Citat:
Ursprungligen postat av wema
Brukar inte vara den som uttalar mig för tidigt om värvningar.
Men Jens Jakobs kommer suga, det VET jag bara.
Ajabaja Salo.
Jakobs är faktiskt ganska hyfsad offensivt, han har fin teknik och kan skapa målchanser. Däremot är han sämst i defensiven. Att vara usel defensivt prioriteras, som du kanske förstår, inte så högt i Luleå. Därav satt Jakobs på bänken större delen av säsongen.
Sen när han väl fick spela var det i lite fel kedjor, typ brunkarkedjor och inte produktiva. De få gånger han faktiskt spelade i en produktiv lina var han ganska bra.
Det är ingen dålig värvning egentligen, jag hade gärna sett han kvar i Luleå och att man skeppat iväg någon annan istället. Det är killarna i Leksand som gått knackigt i AS du istället ska vara orolig för, det är en helt annan värld för er nu. Ni möter inte längre Troja/Ljungby och Almtuna, utan istället lag som Färjestad, Skellefteå, HV71 och Luleå. Varenda match kommer vara tuffare än toppmötena i AS.
Citat:
Tommy Salo:
-Jens är en riktigt bra forward som kommer passa bra in i vårt lagbygge. Han är tuff att möta och har ett bra spelsinne och vi tror han kommer utvecklas ytterligare hos oss.
Det sista Jakobs är är väl "tuff att möta". Därmed inte sagt att han är dålig.