2013-06-11, 19:43
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orangejews2
nja, jag skulle villa säga att en silence inte tar bort hans skada då han kan lägga e q combon efter silencen och fortfarande hinna få in dmg innan hans ult går bort, hans aa funkar ju undertiden silencen så han förlorar ju inte mycket skada.
Zed's ulti varar i 3 sekunder. Får du en silence på 2.5 sekunder på dig (Cho'gaths W maxad) så anser jag att man som Ad carry borde komma "bort" ifrån honom då det enda han kan göra är att flasha och auto-attackera medans man som ad carry kan göra vilken skill man vill då man inte är silencead.

Är man då så dålig att man står precis bredvid honom under dem där 2.5 sekunderna så han hinner lägga sin kombo på en att man gott och väl förtjänar vara död. Hans auto-attacks är ju knappast det som gör honom stark heller så.
I Lcs såg vi scarra spela Zed emot CLG, och då han gick in så blev han direkt silencad så han dog direkt också, så.. ja. Här är det gamet: http://www.youtube.com/watch?v=LLGkz8HnAYY
Titta vid ~31.00
Senast redigerad av irken 2013-06-11 kl. 19:48.
Citera
2013-06-11, 20:32
Medlem
Skywallkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irken
Med QSS går det att ta bort zed's ulti då det är en debuff och QSS tar bort alla debuff. Hans auto attacks är inte speciellt farliga, och jag förstår inte riktigt vad som skulle vara problemet med auto attacks? Silencear du honom när han ultat så kommer hans skada med ulti minimeras drastiskt.

qss och cleanse är inte samma sak, samt att hans passiva gör att hans AA gör ganska mycket skada.
Citera
2013-06-11, 21:03
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skywallker
qss och cleanse är inte samma sak, samt att hans passiva gör att hans AA gör ganska mycket skada.
Nä, det vet väll jag också, men det är ett sätt att countra den. Fast nu inser du ju inte problemet..
Gör zed sin ulti på dig när du har 100% HP så kommer han göra "vanliga" auto-attacker och inte dem som ger bonus magic damage. Och sen att en attack gör 10% Hp på 10 sekunder gör ju att ungefär .. ja. Ska du vänta 10 sekunder för den ska procca? En ad carry kan ju både kitea..
Senast redigerad av irken 2013-06-11 kl. 21:09.
Citera
2013-06-11, 22:14
Medlem
Skywallkers avatar
Citat:
Nä, det vet väll jag också, men det är ett sätt att countra den. Fast nu inser du ju inte problemet..
Gör zed sin ulti på dig när du har 100% HP så kommer han göra "vanliga" auto-attacker och inte dem som ger bonus magic damage. Och sen att en attack gör 10% Hp på 10 sekunder gör ju att ungefär .. ja. Ska du vänta 10 sekunder för den ska procca? En ad carry kan ju både kitea..

du får det låta mycket enklare än vad det är.
Citera
2013-06-11, 22:16
Medlem
irkens avatar
Citat:
du får det låta mycket enklare än vad det är.
Det är kanske för jag inte har några problem med att göra det heller? Har du såna problem med Zed så är det nog värt att du bannar honom...
Citera
2013-06-11, 23:37
Medlem
mazdaqs avatar
Det är bara att ta exhaust om man möter zed och spelar ad, mid kan köpa zhonya sen är det bara att cca honom lite och hej då.

Tycker verkligen inte han var OP och förstår inte alls varför dom nerfar honom. Kha däremot blir en bra nerf på w. Det är ju bara löjligt hur lätt kha kan farma om man får en bra start.
Citera
2013-06-12, 00:13
Medlem
Skywallkers avatar
Citat:
Det är kanske för jag inte har några problem med att göra det heller? Har du såna problem med Zed så är det nog värt att du bannar honom...

fan va du tar all personligt, det var ju någon som sa att Zed var OP, då kan du ju inte tänka ur ditt egna perspektiv utan du får tänka hur det är för alla.

