2013-06-12, 20:57
Medlem
Huffensfuffenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fidelio
Smärtan är en del av sporten som man lär sig hantera.
Är till 99% en uppmärksamhetsgrej och av den anledningen ser man i stort sett aldrig tjejer ligga och fjolla på golvet.

Kom på en till sak jag stör mig på. Personer som för träningsbok. Så töntigt. Till för personer som är svagbegåvade, saknar minne eller skriver blogg.

Haha konstigt att man inte ser det när majoriteten kör med tvåkiloshantlar och kör yogaliknande övningar hela passet!

Gäller dock inte alla.
2013-06-12, 22:36
Medlem
kapten.oinks avatar
Citat:
Smärtan är en del av sporten som man lär sig hantera.
Är till 99% en uppmärksamhetsgrej och av den anledningen ser man i stort sett aldrig tjejer ligga och fjolla på golvet.

Kom på en till sak jag stör mig på. Personer som för träningsbok. Så töntigt. Till för personer som är svagbegåvade, saknar minne eller skriver blogg.

Smidigt för att hålla koll på sin progression. Finns en hel del styrkeprogram som bygger på att träningen är indelad i faser med olika intensitet.
2013-06-13, 00:00
Medlem
TheMentalitas avatar
Citat:

Jag är på gymmet för att träna och har koll på min progression genom träningsboken, kunde inte bry mig mindre om jag råkar se töntig ut för att jag skriver ner senaste setet böj. Om någon frågar dig ska du kunna svara exakt på vad du tar i de tre stora minst, både som reps-pb och 1rm-pb. Annars tar jag det som att man lallar runt och kör saker på känn, vilket för mig inte är seriös träning vareig man är ute efter styrka eller volym och därmed töntigt.

Edit: Lustigt att du klumpar ihop det med bloggare btw, vilket för mig är två vitt skilda grupper, där bloggar-typen är den som aldrig skulle göra någonting som kunde uppfattas som nördigt (man ska alltid se ut som att man egentligen kunde haft något viktigare för sig).
Senast redigerad av TheMentalita 2013-06-13 kl. 00:03.
2013-06-13, 06:41
Medlem
behemots avatar
Jag skriver träningsbok, mest för att jag ska komma ihåg vad jag har gjort och säkra mig om att inget blir bortglömt i längden. En väldigt trevlig effekt är också att det är rätt motiverande att bläddra tillbaks och inse att "en gång i tiden var x kg det mesta jag kunde klara i den övningen" (det förutsätter såklart att man har gjort framsteg då ...).

Jag är inte där för att se bra ut där och då, i den mån jag vill göra intryck på folk så är det utanför gymet som räknas.
2013-06-13, 08:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Stör mig enormt på alla svettiga och håriga syrier och gaphalsar till babbar i stort.

Stör mig även på folk som aldrig kör marklyft eller knäböj utan bara kör bänk trots att de två andra övningarna är överlägsna.

Stör mig även på folk som söker ögonkontakt för de desperat vill starta igång en konversation. På gymmet tränar man och håller käften, det är kutym.

Stör mig även på folk som hela tiden säger "guu va mycket vikt du har på, hur mucke är deee???"

Detta uttalande, ditt skryt om dina 50cm-armar och ditt tramsiga inlägg om jefferson lift får mig att börja fundera om du talar ett ord sanning.
2013-06-13, 08:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farbror Adolf
Detta uttalande, ditt skryt om dina 50cm-armar och ditt tramsiga inlägg om jefferson lift får mig att börja fundera om du talar ett ord sanning.
Det är första gången jag ser honom husera i denna del av forumet, så även jag är skeptisk.
2013-06-13, 08:59
Medlem
Skuggads avatar
Idag var det en som satte sin väska framför mitt skåp (var i duschen bara), när det fanns lediga rader överallt. Inklusive precis bredvid. Ingen stor sak men vafan liksom.
2013-06-13, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Detta har jag försökt få dig att inse nu i flera inlägg. Kunde du inte bara erkänt detta från början?

Och vem är Ainstain? Syftar du på Albert Einstein har du just gjort bort dig.

Oj stavfel.. Herregud vad skämmigt.

Helt otroligt att någon som har varit med såhär läge beter
sig såhär.
2013-06-13, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av behemot
Jag skriver träningsbok, mest för att jag ska komma ihåg vad jag har gjort och säkra mig om att inget blir bortglömt i längden. En väldigt trevlig effekt är också att det är rätt motiverande att bläddra tillbaks och inse att "en gång i tiden var x kg det mesta jag kunde klara i den övningen" (det förutsätter såklart att man har gjort framsteg då ...).

Jag är inte där för att se bra ut där och då, i den mån jag vill göra intryck på folk så är det utanför gymet som räknas.

Jag håller med. Träningsdagbok kan vara bra på många sätt. Det är rätt schyst att kunna se exakt vad man körde på för vikt i varje set och hur många reps man gjorde förra veckan och varje gång försöka pressa sig lite extra i varje set som man nu kör.

Jag har i flera år kört utan dagbok och skulle kunna klara mig utan men om man verkligen vill satsa så kan det vara rätt bra att verkligen planera upp ett par veckors träning.
2013-06-13, 15:45
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CantBstopped
Oj stavfel.. Herregud vad skämmigt.

Helt otroligt att någon som har varit med såhär läge beter
sig såhär.

Man bemöts som man bemöter andra.
2013-06-16, 21:57
Medlem
kl4sseKocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skuggad
Idag var det en som satte sin väska framför mitt skåp (var i duschen bara), när det fanns lediga rader överallt. Inklusive precis bredvid. Ingen stor sak men vafan liksom.
Det var väl inge, jag råka ut för en jävla pajas som bredde ut alla sina saker på den säkert 3m långa bänken.
2013-06-17, 16:04
Medlem
Hummlas avatar
Jag har dåligt minne så jag loggar min träning på en smidig App på telefonen mellan seten på gymmet, kan tänka mig att folk tror att jag sitter och Smsar/surfar haha. Stör nog många.

Själv stör jag mig på otrevliga personer.
Hejade på en tanig kille och fick en stöddig blick och ett svagt "hej....".
Frågade en annan kille som stod och körde bänk om jag kunde ta en 2,5 KG platta som låg brevid, då säger han "ta den du, såna småvikter kör inte jag med" hur höjer du vikterna då? 10 kg i taget eller jävla idiot tänkte jag..

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in