2013-06-11, 12:16
Medlem
highfives avatar
Har vi inte lite av lösningen här när det gäller kjs agerande och att MPS började söka kvällen efter i Mjösjöberget.

http://www.kuriren.nu/boden/?articleid=6848410

Kj som varit på detta sök med sina kompisar och blev utsedd gruppledare kvällen den 19/5. Som gruppledare kontaktade han antingen MPS eller så kontaktade MPS honom efter detta sök. Frågade lite hur det gått kring söket osv. Sen frågar antingen MPS KJ eller så frågar KJ MPS var nästa planerade sök ska bli. Svaret blir att de fått tips om Mjösjöberget och avser söka där på kvällen den 20/5. KJ blir garanterat erbjuden att delta i detta sök.

I detta läge är det troligt att KJ agerar på något sätt. Har svårt att se att han bara kan ta sin egen bil och åka dit, utan i detta läge lånar han kanske en svart Nissan eller en vit Caddy. Antingen kör han själv eller så är det någon som kör honom. Kanske avser han flytta kroppsedlarna till ödehuset och bränna ner det eller något i den stilen, men klarar inte av att flytta mer än benen pga obehag, lukt osv.

Här får vi även in detta med hunden som markerar på morgon den 20:e och på kvällen den 20:e, men inte den 19:e.

No sacrifice - No Glory
Senast redigerad av highfive 2013-06-11 kl. 12:18.
Citera
2013-06-11, 12:21
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miss-Kitty
Jaha du tänker så, då är jag med. Ja det hade ju varit intressant och veta om det finns någon koppling mellan KJ och bilägaren. Särskilt då man i nuläget inte kan utesluta ev medbrottslingar.

Japp, någon koppling till fallet VB tror jag bilbranden har.

Någon befarade tidigare i tråden att mordet på Vatchareeya Bangsuan inte kommer att klaras upp, men det tror jag är en obefogad farhåga. Det här mordet är inte särskilt komplicerat men allmänheten kan naturligtvis få det intrycket om utredarna är nollor (eller nästintill) men hur det är med den saken vet vi i dagsläget inte med säkerhet. Förmodligen är förövarna nollor i motsvarande grad, och då ger det sig till slut även om det kan ta lite tid.
Senast redigerad av MBoudine 2013-06-11 kl. 12:34.
Citera
2013-06-11, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Har vi inte lite av lösningen här när det gäller kjs agerande och att MPS började söka kvällen efter i Mjösjöberget.

Kj som varit på detta sök med sina kompisar och blev utsedd gruppledare kvällen den 19/5. Som gruppledare kontaktade han antingen MPS eller så kontaktade MPS honom efter detta sök. Frågade lite hur det gått kring söket osv. Sen frågar antingen MPS KJ eller så frågar KJ MPS var nästa planerade sök ska bli. Svaret blir att de fått tips om Mjösjöberget och avser söka där på kvällen den 20/5. KJ blir garanterat erbjuden att delta i detta sök.

I detta läge är det troligt att KJ agerar på något sätt. Har svårt att se att han bara kan ta sin egen bil och åka dit, utan i detta läge lånar han kanske en svart Nissan eller en vit Caddy. Antingen kör han själv eller så är det någon som kör honom. Kanske avser han flytta kroppsedlarna till ödehuset och bränna ner det eller något i den stilen, men klarar inte av att flytta mer än benen pga obehag, lukt osv.

Här får vi även in detta med hunden som markerar på morgon den 20:e och på kvällen den 20:e, men inte den 19:e.

No sacrifice - No Glory

Det där tror jag är en privatspaning gjord utav KJ m.fl. tror inte att KJ var något Gruppledarämne för MPS.
Citera
2013-06-11, 12:37
Medlem
highfives avatar
Citat:

No sacrifice - No Glory

Efter att ha misslyckats med att flytta hela kroppen ställs KJ inför ett val. Ska han vara med vid söket den 20/5 vid Mjösjöberget eller inte? Kanske han ändå valde att vara med och på så sätt försöka styra VAR på Mjösjöberget denna lilla grupp skulle söka. Kanske var det bara en tillfällighet att någon i gruppen stannade på vägen tillbaka för att kolla in i ödehuset?

