2013-06-11, 19:34
Medlem
Gtths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Måste säga att jag tycker det var mycket märklig coachning igår på Söderstadion. Hammarby leder med två noll i minut 60 och har en man mindre. Vad gör tränaren Gregg då? Jo han tar ut en vänsterback/DM och byter in en annan samt fortsätter att spela med två forwards på plan.

Finns det något tydligare läge i en match då man ska göra defensiva byten?

Vad ska man säga egentligen. Han är slut i huvudet.

MEN! Om nu Nikk var skadad, eller inte kände sig helt 100 vilket det ryktas om. (han gick fram och pratade med Gregg innan bytet)
Lallet borde kommit in mycket, mycket tidigare. Energi, och extremt löpvillig. Det såg vi direkt.
Varför Billy "Light sundin" Schuler spelar, det vet jag bara inte varför. Sugit av gregg? Tagit den i 2an? Det finns många frågor om denna jävla wannabe Charlie.

Gregg verkar lita på att Kennedy ska styra upp allt. Sen när det går motvind så gör han sjuka byten, och ännu sjukare taktikval. Gregg, du kunde väll ändå sagt åt Billy när han kom in att GE FAN att i anfalla som en dåre, vi leder 2-0 och en man mindre.

Vi som trodde så jävla hårt på Gregg.
http://www.youtube.com/watch?v=_caj93OgBak
Citera
2013-06-11, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nedowiz
Som "utomstående" men fotbollsintresserad så förstår jag inte hur bajens tränare balanserar sitt lag. Jag erkänner att jag inte har 100% insyn i Bajens trupp då jag håller på ÖSK men några frågor.

1. Bajen vill va spelförande och ställer ändå väldigt ofta upp med ett ganska defensivt inriktat mittfält där 2 grovarbetare har mitt rollerna istället (i mina ögon har dom inga andra kvaliteer än grovarbete) för en defensiv och en mer "fri" kreativ mittfältare. (erkänner att jag inte sett mer än 5-6 av matcherna i år så jag kan va ute och cykla där)

2. En sjuk trend jag tycker mig se i bajens uppspelsfas är att man väldigt ofta hamnar ute hos vänsterbacken. Som sen alltid alltid gör något kreativt och är extremt trygg med boll till skillnad mot många andra spelare i Bajen i år. Bör han inte spela mittback eller till och med defensiv mittfältare?

3. Med Sundin på topp. Bör man inte spela ett väldigt mycket rakare anfallsspel? Han springer ifrån ....i princp alla backar i Superettan på 30-40 meters löpningar men när man spelar långsamt i sidled (menar inte att kritisera men man har ofta ett för komplicerat och långsamt spel i mina ögon) som Bajen gjort i år är ju Sundin inte alls lika effektiv.
Du har inte insyn i Bajens trupp men du förstår mer fotboll än Gregg... sorgligt men sant.
Citera
2013-06-11, 20:14
Medlem
LuaLuas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Måste säga att jag tycker det var mycket märklig coachning igår på Söderstadion. Hammarby leder med två noll i minut 60 och har en man mindre. Vad gör tränaren Gregg då? Jo han tar ut en vänsterback/DM och byter in en annan samt fortsätter att spela med två forwards på plan.

Finns det något tydligare läge i en match då man ska göra defensiva byten?

Den största anledningen måste ju varit att Nik hade gult sen tidigare och Barrow hade ett ganska stort övertag mot honom. Med tanke på hur glad i korten domaren var förstår man ju att Nik inte vågade gå in i duell med honom. Helt logiskt byte. I övrigt håller jag med dig, även om Schuler inte spelade forward så kunde det bytet kommit tidigare.
Citera
2013-06-11, 22:30
Medlem
1903s avatar
Riktigt vitkig seger idag, får se om fallet börjar för Falkenberg nu. Då ser det ju onekligen bra ut. Giffarna är iaf obesegrade i 9 matcher nu
Citera
2013-06-11, 23:49
Medlem
IceEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1903
Riktigt vitkig seger idag, får se om fallet börjar för Falkenberg nu. Då ser det ju onekligen bra ut. Giffarna är iaf obesegrade i 9 matcher nu

