Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2013-06-11, 00:29
  #1
Avstängd
Citat:
''Vart femte barn i Sverige är fött utomlands eller har två utrikes födda föräldrar. Irak är det vanligaste ursprungslandet för de här barnen och deras föräldrar. Bland de barn som har en utrikes född förälder är det vanligast att föräldern är född i Finland.

Med utländsk bakgrund menas att barnet antingen själv är fött utom*lands eller är fött i Sverige med två utrikes födda föräldrar. Om även de som har en utrikes född förälder räknas in så har drygt 30 procent av barnen i Sverige någon form av koppling till ett annat land. Den ökande invandringen under andra delen av 2000‑talet har bidragit till att andelen utrikes födda barn har ökat och år 2011 var knappt sju procent av alla barn i Sverige födda i ett annat land.''

Citat:
''I Sverige finns nästan 250 000 barn som är födda i Sverige och har två utrikes födda föräldrar. Vanligast är att föräldrarna är födda i samma land, och de som kommer från olika länder är ofta från två grann*länder. Bland de här barnen är det vanligast att föräldrarna kommer från Irak eller forna Jugo*slavien. Även Somalia, Turkiet och Libanon är andra vanliga ursprungs*länder för barnens föräldrar.

Nästan lika många barn, knappt 215 000, är födda i Sverige och har en svensk född förälder och en utrikes född förälder. Det vanligaste är att den utrikes födda föräldern kommer från ett annat nordiskt land, ofta Finland. Vilket land föräldern kommer ifrån varierar beroende på om det är mamman eller pappan som är född utom*lands. Pappan är oftare född i forna Jugoslavien eller Turkiet, medan mamman oftare är född i Thailand, Polen eller Sydkorea.''

http://www.scb.se/Pages/Article____347461.aspx

Andelen barn med utländsk bakgrund har ökat enormt sedan 2000 pga massinvandringen och har nu nått siffran 30 %, det kommer alltså inte dröja många år innan majoriteten av barnen som föds har en utländsk bakgrund. Jämför andelen barn som en utländsk kvinna föder under sitt liv jämfört med andelen som en normal svensk kvinna föder så kan man tydligt se att Sverige är kört.

Sedan ökar även antalet blandade barn, som ni kan se är det vanligare att pappan är jugoslav och turk medan mamman är svensk och det är också vanligare att pappan är svensk och mamman är thailändare, polack eller sydkorean.

Sverigedemokraterna kan inte förändra någonting! Utvecklingen har nått för långt. Hur ska SD kunna assimilera invandrare att bli svenskar när invandrare inom en generation kommer vara majoriteten av de nyfödda barnen?
Citera
2013-06-11, 04:09
  #2
Medlem
De behöver inte assimilera någon, för svenskar som folkslag kommer inte att finnas kvar så länge till.
Citera
2013-06-11, 08:20
  #3
Medlem
Majoriteten av den svenska befolkningen består av helsvenskar. En klar majoritet av barnen är helsvenskar. Då har vi inte räknat i människor som är till exempel heldanskar eller människor som är hälften danska och hälften svenska, då utgör vi en ännu större majoritet. Hur kan det då vara kört?
Citera
2013-06-11, 08:37
  #4
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommunistfittan
Majoriteten av den svenska befolkningen består av helsvenskar. En klar majoritet av barnen är helsvenskar. Då har vi inte räknat i människor som är till exempel heldanskar eller människor som är hälften danska och hälften svenska, då utgör vi en ännu större majoritet. Hur kan det då vara kört?

Det gäller att se trenden. Det fanns ca 7 miljoner etniska svenskar för 40 år sedan och det finns strax under det idag.

All befolkningsökning, snart 3 miljoner, har kommit utifrån på en väldigt kort tid.

Skulle du vilja vara leva som etnisk svensk i ett Sverige där 30-40% av befolkningen inte har utländsk bakgrund?