Troligtvis hade han tänkt bomma för fönstret ordentligt, men något gjorde att inte kunde slutföra allt han tänkt göra. Om han hade fått igen fönstret kanske han hade varit en fri man idag.
Citera
2013-06-11, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Japp, någon koppling till fallet VB tror jag bilbranden har.

Någon befarade tidigare i tråden att mordet på Vatchareeya Bangsuan inte kommer att klaras upp, men det tror jag är en obefogad farhåga. Det här mordet är inte särskilt komplicerat men allmänheten kan naturligtvis få det intrycket om utredarna är nollor (eller nästintill) men hur det är med den saken vet vi i dagsläget inte med säkerhet. Förmodligen är förövarna nollor i motsvarande grad, och då ger det sig till slut även om det kan ta lite tid.

Tror inte heller det är så komplicerat, GM har alltid drömt om att döda och stycka människa, nu när han gjort det om det är KJ så tycker han inte han gjort fel som följt sina drömmar och därmed förnekar allt eftersom han tycker han gjort rätt.

Polisen försöker bara få fram så pass många svar så att åklagare skall vara säkra på att vinna när de väcker åtal.
Citera
2013-06-11, 12:40
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GregorGreger
Det där tror jag är en privatspaning gjord utav KJ m.fl. tror inte att KJ var något Gruppledarämne för MPS.

Och på den punkten tror jag du har fel. Visst det var en privatspaning den 19:e, men jag är ganska säker på att MPS ledning ville ha kännedom om var dessa mer eller mindre privatspaningar ägde rum också. KJ hade ju trots allt varit med på 5 av 6 sök. Han var den försvunna flickans pojkvän.
Citera
2013-06-11, 12:42
Medlem
Citat:
Och på den punkten tror jag du har fel. Visst det var en privatspaning den 19:e, men jag är ganska säker på att MPS ledning ville ha kännedom om var dessa mer eller mindre privatspaningar ägde rum också. KJ hade ju trots allt varit med på 5 av 6 sök. Han var den försvunna flickans pojkvän.

ex-pojkvän..
tja, jag känner en som var med på det privatsöket..
Citera
2013-06-11, 12:46
Medlem
Citat:

Tror inte MPS och KJ hade så goda kontakter, genom att efter vad jag hört så var han väl inte direkt villig att skriva in sig i listorna.

Eller är det till och med så att KJ är en utav de där i Kärngruppen?
Senast redigerad av GregorGreger 2013-06-11 kl. 12:49.
Citera
2013-06-11, 12:50
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Det är det här söket det handlar om. MPS behöver inte alls ha haft vetskap om privatsök. KJ deltog i fyra av MPS fem officiella sök.
Citera
2013-06-11, 12:52
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:

Även MPS visste den 20:e att exet kunde varit inblandad i hennes försvinnande och att de hade någon kontakt med KJ för att planera eller informera om sök kan vi nog utesluta helt.
Citera
2013-06-11, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det är det här söket det handlar om. MPS behöver inte alls ha haft vetskap om privatsök. KJ deltog i fyra av MPS fem officiella sök.

Det är min linje också att han anordnade sök på sidan om för att dra bort misstankar från sig själv. Det andra scenariot är ju att dessa personer bara vill ha uppmärksamhet i media, vilket vi kan avslå genom att någon kände någon som varit med i detta sök.
Citera
2013-06-11, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel

Citat:
"Han betedde sig så underligt"
Boden. Samma natt som det första likfyndet gjordes var Andr*as N*rdberg och T*ve Joh*nsson ute och sökte efter Vatchereeya Bangsuan tillsammans med den nu anhållne 22-åringen."

alltså.. vilket natt var de ute då?
samma kväll som benen hittades?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in