2013-06-12, 16:13
Medlem
kirrem4ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lazermonkey
Snacka om silly season, flera källor uppger att Lewandoskis agent har anlänt till London för ett möte med Chelsea.
Om det stämmer så finns det nog risk att Torres går till Barcelona som det också snackas om.
Senast redigerad av kirrem4n 2013-06-12 kl. 16:23.
2013-06-12, 16:27
Medlem
Skranks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lazermonkey
Snacka om silly season, flera källor uppger att Lewandoskis agent har anlänt till London för ett möte med Chelsea.

Enligt Daily Express

Ryktats som in i helsike om olika toppspelare till United också, Lewandowski, Fabregas, Ronaldo, Bale med flera. Men tills någon respekterad och trovärdig källa skrivit om det så ger det absolut ingenting att hänga upp sig på det. När Daily Express, The Sun, Daily Mail, Daily mirror, Sunday Times med flera skriver något så är det ofta påhittad och till 99% rent skitsnack.
Senast redigerad av Skrank 2013-06-12 kl. 16:32.
2013-06-12, 17:03
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OG-lover
Frågan är ju dock om han fortfarande är världens bästa mittback vid den åldern. Tänk om han bara håller sin nuvarande nivå tills han är 30år.
Är han världens bästa mittback just nu? Jag tror inte att han kommer att bli märkbart sämre de närmaste åren, kanske lite långsammare men å andra sidan mer erfaren. Signar man Thiago Silva på 3-4 år tror jag inte att man behöver oroa sig för att han inte kommer att platsa under kontraktstiden.
2013-06-12, 17:16
Medlem
OG-lovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cst
Är han världens bästa mittback just nu? Jag tror inte att han kommer att bli märkbart sämre de närmaste åren, kanske lite långsammare men å andra sidan mer erfaren. Signar man Thiago Silva på 3-4 år tror jag inte att man behöver oroa sig för att han inte kommer att platsa under kontraktstiden.

Enligt mig är han helt klart världens bästa mittback och har varit det i några år nu. Hans styrka är ju b.la att han är väldigt snabb så på den biten så kommer han troligtvis tappa lite. Han har också varit ganska skadebenägen senaste säsongerna och det lär ju heller inte bli bättre med åren.

Så frågan kvarstår ju fortfarande om det är värt att betala ~400 miljoner för någon som kanske bara håller i några fler år.
2013-06-12, 18:14
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OG-lover
Jo jag vet. Känns faktiskt ingen vidare. Enligt mig ska man lägga resterande budgeten+spelförsäljningar på Thiago Silva. Har skulle tydligen gå med på en 30% lägre lön också om han går till Barca.

Det dåliga med honom är att han börjar bli till åren och att det inte är någon långsiktig värvning.

Thiago Silva vore den ultimata värvningen trots att han är typ 28-29 år gammal. Hellre betala mer för honom än att köpa Mathieu, Rami etc trots att de skulle kosta mycket mindre.

Fattar inte varför Subotic inte nämns bland kandidaterna...
2013-06-12, 18:45
Medlem
chran508s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C0w
Thiago Silva vore den ultimata värvningen trots att han är typ 28-29 år gammal. Hellre betala mer för honom än att köpa Mathieu, Rami etc trots att de skulle kosta mycket mindre.

Fattar inte varför Subotic inte nämns bland kandidaterna...
Mathieu är väl äldre dessutom?
2013-06-12, 18:48
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chran508
Mathieu är väl äldre dessutom?

Kikade in på wikipedia, står att han är 29 år gammal. Vafan siktar man på spelare som honom så kan man lika gärna skita i att köpa en back öht...
2013-06-12, 20:32
Medlem
thatis7tisshows avatar
Mourinho ska uppges vilja ha Matic tillbaka till Chelsea. 30m euro ryktas det om.
2013-06-12, 20:56
Medlem
zizacons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thatis7tisshow
Tror faktiskt inte att Mou vill ha Schurrle. Känns lite överflödig när det redan finns bättre spelare att använda.

Haha sa jag inte att det var väldigt konstigt att börja värva innan man fått tränaren på plats -särskilt en så krävande tränare som Mourinho. Chelsea förnekar sig inte. Sedan har vi historien med Demba Ba om man nu tänker kränga av honom som det ryktas om, vilket vore sällsynt kortsiktigt även för en oljeklubb.

Nej det känns som en riktig soppa, jag kan satsa nästan vad som helst på att det slutar ungefär som förra gången med Roman/Mourinho - frågan är bara hur många säsonger det dröjer innan det spricker.
2013-06-12, 20:59
Medlem
Smirmats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zizacon
Haha sa jag inte att det var väldigt konstigt att börja värva innan man fått tränaren på plats -särskilt en så krävande tränare som Mourinho. Chelsea förnekar sig inte. Sedan har vi historien med Demba Ba om man nu tänker kränga av honom som det ryktas om, vilket vore sällsynt kortsiktigt även för en oljeklubb.

Nej det känns som en riktig soppa, jag kan satsa nästan vad som helst på att det slutar ungefär som förra gången med Roman/Mourinho - frågan är bara hur många säsonger det dröjer innan det spricker.

Bättre om dom gör sig av med Torres, och behåller Ba som en backup om dom nu tvunget ska värva in en ny anfallsstjärna för x antal hundra miljoner. Sen Lukaku på det.
2013-06-12, 21:15
Avslutad
Suso säger att han har avböjt flera bud och att han vill stanna i Liverpool. Mycket glädjande nyheter. Grabben kommer bli riktigt riktigt stor om ett par år, behöver bli lite tuffare och gå upp några kilon först.
2013-06-12, 21:36
Medlem
Jontalinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zizacon

En användare som hängt med så länge som du borde väl veta bättre än att konstatera saker utifrån silly-rykten från helt obskyra tidningar. Ryktena står som spön i backen, det ena mer osannolikt än det andra och du summerar att "Chelsea förnekar sig inte".

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in