Citat:
Ursprungligen postat av
FrankForReal
Varför ger du mig inte konkreta bevis för att Bibeln är påhitt. Vilken person som helst kan skriva tio rader om vad han tycker om just Bibeln och få det att låta rätt. Men faktum kvarstår, ge mig argument för att Bibeln inte är sann. Bevisa det för mig, annars kan du sluta hitta på grejer.
Finns flera belägg för simuleranden och hjärnans spratt som underblåser de sätt man medvetet för folk bakom ljuset, förr visste folk inte ens att sätta ord på ljus och förvillades av t.ex hur ljus kryper mellan springor och uppåt väggar, man fattade inte perspektiv.. och vad friktion var i olika materia och hur ljus omvandlas, det SÅG magiskt ut.. som att någon stor ovan jord lekte med dem.. att omskriva t.ex ljus som gud, är i sig redan ett bedrägeri (baserat på pur okunskap) som försatt många i tyvärr förvirring och rädsla men också med övermod att vara stolt över att ha sett något... räddar det mänskligheten ur faktumet "jag kan se" ?
Med följd att inte ens vilja lära sig något mer, skulle människan överleva av att dyrka ljus så som gudsivrare gör, så skulle mäniskan snabbt förintats från jorden, p.g.a det slitage som naturens fysiska nötning utgör, människan skulle alltså svälta ihjäl i de ordalag som de skriftliga s.k underlagen gör gällande vara guds ord, att en gud (med allkunskaper... ) skapande sin avbild, för att se sin avbild dö.. är högst osannolikt och utgör inget direkt bevis, däremot ett indirekt bevis på genuina påhitt, gud är variabeln som ersätter människans jakt på kunskap och det r mäniskan som själv behövt slita sig fördärvad att också få ftt i kunskper för vidare sökning - inte sökning efter gud, som tjänar till 0 = 0 .
Däremot kan man självförhärliga sig utifrån latheten att inte ens anstränga sig, men gärna utnyttja kunskaperna för att fortsätta det jävla trolleriet och bedrägliga mannualer, allt för att ta åt sig ära men mest vinst och berikning, för att det finns så många som är rent ut sagt narcissistiskt lagd, de vill bli som gud, göra sig till gudar, för att bestämma, inte för att i sann ödmjukhet lära och lära ut för att se harmoni.
Sedan finns så många tolkningar av en och samma gud, vilket är direkta beviset på att det handlar om fabuleranden och feberyror : FEBERYROR, i mkt varma och hårda naturbetingelser, yrar människan.. troligtvis förr, precis som kroppens uppbyggnad tyvärr står i förbindelse med materia och ämnen, utan dessa.. blir människan matt... alltså, kunskapssökande.. inte gudssökande, är vad som fått människor att överleva, det betyder att bedjanden icke ger bönesvar mer än i din personliga hjärna som du kan projicera och försöka ta vinst utav... svår det. Alla bevis för att evolution drivit människan och enbart människan SJÄLV ått kämpa, ingalunda magiska trollkonster.
Rit och ceremonier, återfinns i många kulturer, är kvarlevor - de är inga sanningar, de är sociala men inte livgivande. Enbart det faktum att riter inte är livgivande, säger att gud är en DRÖM, kommen ur feberyror.