2013-06-13, 14:10
Medlem
TJ Hensick, wow!
Bara hoppas Cumiskey stannar, då är jag nöjd med truppen.
2013-06-13, 14:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av €ric
@Stukatj

Nu har ju Modo 9 importer så ni är inte ensamma på 10 snart skulle jag tro.

Vad tror folket på snitt importer per lag kommer ligga på iår då?

6-7?

Heart of imports kan ju inte vara sämre liksom

Blir väl något sånt. Det bara rullar in transatlanter nu när icke EU-regeln slopades.
2013-06-13, 15:02
Medlem
siryessirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mma
Man vet ju inte hur det är löst eller hur? Kan ju vara extern finansiär osv..

Men visst, kör på!

Visst, det är kanske Foppa och gänget som har slängt upp lite slantar igen. Man borde ju dock vara rätt försiktig då man tydligen inte kan gå minus ännu ett år. Det går ju dock alltid att köra en Leksand så ligger man helt plötsligt 20 mille plus
Senast redigerad av siryessir 2013-06-13 kl. 15:08.
2013-06-13, 15:32
Medlem
Ferross avatar
Får Modo behålla Cumiskey och får stabilt målvaktsspel hela säsongen så tror jag att de kan bli riktigt giftiga. De har helt klart ett intressant lag och Forsberg lär försöka att spela en offensiv hockey, vilket de absolut har material för att göra.
2013-06-13, 15:47
Medlem
Verbeeks avatar
Trodde aldrig att Cumiskey skulle stanna men nu när Hensick anslutit som var hans rumskamrat i AHL så kanske hoppet finns trots allt att han blir kvar.
2013-06-13, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siryessir
Visst, det är kanske Foppa och gänget som har slängt upp lite slantar igen. Man borde ju dock vara rätt försiktig då man tydligen inte kan gå minus ännu ett år. Det går ju dock alltid att köra en Leksand så ligger man helt plötsligt 20 mille plus

Tanken har aldrig slagit dig att han kom till Modo för att han ville spela här, trots att det säkerligen fanns andra klubbar som erbjöd högre lön. Markus sa ju i princip det själv i pressmeddelandet.

"– Vi har under en längre tid haft en dialog med T.J. och är jätteglada över att vi har lyckats få till en lösning som passar in i vår ekonomiska situation. Han har under den här processen verkligen visat att han vill spela för MODO Hockey trots många andra alternativ, säger MODO Hockeys GM Markus Näslund"
2013-06-13, 16:06
Medlem
€rics avatar
http://hockeyligan.se/artikel/38194/
Då är de spikat med nya systemet.

Gillar de inte, men samtidigt förstår jag anledning. Helt enkelt att lag i "safe zone" ska få in lite extra pengar de med.
2013-06-13, 16:10
Medlem
3TTONs avatar
Tycker att det är riktigt bra faktiskt! Kul med lite nytt också.
2013-06-13, 16:13
Medlem
loafmasters avatar
Citat:

Gillar de inte, men samtidigt förstår jag anledning. Helt enkelt att lag i "safe zone" ska få in lite extra pengar de med.

Helt javla vardelost!! Det kan skilja 15 poang mellan plats 7 och 10, varfor i helvete ska plats 7 behova riskera att inte fa spela slutspel for att lag 10 har gjort en vardelos sasong? Fy fan vad jag blir irriterad pa sant har. Typisk javla jantelag fran ett ackligt sossesverige.
2013-06-13, 16:14
Medlem
Verbeeks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naddet
Tanken har aldrig slagit dig att han kom till Modo för att han ville spela här, trots att det säkerligen fanns andra klubbar som erbjöd högre lön. Markus sa ju i princip det själv i pressmeddelandet.

"– Vi har under en längre tid haft en dialog med T.J. och är jätteglada över att vi har lyckats få till en lösning som passar in i vår ekonomiska situation. Han har under den här processen verkligen visat att han vill spela för MODO Hockey trots många andra alternativ, säger MODO Hockeys GM Markus Näslund"

Nu tror jag iofs att det är sant det han säger men annars ska man ta allt som sportchefer/GM säger med en skottkärra med salt.
2013-06-13, 16:34
Medlem
Citat:

Helt jävla värdelöst.

Detta kan vara bland det mest tragiska jag någonsin sett en liga genomföra. Det finns ingen som helst poäng i det.

Åt helvete med Hockeyligan.
2013-06-13, 16:38
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naddet

Ja det är ju klart. Det är den fantastiska klubben Modo vi pratar om där alla egentligen vill spela helst utan betalt alls (utom Sedinarna som trivs bäst på andra platser). Klart att den där Tj alltid har drömt om att bo vid höga kusten och att lira inför halvtomma läktare i en stad som osar av oförbränd pappersmassa.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in