2013-06-11, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Jaha, han fick väl skjuts av någon, svårare än så är det inte, du kan väl ta valfri medlem i klanen A*m, deras alibi är ju lite skrala om man säger som så.
Vilken av dem tror du är mest trolig?
Hur pass insyltade är familjen A*m egentligen, ägnar de sig åt att skydda en brottsling?
Att någon ur Alm familjen är inblandad är en omöjlighet, sådant är endast illvilligt förtal.
Det borde funnits med i domen hur han tog sig från Tällberg till N. Bertilsbo, men det finns ingenting utan endast ett stort tomrum, så vad skall man tro om den här soppan, jag anser den är baserad på en massa lögner.
Citera
2013-06-11, 15:59
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagro
Att någon ur Alm familjen är inblandad är en omöjlighet, sådant är endast illvilligt förtal.
Det borde funnits med i domen hur han tog sig från Tällberg till N. Bertilsbo, men det finns ingenting utan endast ett stort tomrum, så vad skall man tro om den här soppan, jag anser den är baserad på en massa lögner.

Du är så eländigt kategorisk i ditt försvar av alla inblandade i det här fallet, det är väl klart att M*st A* kan ha hittat på någon historia som gjorde att valfri ledig familjemedlem kunde ge honom skjuts från Tällberg, han kunde ha ljugit i hop något som att han var Linda,s mördare på spåren men måste kolla upp några saker först.

Hela hans historia blev så orimlig att domen inte kunde ta upp alla stolligheter de har avvisat från honom.
Citera
2013-06-11, 16:32
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lordshin
Men Lagro, det är ju inte ens säkert att det finns någon brottsplats eftersom man inte kunde fastslå dödsorsak, Linda kan alltså ha halkat i trappan och brutit nacken.

Vad som däremot är fastslaget är att hennes kropp lagts i skogen och täckts över av grenar, det är brott mot griftefriden.

Mats var den enda som visste var kroppen fanns, han var den enda det fanns spår efter vid fyndplatsen, hans egna historia om hur han kom till fyndplatsen är bevisad lögn. Tingsrätten ansåg det därmed ställt bortom allt rimligt tvivel att det var Mats som lagt kroppen där. Sen om han slagit ihjäl henne eller bara fått panik och gömt kroppen kunde man inte säga med säkerhet så det gick inte att döma honom för något annat än att just ha gömt kroppen.
Dina få rader här tycker jag sammanfattar allt ganska bra.
Roade med att räkna lite på sannolikheter men jag kanske är för dålig i matte. Om man räknar ytan som Mats tog sig till vid Lindas kropp till 100x100 meter och man spånar i någon gömt Lindas kropp inom en yta på 20x20 mil, d.v.s. drygt 10 mil från Falun så får jag sannolikheten att hitta platsen till ca: en på 4 miljoner. Om man dessutom gör det en gång till får jag sannolikheten till en på sextontusen miljarder gånger.
Säkert något fel i min beräkning men det rör sig ändå om en omöjlighet.
Citera
2013-06-11, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Dina få rader här tycker jag sammanfattar allt ganska bra.
Roade med att räkna lite på sannolikheter men jag kanske är för dålig i matte. Om man räknar ytan som Mats tog sig till vid Lindas kropp till 100x100 meter och man spånar i någon gömt Lindas kropp inom en yta på 20x20 mil, d.v.s. drygt 10 mil från Falun så får jag sannolikheten att hitta platsen till ca: en på 4 miljoner. Om man dessutom gör det en gång till får jag sannolikheten till en på sextontusen miljarder gånger.
Säkert något fel i min beräkning men det rör sig ändå om en omöjlighet.

Sannolikheten för att MA, LA, HA eller någon annan bekant till MA medvetet har befunnit sig på FP fler än en gång under tiden 2009-08-01 -- 2009-09-18 är väl ungefär 999 på 1 000.
Citera
2013-06-11, 19:21
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Varför i hela världen skulle det vara en omöjlighet?
Citera
2013-06-11, 19:49
Medlem
RAMMVOGELs avatar
Citat:
Ja DET har du faktiskt rätt i.Nämligen MA:s lögner.
Du väljer att tro på MA:s lögner och baserar ditt försvar av honom till stor del på hans sagoberättande.FAKTA däremot,det verkar vara svårt att ta in.
Tingsrätten dömde utifrån fakta inte utifrån MA:s fabulerande.

