2013-06-11, 23:43
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueChesh
rättsläkaren är samma som vid Car*line St*nwall-fallet, mycket duktig, noggran och erfaren

Det där hyllandet av den här rättsläkaren, vad har hon gjort som är mer än vad som ingår i hennes jobb? Har hon obducerat den osynliga mannen eller liknande, varför är hon ett sådant säkert kort, finns det rättsläkare som bevisligen inte är duktiga och noggranna? Det där med erfaren, tja, svara på det andra, det räcker.
Citera
2013-06-11, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara
Först har du en vattentät källa på AB förehavanden lördag 4/5. Efter lite frågor och ifrågasättningar är den källan tråden? Men tråden vet ju inget bekräftat om att AB ska vara förhörd och avskriven. Bara dina inlägg i tråden som anger det.

Vad håller du på med egentligen???????????????????

men jisses, jag hade missförstått källan.
källan ifråga känner familjen, jag antog att denna person hade rätt eftersom det är en person jag litar på och känner..
SEN fick jag veta nu när jag frågade att det tydligen var denna tråd
Citera
2013-06-11, 23:46
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GregorGreger
Säger du så börjar jag tro att du är inblandad också om du nu är så säker på det, berätta gärna vars ni hållit henne fången i 7 till 14 dagar, ifall ni hade smygspel den 18:e, verkar ju vara varannan lördag som gäller annars.

Du tror inte att det är så att patologen är tillräckligt skicklig för att fastställa en ungefärlig dödstidpunkt utifrån all information denna har att arbeta med?

Litar mer på de uppgifterna, hade fyndet gjorts snabbare tror jag till och med klockslag hade getts.

Jovisst, rättsmedicin vet med ganska stor träffsäkerhet när VB avled +/- ett antal timmar beroende på yttre förhållanden. So ?
Citera
2013-06-11, 23:47
Moderator
OYs avatar
Citat:
men jisses, jag hade missförstått källan.
källan ifråga känner familjen, jag antog att denna person hade rätt eftersom det är en person jag litar på och känner..
SEN fick jag veta nu när jag frågade att det tydligen var denna tråd

Du verkar känna till det mesta i Boden, vad vet du om raggarbilsåkning och VB, brukade VB umgås i de kretsarna, vad är det för folk i så fall, personer med anknytning till KJ, och har du sett KJ i raggarbilssammanhang?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av engultomat
Ja, det är verkligen synd han slutade vara aktiv i tråden efter KJs häktning.
Vi vet att KJ var med på flera MPS sökningar och utifrån Bodengrabbs inlägg var h*n också med flera gånger, så jag hade velat få svar på hur KJ var de andra gångerna och om de två pratades vid igen, som de hade gjort första gång. Bodengrabb sa ju att h*n var nyfiken och därför frågade om massa saker och på så sätt fick veta personliga saker. Så jag undrar om han passade på att fråga vid de andra tillfällen? För han skrev inget mer om att KJ var med på de andra sökningarna, trots de båda var med samtidigt flera gånger efter första mötet.

Kan vara så enkelt så att de gått i olika grupper resterande sök, är ju flera patruller ute, ibland flera patruller tillsammans, ibland mindre patruller, alla med patrulledare utav olika slag. Vet att det varit både militärer och hemvärnsmän med på sin fritid, ryktas även om att KJ haft massor med kompisar med vid söken, kan ju förklara sig naturligt genom att KJ kände VB och haft förhållande med VB och dessa också då känner henne.
Citera
Medlem
ME077s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Popcorn76
Han är aktiv, men skriver inget. Bara följer verkar det som.

Du vet ju faktiskt inte om han fortfarande skriver...

Om man tänker sig att AN ligger bakom mordet (alltså inte hon som utfört det). Om hon anlitar någon annan och vill sätta dit någon, vem är mer lämpligt offer än KJ? Galen vapengalning, ex till VB, gått omkring med kniv osv osv. Saker som de flesta i Boden kände till. VB och KJ hade båda öppna facebooks, där alla kunde läsa om vad de gjorde/skulle göra. Enkelt för någon (torped) att bevaka VB.

Och varför försvinner VB exakt den kväll då familjen Berg har vattentätt alibi på bröllopsfest? Varför placeras likdelarna just i ödeshuset som KJ har koppling till? Vem har mer motiv än AN? Det har ju dessutom kommit indikationer från flera olika källor att MB och VB fortfarande hade ett förhållande (kan vara osant dock).

Sen vill jag (trots att det kan uppfattas som drygt) delcitera mig själv från 15/5, bara för att jag vidhåller det fetade fortfarande:

Citat:
Ursprungligen postat av ME077
Nu vet vi ju inte vad som hänt henne, om något alls hänt henne. Men betänk att OM någon bragt henne om livet så måste anledningen var ytterst allvarlig. Att riskera livstids fängelse för mord gör man inte bara för att man är "jävligt arg" på någon, eller till och med hatar någon. I princip inga anledningar kan föranleda mord, med ett undantag: Svartsjuka och/eller att ens familj/äktenskap är hotat.
(Nu bortser jag från om en gm skulle vara svårt psykiskt sjuk och liknande.)

