Citat:
Ursprungligen postat av
Manzanito
Just det sista du nämner beror nog till stor del på att vi lever så rent idag jämfört med för två generationer sedan. Våra kroppar och immunförsvar utsätts inte för samma påfrästningar som då och vi blir på så vis mer känsliga idag.
Intressant, mer smuts åt folket. Offentliga bad en gång i månaden, jag kan frivilligt ställa upp och övervaka så att kvinnorna blir ordentligt rena.
Citat:
Egentligen tycker jag inte att det är en dålig grej med att skaffa få barn. Jag tycker att vi i framtiden bör hålla oss kring två barn per familj(eller ja, 2.1 barn) för att inte tära på vår jord så mycket, men i dagsläget måste svenskar föda fler barn för att inte bli allt för underlägsna blattarna demografiskt sett. Det är visserligen också viktigt att det är
rätt svenskar som skaffar många barn. Vi vill ha smarta(och snygga

) människor, inte en massa halvkorkade svenskar som degenererar vårt folk. Smarta och produktiva svenskar föder för få barn och när de väl skaffar barn så gör de det för sent. Jag ser väldigt allvarligt på den demografiska situationen både etniskt sett om man tittar på vilka etniska grupper som kommer dominera gatubilden i framtidens Sverige, men också vår egen svenska befolkningssammansättning. Välfärden och den relativt höga levnadsstandarden har gjort det möjligt för vem som helst att skaffa många barn och barnbidrag och ytterligare ekonomiska incitament som lockar till högre barnafödande hade bara lockat de element i samhället som har det allra sämst, de som är fattigast, vilket oftast är de som är minst intelligenta.
Fast nu är svenskarna ett rätt gott folk och du skulle kunna korsa en uteliggare med en hora och ändå med rätt stöd få ett väldigt dugligt och kanske vackert barn. Det handlar ju om rätt kombinationer också vad jag har förstått.
Utöver det tycker jag ingen skall egentligen lägga sig i hur många barn man skall ha, det går liksom en gräns för vad som känns naturligt utan några politiska eller sociala påtryckningar. Utöver det är det en utav alla fantastiska saker här i livet, att skapa liv, en avbild och korsning mellan sig själv och en annan individ och de känns svårt att begränsa detta för att delta i något världsmedvetande. Tror snarare att snart kommer ekosystemen i områden med väldigt mycket folk (Indien, Afrika) att kollapsa och vi får se massvält och sjukdomar eftersom det är så naturen behåller balansen.
Sedan finns det ju problem som utarmning utav åkrar, överfiskning m.m. och det är vad jag kan se enbart symptom på exakt samma problem som vi har och för att råda bot på det behövs en mental revolution, en revolution i själva tankesättet hos våra ledare att vi lever i naturen och vi kan inte leva utan den utan måste behandla den rätt (ej genom att kasta pengar på problemen som den kontrollerade oppositionen gör nu).