[quote=kunskap1|43865845]
Citat:
Att inte frågesätta betyder att man följer blint det man tror på, så enkelt är det.
Tror t.o.m du inte förstår kritiskt tänkande heller.. att förstå den hyfsat komplicerade evolutionsteorin är inte något alla klarar, jag är en av dem vilken definitivt inte kan säga mig förstå teorin, som givetvis är ordentligt komprimerad för det första, vad u verkar ha missat, är baskunskaperna, du har en fruktansvärt porös grund vad jag märker. Detta eftersom du ifrågasätter redan grundskolekunskaper. Dvs naturvetenskapens ABC, durrikets gemensamma markörer, kopplingen till människa osv.
Citat:
Vad hade hänt om man valt bäcköring som mall istället för människans? Rent sannolikhetsmässigt skulle man få några match. Inte så konstigt när man flera miljarder långa baspar. Hur vill du tolka resultatet: att bäcköring har neandertalare DNA i sig?
Ska du förstå TEORIN, för att ge dig på DNA i nutida tappning, så ska du nog ha fullständig medicinutbildning klappad och klar, sedan en hel del praktik - enbart zooogi eller bläddrande i zoologi utifrån att du vill framstå som medicinforskare, kan nog inte räcka - eftersom evolution hanteras i teamwork, sammankopplat med institutioner... världen över, och detta menar du dig inte veta?
Tror du dem vilka ägnar sig åt avancerad praxis, verkligen ens är intresserade av att debattera evolutionsteorin? De är ju för längesedan i praxis, medan du inte ens var påtänkt.. at komma hundra år och i efterskott vilja ha gratis snabblektion i det du ratat och gjort dig lustig över, vad är det? Du är ju bara sur. Gud är fortfarande inte ämnet vad gäller DNA. Isf skulle all forskning förbjudas, då gud är "allvetaren, som enbart med en bön, svarar.. utifrån en snabb glimt i verkligheten"
Aldrig att EN person står och serverar hela jävla kunskapsbanken, och jaa... man får svära, usch usch..
för att du ska känna att du inte blir lurad, du kan inte ifrågasätta dem vilka har mångårig erfarenhet i forskning, se något i deras närhet som luktar fusk, och sedan dra konklusionen : ahaa evolutionsteorin är alltså falsk... minst sagt ett dåligt underlag för att ge sig på den omöjliga uppgiften att ogiltigförklara att evolutionsteorin inte är intresserad av om eller huruvida gud gillar det, det avgör människa själv. Utan böner t.o.m, de som vill be har väl aldrig ens hindrats? Sjung en sång, tralla på.. det är fortf. en sång.. teorer är annat och gud är ingen teori, gud är en idé som hittills saknar härledning : vad betyder övernaturlig ouppnåelig? ja.. att du kan sluta söka guden, eller jaga gudarna, mer än för ditt eget välbefinnande. Att jag dricker mjölk men inte alla, betyder inte tt jag vill att andra ska fatta att de borde drick mjölk, man kan få i sig ämena via att dricka annat än mjölk, alla äter inte godis, men gör man det så gör man och man har rätt att gilla det, oavsett du tycker att det inte är försvarbart. Men evolutionsteorin gäller ändå, den rimmar.
Citat:
Dessutom finns det INGEN absolut sanning.
Jo, du kan inte flytta bergen mer än i tankarna. De står där resolut och absolut, att katter är katter och inte ett stycke poesi, är också en absolut sanning, att gud är gud är däremot inte absolut och inte ens teori för den delen. Du kom aldrig upp med Teorin, som du ville få "prövad" .
Citat:
Det man tror på idag som är rätt kan vara fel imorgon.
Du hoppas att gud visar sig, men varför lever du.. lever du för att förneka absoluta sanningar?