2013-06-13, 07:42
Medlem
Jole25s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zizacon
Haha sa jag inte att det var väldigt konstigt att börja värva innan man fått tränaren på plats -särskilt en så krävande tränare som Mourinho. Chelsea förnekar sig inte. Sedan har vi historien med Demba Ba om man nu tänker kränga av honom som det ryktas om, vilket vore sällsynt kortsiktigt även för en oljeklubb.

Nej det känns som en riktig soppa, jag kan satsa nästan vad som helst på att det slutar ungefär som förra gången med Roman/Mourinho - frågan är bara hur många säsonger det dröjer innan det spricker.

Om det spricker efter 3 säsonger och JM igen byggt ett lag som håller i 6-7 år som vinner även efter att han lämnat så är nog alla lyckliga. Sen kan han komma tillbaka igen när det är dags att börja bygga ett nytt lag..Jag är för övrigt ingen som vill ha en tränare i all evighet. Tycker inte det är den ultimata modellen. Ständig förändring är svårt att nå med en tränare i 20 år. Jo jag vet att det finns sådana fall men det är sällan. Med det sagt är jag inte för att sparka tränare efter 6 månader..
2013-06-13, 08:42
Medlem
Viking-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zizacon
Haha sa jag inte att det var väldigt konstigt att börja värva innan man fått tränaren på plats -särskilt en så krävande tränare som Mourinho. Chelsea förnekar sig inte. Sedan har vi historien med Demba Ba om man nu tänker kränga av honom som det ryktas om, vilket vore sällsynt kortsiktigt även för en oljeklubb.

Nej det känns som en riktig soppa, jag kan satsa nästan vad som helst på att det slutar ungefär som förra gången med Roman/Mourinho - frågan är bara hur många säsonger det dröjer innan det spricker.
Vad i? En användare skriver att han inte tror att Mou vill ha en spelare och plötsligt är det så? För att inte nämna att Schurrle inte är klar så hur exakt har man börjat värva?
Demba Ba kan ha varit skillnaden mellan CL och EL, så köpet av honom var utan tvekan befogat.

Är det bitterhet som talar? Det är väldigt klart att du vill se en konflikt i klubben när väldigt lite talar för det. Mou sa själv att han inte kommer att vara huvudansvarig för värvningar så han har uppenbarligen accepterat att transfers inte beror helt och hållet på honom. Väldigt mycket är annorlunda nu än det var under Mou's senaste sejour.
2013-06-13, 09:06
Medlem
motvalls avatar
Lewandowski-affären snurrar vidare. Spelaren och hans agenter hävdar att han tidigare fått klartecken för övergången till Bayern från ordförande Watzke. Ordföranden själv och sportchefen Zorc blånekar till detta vilket gjort Robert rasande.

Just nu verkar Lewandowski-lägret leta bevis för vad de hävdar är ett löfte från klubbledningen, samtidigt som huvudpersonen själv vägrar att kommunicera med klubben utan använder enbart sin advokat till detta. Infekterad stämning är bara förordet.

Hur har Dortmund tänkt sig att detta ska lösas? Ska man tvinga tillbaka den tvärförbannade polacken till laget och hoppas att han ändå kommer att producera massa mål? Eller handar allt om att försöka mjölka Bayern på några miljoner till?

Inte speciellt proffsigt agerande av Dortmund, varken nu eller tidigare. Hade jag varit i deras kläder så skulle jag så snabbt som möjligt försöka få den här historien ur världen. Och istället fokusera mig på att försöka värva några nya spelare. Finns ju behov av minst 4 st sådana.
2013-06-13, 09:44
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jontalinen
En användare som hängt med så länge som du borde väl veta bättre än att konstatera saker utifrån silly-rykten från helt obskyra tidningar. Ryktena står som spön i backen, det ena mer osannolikt än det andra och du summerar att "Chelsea förnekar sig inte".