Vad gjorde MA i Åselby kl 19:59 den aktuella kvällen?Eller var det den påstådda kinesmaffian som var där med MA:s telefon när den kopplade upp?
Någon som vet vilken modell det var på MA:s Renault Megane.Kan det ha varit en mörkblå kombi?
Senast redigerad av RAMMVOGEL 2013-06-11 kl. 20:27.
Citera
2013-06-12, 09:50
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Vad som var viktigt med Lindas kläder och skor, handväska och tröja är att vad MA säger i förhör att Linda hade på sig och med sig när hon lämnade bostaden, måste överenstämma med vittnet som såg det som sannolikt var Linda på Gruvgatan och allting överensstämde med hennes vittnesuppgifter också.

Efter den 19/9 utsågs MA till gärningsmannen och det medförde det måste påstås att han åkte på den här bussturen och att han inte kunde vara kidnappad.
Sett till förundersökningen kan man bevisa MA åkte aldrig med någon buss som påståtts.

Ingen annan än MA har sett vad LC bar när hon "lämnade" bostaden.
Fel av mig det ser man ju på bilden från CG.

MA var MGM redan från dag två men det var först den 18/9 som det fanns nägot riktigt handfast att komma med.

Det är inget som påstås att han var på turné istället för att vara kidnappad, det finns vittne som kände igen hon sen tidigare.

Tällbergsvittnen är oense om det verkligen var MA samt på tidpunkten. Det slår på ca 30 minuter och det har en viss betydelse för händelseförloppet.

När någon föreslår att någon med efternamnet A*m skulle kunna skjutsat MA så kallar du det förtal. Har du läst om något alibi för dessa som gör att det kan uteslutas?
Citera
2013-06-12, 10:58
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pethrus
Vad finns det för bevis för att Mats varit närvarande när kroppen gömdes? Att han kände till var Lindas kvarlevor fanns är inget bevis för att han var närvarande när de placerades på fyndplatsen.
Bevis och bevis, att just han visade polisen till fyndplatsen är väl ganska graverande för honom eller hur? Särskilt med den förklaring han ger till hur han hamnade där.
Om exempelvis en bärplockare eller jägare utan koppling till LC hade funnit henne så skulle det inte alls ha gjort hen misstänkt på samma sätt.
Allt handlar ju om omständigheterna kring fyndet, eller hur?
Citera
2013-06-12, 11:06
Medlem
orrtupps avatar
Pethrus, jag har några frågor till dig och nu kommer ett par.

1: Tycker du att Lagro tolkar tingsrättens dom på ett rimligt sätt?

2: Tycker du att alla människors vittnesmål och utsagor är lika trovärdiga?

3: Tycker du att Mats Alms vittnesmål och utsagor är fullt trovärdiga?

4: Tycker du att Mats ord är lika trovärdiga som Klarsyns ord i LC fallet?

Vore tacksam för svar.
Citera
2013-06-12, 13:31
Medlem
Citat:
Den personen som sågs i Tällberg kunde vara en helt annan person och inte MA, eftersom det finns ingenting som visar hur han tog sig till N. Bertilsbo.
Jag har frågat dig förr, kommer inte ihåg om du svarade, förmodligen inte. Kan det inte finnas en möjlighet att han har liftat, ex.vis med en utländsk långtradare vars chaufför inte har en susning om vem LC eller MA var varken före eller efter det att hon hittades?
Citera
2013-06-12, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrTroy
Jag har frågat dig förr, kommer inte ihåg om du svarade, förmodligen inte. Kan det inte finnas en möjlighet att han har liftat, ex.vis med en utländsk långtradare vars chaufför inte har en susning om vem LC eller MA var varken före eller efter det att hon hittades?
Man kan inte komma med sådana påståenden, när det inte finns några bevis för det, i så fall kan man börja påstå vad som helst, i det här fallet var det frågan om en mordanklagelse, som har ett mycket högt straff, därför måste det vara säkra bevis.
Citera
2013-06-12, 13:50
Medlem
putte-mr-puttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrTroy

Enligt lagro var ju Mördar-mats mer känd en elvis under denna period

Jag tror att polisen gjorde ett stort misstag som inte tog in mordbrännar pappan
tror att det var i hans baklucka mats åkte i till fp
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in