Svenskarna byggde upp ett jävligt bra samhälle. Jag tror helt enkelt inte att vår nya befolkning kommer att kunna (eller ens vilja, dvs orka) att bygga upp ett lika bra eller bättre.

Brasilien here we come!
__________________
Senast redigerad av MoLoK 2013-06-11 kl. 08:39.
Citera
2013-06-11, 08:56
  #5
Medlem
JumpingJacks avatar
Inom en generation eller två kommer svenskarna vara i minoritet i sitt eget land. Jag bävar inför framtiden.
Citera
2013-06-11, 09:32
  #6
Medlem
Kavalleristens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommunistfittan
Majoriteten av den svenska befolkningen består av helsvenskar. En klar majoritet av barnen är helsvenskar. Då har vi inte räknat i människor som är till exempel heldanskar eller människor som är hälften danska och hälften svenska, då utgör vi en ännu större majoritet. Hur kan det då vara kört?

Är du seriös? Låt oss undersöka ett hypotesiskt exempel. Säg att nästa år 49% av befolkningen är ickesvensk, är det då fortfarande inget problem? Du måste ju se att den utlänska befolkningen växer mycket snabbare än den svenska, även då den svenska är större. Förstår du då vad som händer när de blir fler och fler? Jo det går ännu snabbare. Du måste se utvecklingen. OM den utlänska befolkningen i Sverige växer snabbare än Svenskar så kommer svenskar försvinna. Hur enkelt som helslt att förstå.
Citera
2013-06-11, 21:50
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kavalleristen
Är du seriös? Låt oss undersöka ett hypotesiskt exempel. Säg att nästa år 49% av befolkningen är ickesvensk, är det då fortfarande inget problem? Du måste ju se att den utlänska befolkningen växer mycket snabbare än den svenska, även då den svenska är större. Förstår du då vad som händer när de blir fler och fler? Jo det går ännu snabbare. Du måste se utvecklingen. OM den utlänska befolkningen i Sverige växer snabbare än Svenskar så kommer svenskar försvinna. Hur enkelt som helslt att förstå.
Du drar väldigt märkliga slutsatser från mitt inlägg. Ja, det är ganska självklart att den utländska befolkningen ökar betydligt mycket mer och fortare än den svenska. Jag har aldrig hävdat motsatsen. Det var dock någon som påstod att det redan nu är kört. Detta reagerade jag på. Jag menar att så länge vi utgör majoriteten i Sverige kan vi vända på den rådande utvecklingen.

Var det så oerhört svårt att förstå detta väldigt simpla budskap?
Citera
2013-06-11, 22:31
  #8
Avstängd
CrackThiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommunistfittan
Du drar väldigt märkliga slutsatser från mitt inlägg. Ja, det är ganska självklart att den utländska befolkningen ökar betydligt mycket mer och fortare än den svenska. Jag har aldrig hävdat motsatsen. Det var dock någon som påstod att det redan nu är kört. Detta reagerade jag på. Jag menar att så länge vi utgör majoriteten i Sverige kan vi vända på den rådande utvecklingen.

Var det så oerhört svårt att förstå detta väldigt simpla budskap?

Hur har du tänkt vända på utvecklingen? De är redan tillräckligt många för att snart bilda majoritet. Ska vi skicka tillbaka dem?
Citera
2013-06-11, 22:44
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrackThis
Hur har du tänkt vända på utvecklingen? De är redan tillräckligt många för att snart bilda majoritet. Ska vi skicka tillbaka dem?
Nja, om 70 % av barnen är helsvenska, och kanske ytterligare 5 % av barnen är halvskandinaver, så kommer utlänningar knappast bilda majoritet inom en jättenära framtid. Även om det i sinom tid kommer att ske.

Jag sitter knappast på det exakta receptet på hur man skall gå till väga. Vi kan åtminstone börja med att se till så att svenska män knullar fler svenska kvinnor (och detta oftare), så att dessa klämmer ut fler ungar än vad de gör för tillfället.
Citera
2013-06-11, 22:45
  #10
Medlem
deadsets avatar
Jag börjar känna mig rätt pessimistisk kring det här, ärligt talat. Att flera länder i Europa snart kommer bli islamiska stater tror jag inte längre är någon spökhistoria. Det har liksom hänt förut.

