Citat:
Ursprungligen postat av
FistOfFury
Okej, det finns flertalet möjligheter och svårigheter som jag ser det.
Adrenalinpåslag är en sak man måste ta i beaktande- då man orkar lyfta betydligt mer.
Hur kroppen är styckad är en annan sak- är både huvud och armar avskiljda liksom händerna och underbenen så underlättar det givetvis.
Avståndet till och från bilen, underlaget på marken och gärningsmannens fysik är även det saker som man måste ta hänsyn till.
Sedan har vi en sak som hur kroppsdelarna var förpackade- i ryggsäck, sportväskor eller airsoftväskor? Vet att jag såg en väska på en airsoftsida som var 120 cm lång.
Självklart är det ju så, det vi vet är att kroppsdelar hittades, sen två dagar senare gjordes fynd och huvud och torso gick ut i media som en löpeld. Sen ryktas att händerna saknas, på det konstaterar jag spekulativt att Huvud, Torso och armar är funnet, vilket utgör 63-64% av en kropp på 60 kg, mellan 38-39 kg, om uppgifter att benen står för 18% var av kroppen. Händernas procent satte jag spekulativt till 1 % Ja, adrenalinpåslag påverkar ju styrka, även lågt blodsocker påverkar styrkan, eller snarare påverkar adrenalinet i högre grad.
Säg på det att MTGM lyft max 30 kg in i huset på adrenalin och egen styrka.