2013-06-11, 23:17
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
Syns lång väg att det är svenskar med invandrarbakgrund som bor där, smaken är som baken som bekant, jag tycker det är fruktansvärt fult.
Notera kaffepannan i trä??? Har aldrig sett någon fungerande kaffepanna i träimitation men någon gång ska väl vara den första, eller är det en prydnad?!

Ja, det kändes som att hela möblemanget var köpt i de där möbelbutikerna för invandrare som brukar annonsera på Blocket. Speciellt det matchade sovrumsmöblemanget i vitt och guld gav de vibbarna. Fantastiskt inrett. Det är alltid roligt när saker är nya, fräscha och påkostade men samtidigt otroligt fula och smaklösa. Det är så fantastiskt bortkastat på något sätt Men om de hittar en köpare med samma smak kan det säkert blir hur bra som helst.
Citera
2013-06-12, 00:02
Medlem
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotadent
Ja, det kändes som att hela möblemanget var köpt i de där möbelbutikerna för invandrare som brukar annonsera på Blocket.

Vardagsrummet är inte fyra nyanser av brunt utan en orgie i nyanser av brunt. Matplatsen i vardagsrummet går inte av för hackor - 'beduinläger möter konferensrum'...

Att det är invandrare som säljer råder det ingen tvekan om, det är väl till och med arabiska bokstäver där i barnens rum på bården som är vid taknivå?
Citera
2013-06-12, 06:33
Medlem
Antevantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
Vardagsrummet är inte fyra nyanser av brunt utan en orgie i nyanser av brunt. Matplatsen i vardagsrummet går inte av för hackor - 'beduinläger möter konferensrum'...

Att det är invandrare som säljer råder det ingen tvekan om, det är väl till och med arabiska bokstäver där i barnens rum på bården som är vid taknivå?

Har dock sett värre i denna tråden. Får man väl tömt lägenheten på de hemska möblerna är det ju inte övermycket att göra. Andra objekt i den här tråden har ju rymt hemska pelare i marmor, spegeltak i hallen och utvändig guldkakel.
En annan detalj som var fin var försöket att dölja vattenrören bakom tvättmaskinen, klassiskat och folkgruppstypiskt
Citera
2013-06-12, 07:58
Medlem
19centimeters avatar
Att mösterpassa tapeten brukar ju vara ett +
Citera
2013-06-12, 09:02
Medlem
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antevante
Har dock sett värre i denna tråden. Får man väl tömt lägenheten på de hemska möblerna är det ju inte övermycket att göra. Andra objekt i den här tråden har ju rymt hemska pelare i marmor, spegeltak i hallen och utvändig guldkakel.
En annan detalj som var fin var försöket att dölja vattenrören bakom tvättmaskinen, klassiskat och folkgruppstypiskt

Helt sant att den var långt ifrån värst, den var inte ens i toppskiktet. Den var mest sådär osmakligt inredd som det lätt blir med invandrare från nåt Mellanösternland som försöker mixa det de själv gillar med vad som säljs på IKEA. Märkligt nog så kändes den väldigt opersonlig trots sin rätt märkliga och udda inredning.
Citera
2013-06-12, 13:44
Medlem
Bam.Bams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bigglez
Jag snubblade nyss över den här. Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta...

http://www.hemnet.se/bostad/bostadsratt-5rum-eriksfalt-heleneholm-malmo-kommun-finlandsgatan-2g-5024688

Jag gråter . Skulle ta livet av mig om nån försökte tvinga mig att bo där.
Citera
2013-06-12, 16:56
Medlem
beerklunkers avatar
http://www.hemnet.se/bostad/fritidshus-toreboda-kommun-valla-lunnemarken-46-4395295?&partner_id=eniro
Landställe för hela familjen.
Citera
2013-06-12, 18:45
Medlem
Kvillebacken1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bam.Bam
Jag gråter . Skulle ta livet av mig om nån försökte tvinga mig att bo där.

jisses, araber verkligen älskar att dekorera sina lägenheter, radhus eller villor så att dom ska se ut som några minipalats i mellanöstern -fast allt är bara massa billig fejk, tingeltangel och skit.

http://www.hemnet.se/bostad/bostadsratt-5rum-eriksfalt-heleneholm-malmo-kommun-finlandsgatan-2g-5024688
Citera
2013-06-12, 18:51
Medlem
TigerKids avatar
Citat:

Stilen är konsekvent genomförd. Stämningsskapande detaljer såsom plastblommor och bruna, lurviga badrumsmattor återkommer i såväl vardagsrum som badrum.

Tapetserar man om trappen med lite bättre mönsterpassning så har nog köparen en helt OK lägenhet ändå.

EDIT: Borderna behöver också åtgärdas.
Senast redigerad av TigerKid 2013-06-12 kl. 18:54.
Citera
2013-06-12, 18:56
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beerklunker
http://www.hemnet.se/bostad/fritidshus-toreboda-kommun-valla-lunnemarken-46-4395295?&partner_id=eniro
Landställe för hela familjen.
Trevligt, det verkar finnas en Fritzl-jordkällare också.
Citera
2013-06-12, 19:15
Medlem
Butterss avatar
Citat:

Vi vet i alla fall var de laddar sin iPhone...
Citera
2013-06-12, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid
Stilen är konsekvent genomförd. Stämningsskapande detaljer såsom plastblommor och bruna, lurviga badrumsmattor återkommer i såväl vardagsrum som badrum.

Tapetserar man om trappen med lite bättre mönsterpassning så har nog köparen en helt OK lägenhet ändå.

EDIT: Borderna behöver också åtgärdas.

Med tanke på vart lägenheten ligger så kommer det där antagligen aldrig att bli en "OK" lägenhet...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in