Citat:
Ursprungligen postat av
peckahuve
Jag har ingen särskild tro, min inställning är at vi inte kan veta, så det är inte lönt att grunna för mycket. Spagettimonstret funkar lika bra för mig som något annat. Jag går på känsla när det kommer till moralfrågor, det är en av anledningarna till att jag föraktar utilitarismen. Jag har många fler anledningar, ifall nån är intresserad...
Du föraktar inte, du miss-associerar lille peckehuvud. Men inget ont i det, man kan inte anklaga folk för att de misinterpreterar, har aldrig någonsin varit fel med glömskesjuka. Mänskliga faktorn är ju bara en liten faktor bland faktorer, det mesta är ändå materiellt betingat så det så. Sedan får det heta gud eller andespirits in the sky whatever, ibland kallar jag inte heller saker vid deras namn, prellern förlåter dig iaf så mycket vet du. Och nåden smäller högre än kärleken. Din freudisanske felsägare, är det 24-timmars-brainwash med gud i himlen så på höjden och dina ekvationsfragment stup i kvarten - är det the values du är så brydd över att de små ska få klart för sig, åh så ödmjukt, vilken patos, men det börjar likna tungomålstalande för dig nu igen, halledudanes då, små ekvationssnuttar för flashbacksbarnen att spinna gåtor kring. Liknar lite kabbala? Johannes.. ? Nä.. de "vanliga visorna" för matte är ju "ditt språk" sophisticated.
Vi kan mycket väl veta, kan du skriva kan du veta att du skriver och kommunicerar och definitivt härleda, kan jag kan du. Så enkelt är det med hallelujandet.