Citat:
Ursprungligen postat av
kunskap1
Är allt inom forskningsvärlden sanning? Existerar det inget fusk? Har själv en anhörig som forskat och själv sett hur fusk förekommer. En del forskning är också biased, vilket betyder att forskningen är riktad, dvs subjektiv. Så tro inte att allt inom forskningsvärlden är fläckfritt.
Självklart är det så, se tex statens styrning på universiteten där feminism och könsmaktsordningen blivit en "absolut sanning". Fusk har uppdagats för att andra forskare testat och undersökt resultaten.
Så det du gör är alltså att för att det finns lite fusk och bedrägeri i forskningsvärlden avvisar du helt den teori som stöds av mest forskare i hela världen?
Finner du en sådan ansats rimlig?
Ser det mer som att du tar de få problem som finns i hela forskningsvärlden som ursäkt till att inte acceptera just evolutionsteorin. Varför misstror du inte alla de andra vetenskapliga teorierna på samma grund? Du saknar helt argument där.
Citat:
Anledningen till att jag inte tror har jag redan nämnt. Nej, jag är inte högmodig och min tro styr inte mig, jag styr den genom att vara kritisk.
På vilket sätt är du kritisk?
Du tittar ju bara på de få områden evt problem kan finnas i evolutionsteorin och manifesterar denna kritik i ett religionsforum...
Var finns ärligheten i ditt sökande där?
Hade du varit uppriktig i ditt sökande efter kunskap hade du fört fram dina frågeställningar i
Genetik, molekylärbiologi och evolutionsbiologi forumet för att där få svar på dina funderingar. Här väljer du att föra fram dem mer eller mindre som ett bevis på Gud...
Det är att mera jämföra med att du vill missonera snarare än finna sanning.
Det är inte att vara kritisk eller söka sanning, det är bara vanligt hederligt hyckleri.