Citat:
Ursprungligen postat av
Jontalinen
En användare som hängt med så länge som du borde väl veta bättre än att konstatera saker utifrån silly-rykten från helt obskyra tidningar. Ryktena står som spön i backen, det ena mer osannolikt än det andra och du summerar att "Chelsea förnekar sig inte".
Om du syftar på Schürrle till Chelsea så är det mer än ett rykte. Den har blivit bekräftad av företrädare för Leverkusen, är alltså så "klar" en sådan här historia kan bli innan den dyker upp officiellt på klubbarnas hemsidor. Dessutom ser det ut som en ersättare till honom är klar, Heung-Min Son från Hamburg, men detta är bara ett rykte.
Om du syftar på de Bruyne så är det rykten som förekommit, än det ena, än det andra. Det enda säkra är att han lämnar Werder Bremen. Eftersom det är en duktig spelare så förekommer givetvis spekulationer både här och på andra ställen vart han hamnar. Man skulle inte bli förvånad ifall detta blir Chelsea, de "äger" ju trots allt honom.
Men jag håller med dej, känns lite löjligt att kritisera Chelsea/Mourinho för detta. Jag som neutral kan t o m tycka att det är lite spännande med klubbens värvningsstategi. Att inhandla unga lovande spelare med utvecklingspotential, men som ändå bevisat något i sina tidigare klubbar.