Tror faktiskt att Falkenberg har hyfsade chanser att behålla en av tätpositionerna i tabellen. För eller senare kommer en förlust, och nu kom den mot GIF Sundsvall som onekligen är ett mycket kompetent lag
Citera
2013-06-11, 23:52
Medlem
Underbart att Falkenberg förlorade! Inga fler sunklag i allsvenskan.
Citera
2013-06-12, 21:10
Medlem
ja Bajen, ÖSK och Sundsvall vore väl trevligt att byta ut mot BP, Gefle och Syrianska.
Citera
2013-06-13, 12:15
Medlem
-.VindictivE.-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IceEyes
Tror faktiskt att Falkenberg har hyfsade chanser att behålla en av tätpositionerna i tabellen. För eller senare kommer en förlust, och nu kom den mot GIF Sundsvall som onekligen är ett mycket kompetent lag

Med Rodevåg borta i minst 2 månader tror jag knappast det. Vem ska nu göra deras mål, eller löpa sönder motståndarnas backlinje och ge någon annan läget?

För övrigt har de inget i toppen att göra, hela organisationen andas i allra bästa fall mediokert superettanlag. 1400 Pers mot Sundsvall, tvåan mot trean, 20 grader varmt och molnfritt. Men Sverige spelade ju landskamp samtidigt, kanske någon säger.
- Håll käften, svarar jag.

Det enda positiva med Falkenberg är närheten bort därifrån.
Citera
2013-06-13, 13:04
Medlem
Laxnesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -.VindictivE.-
Med Rodevåg borta i minst 2 månader tror jag knappast det. Vem ska nu göra deras mål, eller löpa sönder motståndarnas backlinje och ge någon annan läget?

För övrigt har de inget i toppen att göra, hela organisationen andas i allra bästa fall mediokert superettanlag. 1400 Pers mot Sundsvall, tvåan mot trean, 20 grader varmt och molnfritt. Men Sverige spelade ju landskamp samtidigt, kanske någon säger.
- Håll käften, svarar jag.

Det enda positiva med Falkenberg är närheten bort därifrån.

Var har du fått det ifrån? Karln nätade ju nu mot Giffarna. Har inte sett några rapporter av att han ska ha gått trasig heller.
Citera
2013-06-13, 13:24
Medlem
-.VindictivE.-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laxness
Var har du fått det ifrån? Karln nätade ju nu mot Giffarna. Har inte sett några rapporter av att han ska ha gått trasig heller.

Ja det gjorde han, snyggt dessutom! Angående skadan blir det snart offentligt, min källa har kanaler in till styrelse i FFF. Han ska opereras inom kort i ben/fot.
Citera
2013-06-13, 13:28
Medlem
Laxnesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -.VindictivE.-
Ja det gjorde han, snyggt dessutom! Angående skadan blir det snart offentligt, min källa har kanaler in till styrelse i FFF. Han ska opereras inom kort i ben/fot.

Ah, på så sätt, ja det är ju ett riktigt bakslag för FFF
Citera
2013-06-13, 14:14
Medlem
-.VindictivE.-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laxness
Ah, på så sätt, ja det är ju ett riktigt bakslag för FFF

Ja verkligen. Speluppehållet och transferfönstret kommer lägligt, men tre-fyra matcher utan Rodevåg innebär sannolikt att de tappar poäng och placeringar. Inte mig emot dock!

FORZA GIF - NORRLANDSLAGET

Nytt från Sundsvall

Ari Skulasons och jón Gudni Fjólasons agent Magnus Magnusson säger att Ari kommer att lämna och att han vill gå redan i sommar, om fjólason säger han att "Jón är bättre än att sitta på bänken och spela U 21" och säger att de tittar på alternativ. Samtidigt är en annan Islänning i Magnussons stall intresserad av giffarna. Det handlar om 23-årige mittfältaren Rúnar Már Sigurjónsson som tränade med Sundsvall i januari och var nära en övergång redan då men valde till slut utlåning till FC Zwolle, där har han fått för lite speltid och en del skadeproblem och nu är han tillbaka i Valur på Island.

Enligt Giffarnas sportansvarige Urban Haglund ville man ha Rúnar redan i vintras men det föll på det ekonomiska.

Vid en försäljning av Ari redan i sammar är det problemet löst, och även om Ari är jävligt viktig för laget är det nog bättre att sälja och låta honom gå i sommar än att se honom lämna som Bosman i november. Inte minst pga de ekonomiska problem Sundsvall har att ordna upp.

Källa http://st.nu/sport
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in