Prestberg. Nästa offer: Mark Hurtubise, 28. Trots 45 poäng under säsongen får han inte följa med klubben till elitserien.

Låter ju väldigt dramatiskt i vanlig ordning när AB slår på stora trumman...men Pelles och Hurtubuises kontrakt hade väl.gått ut va?
Senast redigerad av Laxness 2013-04-22 kl. 11:40.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in