2013-06-10, 23:44
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bornet
Tycker folk det är illa att TV4 inte visar deras matcher?

TV4 pissar på allt och alla genom att ändra på matcher hur i helvete dom vill, när dom vill. Det har nu gått så långt att min klubb säger ifrån:
http://www.gais.se/Fotboll/GAIS.nsf/0/18ADA2F7EF283D9BC1257B860040D522

&

http://www.gais.se/Fotboll/GAIS.nsf/0/346304E3057C19C1C1257B86005DCE63

Avgå TV-styrda matcher.
Bra att något händer. Dock var den första artikeln bara ett märkligt gnällande utan struktur. Först handlar det om matcher som flyttas och spelschemats struktur för att hux flux efter två stycken handla om GAIS ersättning för tv-sända matcher.
Citera
2013-06-10, 23:49
Medlem
Wads avatar
Monday fixar rött kort [Check]
Vi tappar en 2-0 ledning [Check]
Billy S missar ett läge som bara ska vara mål [Check]

Allt är helt åt helvete. Domarjäveln är helt jävla värdelös. I första ger han gult kort till alla som kommer i hans väg och har en grönvit tröja på sig. I andra halvlek är han lika dålig åt båda hållen.
Att den mannen får fortsätta döma är helt sjukt. Han var inte bra i förra matchen han dömde med oss, men nu lyckades han faktiskt vara ännu sämre.

Spelet ser faktiskt hyfsat ut och det skapas lägen, tyvärr åker man på 2 skitmål och lyckas inte återhämta sig efter det.

En annan grej som gjorde mig jävligt förbannad var alla fågelholkar som väljer att stå kvar och applådera våra ursäkter till spelare efter matchen. Vafan var det om?

Skit ska skit ha.

Det här inlägget är skrivet i 100% ilska och vrede.
Citera
2013-06-10, 23:51
Medlem
Bornets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Bra att något händer. Dock var den första artikeln bara ett märkligt gnällande utan struktur. Först handlar det om matcher som flyttas och spelschemats struktur för att hux flux efter två stycken handla om GAIS ersättning för tv-sända matcher.
Den första artikeln är ett klargörande gentemot oss fans som haft frågor omkring varför GAIS låter sina matcher ändras hux flux.

En officiell motion har så vitt jag vet lämnats in, men den finns inte på sidan än.

Edit: men ja, om man inte följt GAIS den senaste tiden och den te-servisorkan som det varit så kan jag nog köpa att det, för en utomstående, kan vara en lite märklig artikel.
Senast redigerad av Bornet 2013-06-10 kl. 23:55.
Citera
2013-06-11, 07:38
Medlem
Cardinalens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wad
Monday fixar rött kort [Check]
Vi tappar en 2-0 ledning [Check]
Billy S missar ett läge som bara ska vara mål [Check]

Alla grejerna känns helt rimliga och som lågoddsare.

Vi kan inte vinna mot sämre lag och vi kommer inte gå upp i år heller.
Citera
2013-06-11, 10:05
Medlem
Fickludds avatar
TV4 visar Hammarbys alla matcher medan de flesta svenskar struntar i Hammarby. Dumt.
Citera
2013-06-11, 10:34
Medlem
Skumgummis avatar
Adelstam på topp nästa match med Sundin. Förstår inte att schuler går före honom.

Kennedy o Besara på innermittfältet? eller behövs Nick där?
Citera
2013-06-11, 12:25
Medlem
Exaktes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fickludd
TV4 visar Hammarbys alla matcher medan de flesta svenskar struntar i Hammarby. Dumt.

De flesta svenskar skiter fullständigt i alla lag i superettan. Trots det är Hammarby det som är överlägset mest populärt och drar högst tittarsiffror. Frågan är bara är vem det är som är dum här egentligen..
Citera
2013-06-11, 13:51
Medlem
Som "utomstående" men fotbollsintresserad så förstår jag inte hur bajens tränare balanserar sitt lag. Jag erkänner att jag inte har 100% insyn i Bajens trupp då jag håller på ÖSK men några frågor.

