2013-06-12, 21:47
Medlem
länka fallen angel igen nån?
Citera
2013-06-12, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Fan nu börjar tänka på den Mart@n Någ@t igen i kombination med mdpv. Kontot som var aktivt mellan 28/4-3/5. KJ fyllde år den 29/4. Sen återkommer denna MN den 11/5 som en ny människa den 11/5 på mps sida på fejjan.
jo de kan vara en mgm
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
Ja, men nu skrev jag om personer i periferin. Och som inte förhörts. Dessa perifera kan ha fått info redan på plats av de som gjorde fynden och sen babblat vidare om det.

Självklart kan det vara så. Och så har det också varit.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FistOfFury
Okej, det finns flertalet möjligheter och svårigheter som jag ser det.

Adrenalinpåslag är en sak man måste ta i beaktande- då man orkar lyfta betydligt mer.

Hur kroppen är styckad är en annan sak- är både huvud och armar avskiljda liksom händerna och underbenen så underlättar det givetvis.

Avståndet till och från bilen, underlaget på marken och gärningsmannens fysik är även det saker som man måste ta hänsyn till.

Sedan har vi en sak som hur kroppsdelarna var förpackade- i ryggsäck, sportväskor eller airsoftväskor? Vet att jag såg en väska på en airsoftsida som var 120 cm lång.

Självklart är det ju så, det vi vet är att kroppsdelar hittades, sen två dagar senare gjordes fynd och huvud och torso gick ut i media som en löpeld. Sen ryktas att händerna saknas, på det konstaterar jag spekulativt att Huvud, Torso och armar är funnet, vilket utgör 63-64% av en kropp på 60 kg, mellan 38-39 kg, om uppgifter att benen står för 18% var av kroppen. Händernas procent satte jag spekulativt till 1 % Ja, adrenalinpåslag påverkar ju styrka, även lågt blodsocker påverkar styrkan, eller snarare påverkar adrenalinet i högre grad.

Säg på det att MTGM lyft max 30 kg in i huset på adrenalin och egen styrka.
Citera
2013-06-12, 21:50
Medlem
clase2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoyForFools
Jag tror också att det här scenariot är väldigt troligt. Att hon blev jagad som ett
djur genom skogen och även torterad fysiskt innan hon blev avrättad.
Kanske gärningsman/ män trodde av olka anledningar att hon ej skulle bli
anmäld försvunnen så snart. Att från vad hon berättat tidigare om att hon
sovit borta flera dagar i sträck utan att höra av sig inte varit någon tagit så
allvarligt.
Att det är ett troligt scenario med flera gärningsmän kan förklara varför KJ
lyckas hålla emot ett erkännande. Det är nog lättare att stå emot om man
vet att det finns någon/ några man skyddar. En 'commander' sviker inte sitt
team. En ' commander' golar inte.
Det sägs ju här att om man har AS har man svårt med lögner. Det kanske
är lättare att ljuga om man har någon/några på utsidan som förväntar sig
att man skall hålla käft. Lojalitet mot gruppen framför allt.
Hemska tanke om denna unga kvinna fick lida mer än en kort blick på
kniven och sedan var det över. Tyvärr tror jag det blev mycket värre än så.
Ni verkar tro att airsoftgänget är något slags delta force/spetnaztrupp...
Om polisen hade hittat minsta spår av as-kulor/paintballs på VB så skulle alla pojkar tagits inOMG för hårda förhöroch jag tvivlar starkt på att någon av dom skulle orka hålla tätt i fem minuter ens.
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stigrolf
60kg person som lever är ju ingen fara att lyfta, MEN lyft en sandsäck som väger 60 kg, där det du håller i "rinner" genom händerna, DET är besvärligt.
Kanske därför det känns som om det är tyngre än vad det är.

Ja, absolut, men du sa att en död kropp blir tyngre, det kan den omöjligtvis bli om det inte tillförs massa, och med tanke på att VB knivstacks så förlorade kroppen kanske lite blod, så logiskt bör den döda kroppen vägt mindre än den levande.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Nej, du kan inte polisanmäla "åt någon annan". Glöm det! Du kan däremot polisanmäla något själv. VB kan ha polisanmält någon, men hon kan aldrig göra det i sin killes namn. Man kan inte företräda andra, bara sig själv. Tack och lov, annars skulle vi få ett crazysamhälle där vem som helst kunde göra anmälningar för andras räkning till höger och vänster. Du måste stå för allt själv, och då blir anmälan annorlunda, du ska stå för det. I ditt namn.
Givetvis inte...missuppfattade det. Hon kan tipsa anonymt och anmälan får hon stå för själv.
Citera
2013-06-12, 21:51
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det är oklart om armarna satt kvar på torson, har hittats eller fortfarande saknas.

Ok aa tänkte väl det. Tyckte det lät så skumt när GregorGreger sa det för jag kan inte komma ihåg att jag varken läst eller hört att armarna skulle vara kvar på torson. Men om armarna hade varit kvar då skulle de väl ha sagt att man hittat torso, huvud, armar och ben men att händerna saknas?
Citera
2013-06-12, 21:51
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rammstein74
jo de kan vara en mgm
Utveckla MGM. Misstänkt GärningsMan eller MedGärningsMan?
Citera
2013-06-12, 21:52
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Givetvis inte...missuppfattade det. Hon kan tipsa anonymt och anmälan får hon stå för själv.

Ja, då är vi överens. Det verkar som om en del tror att VB kan anmäla för sin exkilles räkning, men har VB gjort en polisanmälan är det hon själv som står för den, och i de flesta fallen bör då det hon anmäler ha med henne själv att göra på något sätt. I annat fall kunde hon ha tipsat. Jag tror därmed inte på det där om HA, och exkille.
Citera
2013-06-12, 21:55
Medlem
FistOfFurys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueChesh
mja, det är sant. frågar är dock om han hade det..
kolla dock med citatet jag hittade igen från akrobaten när hen hade vart i ödehuset

Har läst det tidigare. Kan tilläggas att jag inte tror att resten av kroppen har varit inne i det där huset. Det är alldeles för jobbigt att göra på det viset.

Dessutom varför återkomma och sedan dra ut torson från huset- när man redan lyckats lyfta in den där? Torso- samt huvud och okänt innehåll återfanns ju i en grop en bit från ödehuset, och enligt de som hittade kvarlevorna så såg det ut som att det var någon som haft bråttom som gömt henne där.

Skulle han återvänt till dumpningsplatsen vid ett annat tillfälle så undrar iaf jag varför? Han tar då mer risker då han riskeras att synas på platsen eller i anslutning till den- samt att spår av VB återigen hamnar på han som person eller hans tillhörigheter.
Citera
2013-06-12, 21:56
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amocoflash
Ett ben 18% av totala kroppsvikten. En arm 9%, huvud 9% och bålen 36%.
Ja, det låter som korrekta tumregler. - Om offret, som var 168 cm lång och rätt smal, vägde 58 kg så skulle bålen ha vägt knappt 21 kg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in