Om du syftar på Schürrle till Chelsea så är det mer än ett rykte. Den har blivit bekräftad av företrädare för Leverkusen, är alltså så "klar" en sådan här historia kan bli innan den dyker upp officiellt på klubbarnas hemsidor. Dessutom ser det ut som en ersättare till honom är klar, Heung-Min Son från Hamburg, men detta är bara ett rykte.

Om du syftar på de Bruyne så är det rykten som förekommit, än det ena, än det andra. Det enda säkra är att han lämnar Werder Bremen. Eftersom det är en duktig spelare så förekommer givetvis spekulationer både här och på andra ställen vart han hamnar. Man skulle inte bli förvånad ifall detta blir Chelsea, de "äger" ju trots allt honom.

Men jag håller med dej, känns lite löjligt att kritisera Chelsea/Mourinho för detta. Jag som neutral kan t o m tycka att det är lite spännande med klubbens värvningsstategi. Att inhandla unga lovande spelare med utvecklingspotential, men som ändå bevisat något i sina tidigare klubbar.
2013-06-13, 13:49
Medlem
OG-lovers avatar
Ibrahim Afellay ska tydligen vara nära Tottenham. Skulle nog vara en bra värvning för Tottenham dock har han varit ganska skadebenägen på sistone.

Skulle vara smidigt att sälja Afellay och Villa som ett paketpris till Tottenham.
Senast redigerad av OG-lover 2013-06-13 kl. 14:32.
2013-06-13, 14:22
Medlem
BestCoast.s avatar
André Schürrle officiellt klar för Chelsea
2013-06-13, 14:38
Medlem
Viking-s avatar
Skönt att det är avklarat, jag antar att det inte kan skada att ha ett alternativ till i truppen, sedan så är han faktiskt en duktig spelare som troligen bara kan bli bättre. Det ska bli intressant att se hur han användas, jag misstänker att han kommer att få spela lite överallt på det offensiva mittfältet.
2013-06-13, 14:43
Medlem
JR1s avatar
Nu är det klart, Andre Shurrle spelar i London nästa säsong. Hur mycket tror ni Chelsea betalat? Ryktas i alla fall om att KDB ingår i dealen och går i motsatt riktning.
http://www.chelseafc.com/news-article/article/3208938/title/agreement-reached-for-transfer-of-andre-schurrle
2013-06-13, 14:46
Medlem
BestCoast.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viking-
Skönt att det är avklarat, jag antar att det inte kan skada att ha ett alternativ till i truppen, sedan så är han faktiskt en duktig spelare som troligen bara kan bli bättre. Det ska bli intressant att se hur han användas, jag misstänker att han kommer att få spela lite överallt på det offensiva mittfältet.

Jo, killen besitter ett kanonskott.

Frågan är om de Bryune ingick i dealen som Aftonbladet skriver. Om det är sant ställer jag mig kritisk till köpet.

''Leverkusen uppges få 200 miljoner kronor för affären, plus offensive mittfältaren Kevin de Bryune som förra säsongen var utlånad till Werder Bremen.''
2013-06-13, 14:51
Medlem
Smirmats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BestCoast.
Jo, killen besitter ett kanonskott.

Frågan är om de Bryune ingick i dealen som Aftonbladet skriver. Om det är sant ställer jag mig kritisk till köpet.

''Leverkusen uppges få 200 miljoner kronor för affären, plus offensive mittfältaren Kevin de Bryune som förra säsongen var utlånad till Werder Bremen.''

Kan ju inte stämma att dom betalde så mycket plus KDB, i så fall är det en kanon deal för Leverkusen. Skulle kunna tänka mig att det rör sig om ett säsongs lån.
2013-06-13, 15:01
Medlem
Viking-s avatar
Priset ska ligga på £18m och inte inkludera KDB. Leverkusen har gjort klart med sin ersättare vilket var varför affären drog ut på tiden.
2013-06-13, 15:04
Medlem
JR1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viking-
Priset ska ligga på £18m och inte inkludera KDB. Leverkusen har gjort klart med sin ersättare vilket var varför affären drog ut på tiden.
Var kommer dessa uppgifter ifrån?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in