1. Bajen vill va spelförande och ställer ändå väldigt ofta upp med ett ganska defensivt inriktat mittfält där 2 grovarbetare har mitt rollerna istället (i mina ögon har dom inga andra kvaliteer än grovarbete) för en defensiv och en mer "fri" kreativ mittfältare. (erkänner att jag inte sett mer än 5-6 av matcherna i år så jag kan va ute och cykla där)

2. En sjuk trend jag tycker mig se i bajens uppspelsfas är att man väldigt ofta hamnar ute hos vänsterbacken. Som sen alltid alltid gör något kreativt och är extremt trygg med boll till skillnad mot många andra spelare i Bajen i år. Bör han inte spela mittback eller till och med defensiv mittfältare?

3. Med Sundin på topp. Bör man inte spela ett väldigt mycket rakare anfallsspel? Han springer ifrån ....i princp alla backar i Superettan på 30-40 meters löpningar men när man spelar långsamt i sidled (menar inte att kritisera men man har ofta ett för komplicerat och långsamt spel i mina ögon) som Bajen gjort i år är ju Sundin inte alls lika effektiv.
Citera
2013-06-11, 14:08
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fickludd

Hammarby lockar fler tittare än något annat lag i SE, så smart snarare.
Citera
2013-06-11, 14:17
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nedowiz
Som "utomstående" men fotbollsintresserad så förstår jag inte hur bajens tränare balanserar sitt lag. Jag erkänner att jag inte har 100% insyn i Bajens trupp då jag håller på ÖSK men några frågor.

1. Bajen vill va spelförande och ställer ändå väldigt ofta upp med ett ganska defensivt inriktat mittfält där 2 grovarbetare har mitt rollerna istället (i mina ögon har dom inga andra kvaliteer än grovarbete) för en defensiv och en mer "fri" kreativ mittfältare. (erkänner att jag inte sett mer än 5-6 av matcherna i år så jag kan va ute och cykla där)

2. En sjuk trend jag tycker mig se i bajens uppspelsfas är att man väldigt ofta hamnar ute hos vänsterbacken. Som sen alltid alltid gör något kreativt och är extremt trygg med boll till skillnad mot många andra spelare i Bajen i år. Bör han inte spela mittback eller till och med defensiv mittfältare?

3. Med Sundin på topp. Bör man inte spela ett väldigt mycket rakare anfallsspel? Han springer ifrån ....i princp alla backar i Superettan på 30-40 meters löpningar men när man spelar långsamt i sidled (menar inte att kritisera men man har ofta ett för komplicerat och långsamt spel i mina ögon) som Bajen gjort i år är ju Sundin inte alls lika effektiv.

1. Ja din analys är inte helt off, jag vet inte varför Gregg envisas med ett okreativt innermittfält, speciellt nu när Kennedy/Besara visa att man kan spela ihop på innermitt. Att Husidic får spelar 90 minuter varje match när han är hel är ju ett av de största problemen supportrar haft med Gregg.

2. Det är en kombination av att mittbackarna inte vågar och att den enkla bollen mellan mittback och innermitt inte går att slå (en felvänd Husidic eller Nick slår tillbaka bollen 9 gånger av 10) så vi rullar ut kant och Figge (vänsterback) vågar försöka hitta en lösning när andra backar bara tjongar. Med ett annat innermittfält som igår kan vi slå den enkla bollen och ha en mittfältare som gör något annat än rulla tillbaka.

3. Få lag spelar högt nog med backlinjen för att Sundin ska få yta, det i kombination med att få spelare kan slå en vettig djupledsboll gör att det spelet försvinner. Där ser man skillnaden med Kennedy centralt, han får bollen och försöker hitta ytan direkt om den finns medan andra vill spela säkert, spela hem eller hålla i. Tyvärr har Gregg fått in en mentalitet hos en del spelare att det är bättre att vara säker men okreativ än att våga försöka, just därför går det så långsamt och omständligt ibland.
Citera
2013-06-11, 14:40
Medlem
Bajen skulle behöva en Högmo som vi fick. Han lugnande ner hela laget och har gjort det riktigt bra hittils.
Citera
2013-06-11, 15:44
Medlem
motvalls avatar
Måste säga att jag tycker det var mycket märklig coachning igår på Söderstadion. Hammarby leder med två noll i minut 60 och har en man mindre. Vad gör tränaren Gregg då? Jo han tar ut en vänsterback/DM och byter in en annan samt fortsätter att spela med två forwards på plan.

Finns det något tydligare läge i en match då man ska göra defensiva byten?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in