Vilken jävla dag igår allstå. Börjar med en 250 kronors resa, en man från ett hotell till jobbet, direkt efter får jag en hämtning 2 mil bort till Arlanda, 2000:-, släpper av dessa 7 personer på Arlanda, växeln ringer upp mig och säger "Åk ner på remoten, du har retur!" Får då 6 st personer tillbaka till samma stad. 2200:-
Får några körningar i den där andra staden, ca 400:-, sen skickar växeln meddelande, åk och ät, du har körning till arlanda igen. Denna gång 8 st, 2500:-. Släpper av dom på T5 och T2. Klockan är nu 14:30, växeln ringer igen, och säger att jag har retur 17:40 tillbaka till min hemstad, OM jag orkar vänta. Jag känner att sitta och vänta 3 timmar på en retur, när det tar 1.5 timme tillbaka inte känns speciellt lockande. Jag tackar nej till den, åker till hemområde, och drar några korta körningar där. När jag loggade ut sen hade jag 7600:- inkört, hade haft ~9000:- om jag tagit sista arlandan, men jag pallade verkligen inte.
Nu, har jag en enkel fråga till er som kör i Stockholm. Om man ska lämna på T3, är det första dörren på T2 som kunderna lär gå igenom? Hade aldrig lämnat där förut, och jag såg att det stod
"Terminal 2/Terminal 3" vid 2A-dörren.
Och sen en till sak, ifall du svarthåriga piercade tjej som jobbade på remoten måhända sitter här och läser, du var söt som socker!