Det ser rätt mörkt ut för Belgien till exempel. Holland också. Det man ska kolla på är inte fördelningen i den totala befolkningsmängden - det finns ju fortfarande äldre människor som är belger - det man ska kolla på är fördelningen bland dom yngre, för det är ju faktiskt där problemet tar fart först. Plötsligt ser man oroväckande mycket arabpojkar och flickor med slöja, och det är ju dessa som är t.ex. Belgiens och Hollands framtid. Dom kommer ju skaffa egna ungar och projicera sina islamiska värderingar på dessa. Icke-muslimer kommer inte ha något att sätta emot.

Det enda sättet att vända utvecklingen är att börja deportera muslimer tillbaka till sina hemländer, och det vet vi ju alla att det aldrig kommer att ske. Det är alldeles för extremt och inhumant för dom flesta människor.

Utvägen är alltså att ett flertal länder på sikt kommer bli muslimska, och jag tror inte att icke-muslimer kommer må särskilt bra i dessa nya länder. Dom icke-muslimska ungarna kommer förakta oss för att vi bara stod och tittade på och lät det ske.

Ett annat alternativ är att rulla upp ärmarna och sätta igång med en rejäl reform av islam. Det kommer kräva en del obekväma beslut, såsom slöjförbud och liknande saker. Det kommer kräva att normalt funtade muslimer måste hjälpa till att få bort alla konservativa värderingar ur den islamiska kulturen. Det kommer kräva att vi måste få ut alla muslimer i samhället, göra dom västerländska - och det i sin tur kommer kräva att vi måste göra ett totalt avkall på mångkultur-projektet.

Hur det än blir, så kommer det vara kantat av en massa konflikter, och det kommer inte bli roligt.
Citera
2013-06-11, 23:01
  #11
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommunistfittan
Nja, om 70 % av barnen är helsvenska, och kanske ytterligare 5 % av barnen är halvskandinaver, så kommer utlänningar knappast bilda majoritet inom en jättenära framtid. Även om det i sinom tid kommer att ske.

Jag sitter knappast på det exakta receptet på hur man skall gå till väga. Vi kan åtminstone börja med att se till så att svenska män knullar fler svenska kvinnor (och detta oftare), så att dessa klämmer ut fler ungar än vad de gör för tillfället.

Vad är det som är så svårt att förstå? De etniska svenskarna minskar sakta i antal. Håller sig kring 7 miljoner. All ökning som sker kommer utifrån.

Nu: 7 vs 3

2030: 6,5 vs 4

2050: 6,5 vs 5,5

Och när vi dör så dör vi som en minoritet.
Citera
2013-06-11, 23:27
  #12
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Kommunistfittan
Du drar väldigt märkliga slutsatser från mitt inlägg. Ja, det är ganska självklart att den utländska befolkningen ökar betydligt mycket mer och fortare än den svenska. Jag har aldrig hävdat motsatsen. Det var dock någon som påstod att det redan nu är kört. Detta reagerade jag på. Jag menar att så länge vi utgör majoriteten i Sverige kan vi vända på den rådande utvecklingen.

Var det så oerhört svårt att förstå detta väldigt simpla budskap?
Om barn med utländsk bakgrund redan idag är 30 % av de nyfödda barnen så måste du väl inse att inom 20 år så kommer nyfödda med utländsk bakgrund vara över 50 %? Och när majoriteten av barnen som föds har utländsk bakgrund spelar det ingen som helst roll vad partier som SD inför politiskt, varför skulle invandrarna anpassa sig efter ett döende och minskande folk som svenskarna när de redan är majoritet? Det är istället de döende svenskarna som kommer krävas anpassning till det nya Sverige och dess invånare.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback