2013-06-11, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldenman1
Konstigt är att Bodengrabb blandar ihop namn, eftersom han kallar KJ för Kibba i ett inlägg.

var juh någon som hade ett svar om det där, typ en förklaring från denne bodengrabb.
jag spekulerade bara
Citera
2013-06-11, 23:54
Medlem
Spindelfridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueChesh
var det inte vanliga glasögon hon möjligtvis hade på sig enligt MPS flyer?

Ingen aning. Men jag vet att hon köpte ett par Ray Ban. Hon skrev om det fejjan. De var förstås dyra, tyckte hon, men hon ville så gärna ha dem. Vad jag vet bar inte VB glasögon till vardags. På FB-bilderna gör hon inte det.
Citera
2013-06-11, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
Ingen aning. Men jag vet att hon köpte ett par Ray Ban. Hon skrev om det fejjan. De var förstås dyra, tyckte hon, men hon ville så gärna ha dem. Vad jag vet bar inte VB glasögon till vardags. På FB-bilderna gör hon inte det.

nej jag vet inte, jag kände henne inte.
får bara för mig att det stod att hon ev. kunde ha glasögon på sig..
och tror det var fel väder för solbrillor. har för mig det var ganska grådassigt och ruskigt ute vid den tiden
Citera
2013-06-11, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida

MPS rykten, först var det ett par ray ban, sen kunde det vara vanliga glasögon. Tror till och med att glasögon hittats, men avfärdats snabbt.
Citera
2013-06-11, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara
Du anger vattentät källa först för att AB var i Luleå lördag 4/5.

Du blir ifrågasatt av användare som vill veta mer.

Du ska undersöka med din källa.

Källan anger att AB varit på restaurang CG i Luleå.

Frågor och ifrågasättningar om det då blir din källa tråden.

Jag ifrågasätter det och då vet du ingenting helt plötsligt. "Jag har hört och för bara vidare"

Källan från början om att AB var i Luleå och källan du sen kontrollerat att AB var på CG, verkar ju vara din egen fantasi?

nu har vi konstaterat att det uppenbarligen itne då kan komma härifrån. men då vet inte heller denna källa vart denne har hört det. så då sprack det lite.
i vilket fall tror jag ändå inte han har med saken att göra.
men hur som haver, okey, jag hade fel, jag ber om ursäkt.
Citera
2013-06-11, 23:59
Medlem
ballobass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldenman1
Konstigt är att Bodengrabb blandar ihop namn, eftersom han kallar KJ för Kibba i ett inlägg.

Är detta inlägg innan han förklarar sig??
Citera
2013-06-11, 23:59
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GregorGreger
Varför inte för att allting är egentligen så enkelt som det verkar och ingen har planerat eller försökt sätta dig någon. Blodspår som kopplas till KJ, kan de vara funna på en yta som AN, AB och MB aldrig kunnat komma åt kanske? SVAMLA inte till det mer snälla.

Polisen vet mycket mycket mer än oss, de har bara en Misstänkt häktad, utgå från det, så spårar vi inte för mycket från tråden.

Tror att Polisen bara har en straffspark att slå in i öppet mål när målvakten slängt sig för tidigt.

Men kanske fler misstänkta.
Citera
2013-06-12, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Då har du hört det uppgiftslämnarna (polis och åklagare) vill att du ska höra. Vatchareeya dog som ett realistiskt inslag i Soft Air Gun-spelen. När hölls dessa ? I samband med att "Kibba" behövde en spade ?

Jag fullkomligt älskar den där teorin...

För att spräcka din teori lite. Spaden lånades under Fallen Angel dvs 11/5 (gissningsvis för att gräva det där skyttevärnet som syns på bilderna + fylla sandsäckar. Varför den inte lämnades tillbaka är ju dock oklart...)

Detta var med andra ord 6 dagar efter det datum rättsläkare satt som tidpunkt för mordet och 9 dagar innan man hittar kroppsdelar i ödehuset

När skulle VB agerat levande måltavla menar du? Under Fallen Angel?. På natten 11-12 maj? eller kanske redan vid det obekräftade spelet 4/5.
Citera
Medlem
africancoffees avatar
Citat:
kvällen efter satt de väl fortfarande i krismöte osv vad jag förstod

Det är mer än vad jag vet.

Men om det var så grymt, som det ibland påståtts i tråden, då kanske det behövdes.
Det minsta man kan göra är att ombesörja för dom som hjälper till.
Citera
Medlem
Det gjorde den inte, det du ser är senaste position innan avstängning.

Citat:
Ursprungligen postat av ballobas
Men förklara då hur den hittade den !!
Citera
Medlem
Citat:
jag vet bara att jag hörde att han hade varit där från en person jag känner.
håller på att snacka med denna person om det.
men den person som var min källa, påstår nu att denne läst det i början av denna tråd, vilket jag inte visste. hade jag gjort det, hade jag inte heller nämt detta.
inte fasiken hade jag väl gått så långt isåfall heller.
lite har jag bakom pannbenet.
det är mänskligt att fela.

Ja men du har satt alldeles för stor tillit till din källa. Nånting i tråden om AB och CG restaurang Luleå har aldrig funnits i tråden innan du la in det. Så isådanafall är din källa en fantiserare och nån du ska sluta använda som Källa för inlägg i tråden.
Citera
2013-06-12, 00:02
Medlem
ME077s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yosuki
Precis, därför vet ja inte varför åklagaren skulle berätta felaktiga uppgifter. Som MBoudine påstår.

Jag tror att polisen medvetet desinformerar till viss del. Sen alla dessa "enligt en källa", "enligt uppgift" etc - kan lika gärna innebära polisen som medvetet "tipsat" en journalist, kanske via annan person. Jag underskattar inte allt polisarbete, tvärtom tror jag en del är mer taktiska än vad man tror.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in