Jag har inga problem med Zed men spelar jag honom snowballar jag ganska lätt då han är hyffsat lätt att spela och svår att stoppa.
Citera
2013-06-12, 01:14
Medlem
irkens avatar
Citat:
fan va du tar all personligt, det var ju någon som sa att Zed var OP, då kan du ju inte tänka ur ditt egna perspektiv utan du får tänka hur det är för alla.

Jag har inga problem med Zed men spelar jag honom snowballar jag ganska lätt då han är hyffsat lätt att spela och svår att stoppa.
Och jag pratar ifrån allas perspektiv, i all fall i den ligan jag spelar.. menmen. För övrigt så menade jag inte att DU ska banna honom, utan har man problem med Zed och tycker han är OP så är han ju värd att banna så?
Citera
2013-06-12, 10:39
Medlem
€rics avatar
Fan va den nya ser OP ut. Passive som gör att du inte dör direkt, enkel escape/closegapper och dessutom en heal/mer dmg attack.

Ingen mana heller så man blir tvingad att lämna pga detta. Ser galet OP ut för mig iaf.

Känns som en blandning mellan Kha och Zac. Tar deras bästa attacker och sätt ihop så blir det detta.
Citera
2013-06-12, 10:50
Medlem
N3ss3s avatar
Citat:
Zed's ulti varar i 3 sekunder. Får du en silence på 2.5 sekunder på dig (Cho'gaths W maxad) så anser jag att man som Ad carry borde komma "bort" ifrån honom då det enda han kan göra är att flasha och auto-attackera medans man som ad carry kan göra vilken skill man vill då man inte är silencead.

Är man då så dålig att man står precis bredvid honom under dem där 2.5 sekunderna så han hinner lägga sin kombo på en att man gott och väl förtjänar vara död. Hans auto-attacks är ju knappast det som gör honom stark heller så.
I Lcs såg vi scarra spela Zed emot CLG, och då han gick in så blev han direkt silencad så han dog direkt också, så.. ja. Här är det gamet: http://www.youtube.com/watch?v=LLGkz8HnAYY
Titta vid ~31.00

Man kan inte flasha under silence.
Citera
2013-06-12, 11:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av OndaParabolen
Som tävlingsmänniska så grät jag inombords av att läsa det där.

OnT:
Är det någon här som lirar ARAM?
Jag har börjat lira en hel del, mycket mer än vanlig rankat och har börjat fundera på potentiallen med ARAM.
Lära sig en ny gubbe, testa builds och olika extrema spelstilar (t.ex. AP till en vanligtvis AD champ och viceversa).
Funderar på vad de största svårigheterna kan vara att anpassa sig till en "vanlig" match.
Start (lvl och guld), banan och exp gain är väldigt olika, men vad mer är det man borde tänka på?
Har lirat ARAM så mycket nu att jag nästan är nervös för att lira rankat igen, haha.

Finns det eller har någon hört om det ska/kommer vara någon som streamar tävlingar i ARAM?
Jag skulle i alla fall vilja se något sådant.
Tvivlar starkt. Det är alltså helt slumpmässiga gubbar du får i ARAM, vilket aldrig skulle kunna utlösas till en tävlingsform där potten är riktiga pengar.

Det är som att ha med rysk roulette i olympiska spelen.
Citera
2013-06-12, 12:04
Medlem
fgnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adutrumque
Tvivlar starkt. Det är alltså helt slumpmässiga gubbar du får i ARAM, vilket aldrig skulle kunna utlösas till en tävlingsform där potten är riktiga pengar.

Det är som att ha med rysk roulette i olympiska spelen.

Även om jag också tvivlar så i teorin skulle det gå att tävla i ARAM. Till skillnad från vanliga matcher så är det istället en mer generell kunskap som testas samt förmågan att anpassa sig. Men ja, faktum är ju att vissa gubbar är bättre än andra (poke, lång range) och det kan bli bli väldigt obalanserade lag. Borde dock kunna lösas genom att köra bo5 och lägga in bans.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in