Citat:
Ursprungligen postat av
Fettsugning
Ganska kallsinnigt är jag övertygad om. Åklagarna kommer bara göra gällande att det behövs mer tid, det torde räcka gott. Det är obligatorisk häktning på mord/dråp så
försvaret ska ju visa att det uppenbart saknas skäl till häktning för att han ska gå loss. Han häktades på sannolika för mindre än 2 veckor sedan. Inte fan släpper hovrätten honom i detta läge! Lycka till Bosse!

Tycker att man behandlar KJ fel, försvaret har inte en chans att visa sådana skäl när man inte får full tillgång till vad åklagaren har mot den misstänkte. Stasimetoder! Nej, ändamålen helgar inte medlen, KJ har än så länge rätt att betraktas som oskyldig, han är enbart misstänkt, och då är det inte mänskligt att göra som åklagaren gör.
Om åklagaren anser att hon har tillräckligt med bevis mot KJ, och att det med tillkommande analyssvar stärker detta ska det inte behövas hållas hemligt för försvararen och KJ.
Som det ligger nu tyder det på att åklagaren faktiskt inte har mer på KJ än blodbesudling i KJ bil, man vet inte hur mordet har gått till, ingen gärningsbeskrivning, ingen brottsplats, då kan det vara precis vem som helst som är GM, då ska inte KJ sitta häktad tycker jag.
Om det i ett senare skede skulle tillkomma bevis som tyder på att KJ är GM får man sy in honom igen, så måste det ju fungera. Jag misstänker att åklagaren liksom många andra är övertygade om att KJ är GM, men att hon inte kan bevisa det, det duger inte.