Citat:
Ursprungligen postat av
Popcorn76
Han är aktiv, men skriver inget. Bara följer verkar det som.
Du vet ju faktiskt inte om han fortfarande skriver...
Om man tänker sig att AN ligger bakom mordet (alltså inte hon som
utfört det). Om hon anlitar någon annan och vill sätta dit någon, vem är mer lämpligt offer än KJ? Galen vapengalning, ex till VB, gått omkring med kniv osv osv. Saker som de flesta i Boden kände till. VB och KJ hade båda öppna facebooks, där alla kunde läsa om vad de gjorde/skulle göra. Enkelt för någon (torped) att bevaka VB.
Och varför försvinner VB exakt den kväll då familjen Berg har vattentätt alibi på bröllopsfest? Varför placeras likdelarna just i ödeshuset som KJ har koppling till? Vem har mer motiv än AN? Det har ju dessutom kommit indikationer från flera olika källor att MB och VB fortfarande hade ett förhållande (kan vara osant dock).
Sen vill jag (trots att det kan uppfattas som drygt) delcitera mig själv från 15/5, bara för att jag vidhåller det fetade fortfarande:
Citat:
Ursprungligen postat av
ME077
Nu vet vi ju inte vad som hänt henne, om något alls hänt henne. Men betänk att OM någon bragt henne om livet så måste anledningen var ytterst allvarlig. Att riskera livstids fängelse för mord gör man inte bara för att man är "jävligt arg" på någon, eller till och med hatar någon. I princip inga anledningar kan föranleda mord, med ett undantag: Svartsjuka och/eller att ens familj/äktenskap är hotat.
(Nu bortser jag från om en gm skulle vara svårt psykiskt sjuk och liknande.)