2013-06-13, 06:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RedX
Meningslös aktion. Den som vill störta regeringen pga att de för en för liberal flyktingpolitik är alltså tänkta att demonstrera tillsammans med de som vill störta regeringen pga att de för en för restriktiv flyktingpolitik? Låter sanslöst korkat.

På så sätt kan man samla alla som värnar om sin nation och dess fortlevnad iom. att den enda symbol som får visas är den svenska flaggan.
Citera
2013-06-13, 07:32
Medlem
slipZens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Decimal1
På så sätt kan man samla alla som värnar om sin nation och dess fortlevnad iom. att den enda symbol som får visas är den svenska flaggan.

Det har inte slagit dig att det finns EXTREMT skilda åsikter om vad som anses värna nationen och dess överlevnad?

Är man tex välkommen om man istället för den nuvarande regeringen vill se en högsta sovjet på plats i Rosenbad?
Citera
2013-06-13, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slipZen
Det har inte slagit dig att det finns EXTREMT skilda åsikter om vad som anses värna nationen och dess överlevnad?

Är man tex välkommen om man istället för den nuvarande regeringen vill se en högsta sovjet på plats i Rosenbad?

Klart man är, det står ju klart och tydligt. Syftet är fortfarande att visa sitt missnöje över regeringens politik samt kräva dess avgång, inte att enas kring ett regeringsalternativ. Alla som vill sveriges bästa och anser att regeringen missköter sig är således välkomna.
Citera
2013-06-13, 13:50
Medlem
En smartskalle trodde det var 23.00. En annan anser det är en meningslöst och en tredje fattade inget alls.
Citera
2013-06-13, 18:12
Medlem
leprasjuklings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Decimal1
Avsikten är uppenbarligen inte att tillsätta en ny regering, enbart att oskadliggöra de individer och partier som idag innehar makten.

"oskadliggöra individer och partier" Jag hade alltså rätt att våld inte är något ni väjer för?

Du svarade inte på min fråga vad syftet är att samlas i Kungsan på natten innan och sedan fram på förmiddagen dagen därpå hålögda försöka tåga mot Riksdagshuset. Jag kan inte tolka på det annat sätt än att ni hoppas på bråk med polis och era vänsterkollegor för att skapa rubriker.
Citera
2013-06-13, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leprasjukling
"oskadliggöra individer och partier" Jag hade alltså rätt att våld inte är något ni väjer för?

Du svarade inte på min fråga vad syftet är att samlas i Kungsan på natten innan och sedan fram på förmiddagen dagen därpå hålögda försöka tåga mot Riksdagshuset. Jag kan inte tolka på det annat sätt än att ni hoppas på bråk med polis och era vänsterkollegor för att skapa rubriker.

Jag har inget med anordnandet av manifestationen att göra. Jag tycker enbart initiativet är intressant och sunt. Förhoppningsvis blir tågandet relativt lugnt och fritt från provokatörer.
Citera
2013-06-13, 19:17
Medlem
Salames avatar
Citat:

Vem är ni? Högerextremister? Rasister? När man säger att manifestationen är inte bunden till någon parti samt görs oberoende av religiös övertygelse eller nationalitet... Vem är 'ni' då enligt dig? Tror inte man kan dra rasist kortet. Men om man är så sugen på att få en till avsnitt av "nazister vs AFA" upp på youtube...
Citera
2013-06-13, 19:57
Medlem
leprasjuklings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salame
Vem är ni? Högerextremister? Rasister? När man säger att manifestationen är inte bunden till någon parti samt görs oberoende av religiös övertygelse eller nationalitet... Vem är 'ni' då enligt dig? Tror inte man kan dra rasistkortet. Men om man är så sugen på att få en till avsnitt av "nazister vs AFA" upp på youtube...

"Ni" är de som arrangerar manifestationen eller vill delta och mer allmänt de som stödjer de politiska åsikter de framför. Att det är en nationalistisk manifestation är väl helt klart. Eller vill du också hävda att manifestationen och organisationen bakom på något absurt sätt är opolitisk?

