2013-06-10, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeanME
Du är en idiot med andra ord.
Född sådan eller är du självskapad?
Detta är ett debattforum gillar du inte läget i ett sådant så försvinn eller håll käften.

Och ditt övriga dravel har vilken relevans för diskussionen förutom att du vill visa att du är korkad?

Varför det tonläget för? Det är ett gensvar på ditt förra inlägg. Om du inte förstår att icke existens inte kan frambringa något så är det ingen ide att fortsätta argumentera med dig, därav min sista mening, besvära mig inte mer.
Citera
2013-06-10, 22:58
Medlem
wootens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrankForReal
Varför det tonläget för? Det är ett gensvar på ditt förra inlägg. Om du inte förstår att icke existens inte kan frambringa något så är det ingen ide att fortsätta argumentera med dig, därav min sista mening, besvära mig inte mer.
Inte för att jag nödvändigtvis håller med om detta. Men din åsikt här säger direkt emot det du sade tidigare:
Citat:
Det är omöjligt att allt detta är resultatet av en slump
Om gud finns så finns han av en slump om man följer det du skrev ovan. Men samtidigt är det tydligen omöjligt att allt detta är resultatet av en slump...
Citera
2013-06-10, 22:59
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Att man inte färstår idioti, är inte ett krav på att få ifrågasätta påståenden i inlägg.

Att ditt bristande intellekt utesluter alla andra möjliga agenter än Gud,
ges en reflektion i mitt inlägg.
Citera
2013-06-10, 23:00
Medlem
kunskap1s avatar
Kommer man någonsin att förklara abiogenes? Finns det en förklaring till hur DNA strängen uppstod? Tacksam för svar.
Citera
2013-06-10, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Handfast
Evolutionsteorin förklarar INTE hur liv uppstod på den här planeten.

Ingenting säger du, tror du att det någonsin har existerat en tidpunkt där ett absolut vacuum var allt som existerade? Har vi någonsin observerat ett absolut vacuum?

Evolutionsteorin förklarar arternas utvecling. Det vet vi, men många börjar inte där utan tar med big bang teorin. Vad jag vill komma fram till är att evolutionsteorin utan Gud inte kan existera eller fungera eftersom det omöjligen kan skapas liv ur intet, förstår du?

Till din andra fråga, ja och nej. Innan Gud skapade världen så var allt som vi kan observera inte skapad varav vi kommer till absolut vacuum. Nej, eftersom det aldrig har existerat en tidpunkt då absolut vacuum existerat eftersom tid skapades efter. Gud är inte begränsad av tid, Gud är evig och står utanför tid rum och materia.
Citera
2013-06-10, 23:04
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kunskap1
Kommer man någonsin att förklara abiogenes? Finns det en förklaring till hur DNA strängen uppstod? Tacksam för svar.
Av en i princip helt ny vetenskap undrar du när den ska leverera svaret på livets gåta.
LOL du är inte lite otålig du.
Citera
2013-06-10, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wooten
Inte för att jag nödvändigtvis håller med om detta. Men din åsikt här säger direkt emot det du sade tidigare:

Om gud finns så finns han av en slump om man följer det du skrev ovan. Men samtidigt är det tydligen omöjligt att allt detta är resultatet av en slump...

Om Gud är evig vad säger det om ditt argument?
Citera
2013-06-10, 23:06
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Evolutionsteorin förklarar arternas utvecling. Det vet vi, men många börjar inte där utan tar med big bang teorin. Vad jag vill komma fram till är att evolutionsteorin utan Gud inte kan existera eller fungera eftersom det omöjligen kan skapas liv ur intet, förstår du?

Till din andra fråga, ja och nej. Innan Gud skapade världen så var allt som vi kan observera inte skapad varav vi kommer till absolut vacuum. Nej, eftersom det aldrig har existerat en tidpunkt då absolut vacuum existerat eftersom tid skapades efter. Gud är inte begränsad av tid, Gud är evig och står utanför tid rum och materia.
Jo talar du om vårt universum så kan det faktiskt det.
Citera
2013-06-10, 23:07
Medlem
wootens avatar
Citat:
Om Gud är evig vad säger det om ditt argument?
Att han inte blivit skapad och existerar utan tanke, utan syfte, utan anledning, utan orsak... Av en slump
Citera
2013-06-10, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeanME
Att man inte färstår idioti, är inte ett krav på att få ifrågasätta påståenden i inlägg.

Att ditt bristande intellekt utesluter alla andra möjliga agenter än Gud,
ges en reflektion i mitt inlägg.

Om jag vänder på det och säger varför utesluter du enbart Gud? Jag har ifrågasatt allt, har läst en hel del och kommut fram till det jag tror på. Och väx upp snälla, kan du inte föra en diskussion utan svordomar?
Citera
2013-06-10, 23:12
Medlem
kunskap1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wooten
Att han inte blivit skapad och existerar utan tanke, utan syfte, utan anledning, utan orsak... Av en slump

Vetenskapen accepterar ett "evigt" begrepp. Hawking har nämligen upptäckt att imaginär tid MÅSTE existera innan Big Bang som varken har en början eller slut. Men vad detta eviga är för något är vi inte överens om. Vissa påstår att det eviga är universum andra påstår att det är Skaparen.
Citera
2013-06-10, 23:13
Medlem
Citat:

Jag förstår, ställer dock mig tveksam till att du gör det. Oavsett vad andra människor eller du säger, så är evolutionsteorins uppgift att förklara livets utveckling och den enorma artrikedom vi ser idag. Detta gör evolutionsteorin utmärkt, även om det givetvis finns kunskapsluckor där fanatiker vill tvinga in en Gud, tack o lov så minskar dessa luckor i en rasande fart.

Din andra punkt är nästintill obegriplig och du har hakat upp dig på ordet "ingenting", släpp det!

Har du några bevis som stödjer ditt svammel? Och med bevis så menar jag givetvis INTE din bibel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in