Citera
2013-06-11, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Du verkar känna till det mesta i Boden, vad vet du om raggarbilsåkning och VB, brukade VB umgås i de kretsarna, vad är det för folk i så fall, personer med anknytning till KJ, och har du sett KJ i raggarbilssammanhang?

känner inte till något om det ovanstående
Citera
2013-06-11, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Jovisst, rättsmedicin vet med ganska stor träffsäkerhet när VB avled +/- ett antal timmar. So ?

Det är väl från dessa Åklagarens uppgifter kommer. därav som jag tror att 4:e - 5:e
Citera
2013-06-11, 23:50
Medlem
Citat:
ja, jag vet inte. jag för bara vidare det jag hört. I min värld är det omöjligt att tro att AB har gjort det och ännu mer någon i den familjen efter att ha läst det där.
och det är min åsikt.
(och med det säger jag inte heller att det då per automatik är KJ. Jag vet inte vem det är och tror inte på något förän jag har bevis i ansiktet/en som är åtalad och fälld. spekulationer i all ära, men håller ändå med där. någon måtta får det vara. )
jag tänker då inte peka ut någon, men familjen B*rg tycker jag det är dags att släppa

Du anger vattentät källa först för att AB var i Luleå lördag 4/5.

Du blir ifrågasatt av användare som vill veta mer.

Du ska undersöka med din källa.

Källan anger att AB varit på restaurang CG i Luleå.

Frågor och ifrågasättningar om det då blir din källa tråden.

Jag ifrågasätter det och då vet du ingenting helt plötsligt. "Jag har hört och för bara vidare"

Källan från början om att AB var i Luleå och källan du sen kontrollerat att AB var på CG, verkar ju vara din egen fantasi?
Citera
2013-06-11, 23:52
Medlem
Citat:
han kanske blandade ihop dom? fick fel namn?
jag vet inte.
Konstigt är att Bodengrabb blandar ihop namn, eftersom han kallar KJ för Kibba i ett inlägg.
Citera
2013-06-11, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara
Du anger vattentät källa först för att AB var i Luleå lördag 4/5.

Du blir ifrågasatt av användare som vill veta mer.

Du ska undersöka med din källa.

Källan anger att AB varit på restaurang CG i Luleå.

Frågor och ifrågasättningar om det då blir din källa tråden.

Jag ifrågasätter det och då vet du ingenting helt plötsligt. "Jag har hört och för bara vidare"

Källan från början om att AB var i Luleå och källan du sen kontrollerat att AB var på CG, verkar ju vara din egen fantasi?

jag vet bara att jag hörde att han hade varit där från en person jag känner.
håller på att snacka med denna person om det.
men den person som var min källa, påstår nu att denne läst det i början av denna tråd, vilket jag inte visste. hade jag gjort det, hade jag inte heller nämt detta.
inte fasiken hade jag väl gått så långt isåfall heller.
lite har jag bakom pannbenet.
det är mänskligt att fela.
Citera
2013-06-11, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
Du vet ju faktiskt inte om han fortfarande skriver...

Om man tänker sig att AN ligger bakom mordet (alltså inte hon som utfört det). Om hon anlitar någon annan och vill sätta dit någon, vem är mer lämpligt offer än KJ? Galen vapengalning, ex till VB, gått omkring med kniv osv osv. Saker som de flesta i Boden kände till. VB och KJ hade båda öppna facebooks, där alla kunde läsa om vad de gjorde/skulle göra. Enkelt för någon (torped) att bevaka VB.

Och varför försvinner VB exakt den kväll då familjen Berg har vattentätt alibi på bröllopsfest? Varför placeras likdelarna just i ödeshuset som KJ har koppling till? Vem har mer motiv än AN? Det har ju dessutom kommit indikationer från flera olika källor att MB och VB fortfarande hade ett förhållande (kan vara osant dock).

Sen vill jag (trots att det kan uppfattas som drygt) delcitera mig själv från 15/5, bara för att jag vidhåller det fetade fortfarande:

Varför inte för att allting är egentligen så enkelt som det verkar och ingen har planerat eller försökt sätta dig någon. Blodspår som kopplas till KJ, kan de vara funna på en yta som AN, AB och MB aldrig kunnat komma åt kanske? SVAMLA inte till det mer snälla.

Polisen vet mycket mycket mer än oss, de har bara en Misstänkt häktad, utgå från det, så spårar vi inte för mycket från tråden.

Tror att Polisen bara har en straffspark att slå in i öppet mål när målvakten slängt sig för tidigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in