Företrädare verkar vara personer som befinner sig till höger om SD eller avhoppare som finner SD för "mjuka".
Citera
2013-06-13, 20:36
Medlem
Cronmanss avatar
Det är en manifestation mot regeringen.
Den regering som totalt struntar i sina äldre, sjuka, och arbetslösa medborgare.
Det handlar om att visa ett massivt missnöje för den politik som håller på att köra Sverige och vår välfärd i botten.
Det är en helt partipolitiskt oberoende manifestation. Den avser inte att byta ut någon regering men att visa upp svenska folkets missnöje för vad Reinfeldt och hans vapendragare håller på med.

Den som vill ha det här till en höger mot vänster demo är totalt fel ute.
Alla som inser att regeringen spelar ut oss mot varandra är välkomna att deltaga.

Att folk samlas innan beror på veckodag och att transportmöjligheter är begränsade på helgerna. Åker man exempelvis från södra Sverige så måste man vara på plats under natten för att hinna. Svårare än så är det inte. Kolla SJs tågtider om ni tror annat.
Citera
2013-06-13, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cronmans
Det är en manifestation mot regeringen.
Den regering som totalt struntar i sina äldre, sjuka, och arbetslösa medborgare.
Det handlar om att visa ett massivt missnöje för den politik som håller på att köra Sverige och vår välfärd i botten.
Det är en helt partipolitiskt oberoende manifestation. Den avser inte att byta ut någon regering men att visa upp svenska folkets missnöje för vad Reinfeldt och hans vapendragare håller på med.

Den som vill ha det här till en höger mot vänster demo är totalt fel ute.
Alla som inser att regeringen spelar ut oss mot varandra är välkomna att deltaga.

Att folk samlas innan beror på veckodag och att transportmöjligheter är begränsade på helgerna. Åker man exempelvis från södra Sverige så måste man vara på plats under natten för att hinna. Svårare än så är det inte. Kolla SJs tågtider om ni tror annat.

Äntligen ett vettigt inlägg!
Citera
2013-06-13, 20:54
Medlem
Salames avatar
Citat:
"Ni" är de som arrangerar manifestationen eller vill delta och mer allmänt de som stödjer de politiska åsikter de framför. Att det är en nationalistisk manifestation är väl helt klart. Eller vill du också hävda att manifestationen och organisationen bakom på något absurt sätt är opolitisk?

Företrädare verkar vara personer som befinner sig till höger om SD eller avhoppare som finner SD för "mjuka".

Vadå helt klart? Din våldskåta imbecill, vill du spela ut vänster vs högern varsågod. Men detta är partipolitiskt obunden manifestation. Så en av ledaren har kommit ut och sagt att hon hoppade av SD, inte för att den var mjuk utan, ja läs själv; "satt i kommunfullmäktige för Sverigedemokraterna. Det avgjorde allt. På sätt och vis är jag tacksam för den erfarenheten, för den hjälpte mig verkligen att genomskåda hyckleriet som jag faktiskt inte trodde skulle drabba mig – just på grund av den människosyn jag har och hela tiden lever upp till. Kommunen visade dock, i och med detta, vad deras egen människosyn gick för och det är en djupt fördomsfull, dubbelmoralisk och otäck syn, som verkligen gör skillnad mellan människor och värderar dem olika. Något liknande trodde jag aldrig att jag skulle få uppleva inom vården"

Samt "Det är en rörelse som reagerar på politik och maktmissbruk, men som själv är politiskt neutral. Rörelsen befolkas av medlemmar som utgör ett tvärsnitt av befolkningen; här finns personer från alla samhällsklasser med vitt skilda privata partitillhörigheter."

Eller, har du hittat någon annan bevis som ska stödja dina ord? Ha så kul att spela in i fällan höger vs vänstern och missa hela poängen. Läs tidigare inlägg minst 10 gånger och tatuera in det i handflatan när du slår den mot pannan för att förstå den lite bättre.
Citera
2013-06-13, 21:55
Medlem
RedXs avatar
Reinfeldt & co lär ju omgående kasta in handduken och tacka för sig när manifestationens 13 deltagare börjar närma sig riksdagshuset.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in