2013-06-13, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SVKKK
Nej, rapporten visar att Sveriges utvecklingskurva går nedåt.
Teoretiska kurvor är en sak verkligheten är en annan.
Citera
2013-06-13, 16:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Wheretheslimelive
Du har svaret i din avatar, men det är lite OT. OECD säger att vi tjänar på invandringen. Vi lär inte tappa i välstånd på grund av invandring, snarare på att den borgerliga regeringen fokuserar på fel sorts politik.

Snacka om spot on!

Om det fanns fler som du vore Sverige bättre!
Citera
2013-06-13, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av niclas123456
Så man skall alltså inte driva ett land som ett företag?, ajdå hur ska det då annars drivas?

Hur ska då utvecklingen gå framåt?

Det jag undrar är om de räknar med alla de illegala invandrare som sitter i svenska fängelser som kostar 3000kr i skattepengar varjedag? per person?
De 3000 kronorna går ju mest till löner och hyror etc. Det mesta kommer alltså samhället till godo.
Citera
2013-06-13, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medel-IQ
Någon som har rapporten och skulle vilja dela med sig?
[url]
Sedan antar jag att OECD helt enkelt antar att invandrare inte kostar mer än en svensk i samma ålder beträffande sociala utgifter vilket är fel.

Dom har inte antagit något utan räknat med riktiga kostnader, alltså vad det kostar stat och kommuner.
Citera
2013-06-13, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobinNilsen
Har du ens skummat igenom undersökningen?
Man har räknat med kostnader för bidrag, skola, pensioner etc. Det är en vinst ändå.

Ja, jag har läst. Som jag skev så ska "vinst" omsättas i välfärd. En inrikes född bidrar i snitt med 7 ggr mer än den genomsnittlige invandraren enligt rapporten vilket innebär kraftigt försämrad välfärd.
Citera
Medlem
Wheretheslimelives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krystall
Snacka om spot on!

Jag håller med. Om det finns fler som inser att vi behöver utrota samhällsklasserna inte bara nationellt utan även globalt så skulle vi få en bättre värld.
Citera
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krystall
Snacka om spot on!

Ja, problemet är inte invandring som koncept. Problemet är hur den genomförs och den värdelösa integrationspolitik som följer (invandringen).
Citera
2013-06-13, 16:07
Medlem
BosseHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Nej tyvärr för dig men Sverige kommer inte vara kört i botten om någon generation, tvärtom vi står mycket starkt rustade för framtiden till viss del tack vare invandringen.

Det vore ju toppen om det blev som du skriver, men jag är skeptisk. Det är inte bara en stor invandring som är problematisk, vi kommer förmodligen ha en blockpolitik som ger svaga regeringar som inte kommer ha mod att fatta viktiga långsiktiga beslut. Redan nu märker man ju på herr Reinfeldt hur trött och idélös han är och hur mycket han går och ser fram emot toppjobbet i Bryssel istället. I den rödgröna röran är det bara Sjöstedt som verkar vara "skärpt", även om jag inte alls sympatiserar med hans idéer. Löfvén framstår ju som ett nervöst skolbarn i de flesta sammanhang, trots att han vill verka stark fackpamp. Fridolin och Romson ser jag som förvirrade mittenpopulister. SD liknar mest en reinkarnation av S från 1930-talet idémässigt.
Citera
2013-06-13, 16:09
Bannlyst
Citat:
Jag håller med. Om det finns fler som inser att vi behöver utrota samhällsklasserna inte bara nationellt utan även globalt så skulle vi få en bättre värld.

Nej. Klasser skall bestå. Invandingen skall vara i mängd av vad vi kan klara av. Enkelt.
Citera
2013-06-13, 16:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HC47
Ja, problemet är inte invandring som koncept. Problemet är hur den genomförs och den värdelösa integrationspolitik som följer (invandringen).

Exakt!

Finns det inga bostäder kan man inte ta emot någon. Enkelt.
Citera
2013-06-13, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
De 3000 kronorna går ju mest till löner och hyror etc. Det mesta kommer alltså samhället till godo.

Det är väl ett väldigt konstigt utlåtande? De pengarna går till att låta illegala kriminella invandrare få mat näring husrum och utbildning i ett Svenskt 4 stjärnigt fängelse? Sen visst att Jonte 25 fångväktare får sin lön från det här är mycket möjligt. Men utan dessa hade vi ju haft mer till godo?.

Folk kan tycka exakt hur fan dom vill, Jag säger bara att vi tjänar mer på Svensken än invandraren. Både som land och som person.
Nu hade väl ett land helt utan invandrare varit lite tråkigt men man börjar ju undra va folk som åker till Sverige tänker när de anländer på flygplatsen och får en taxichafför som endast pratar arabiska?
Citera
2013-06-13, 16:11
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
blablabla
Intressant att du aldrig bemöter kritiken av rapporten på ett ordentligt sätt. Det är flera som påpekat att det finns en betydande skillnad mellan högutbildade från vårt närområde och lågutbildade från länder många hundra mil bort. Men du verkar helt ignorera denna kritik, utan fortsätter med ditt "läs rapporten". Du är inte mer än en papegoja.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in