Citat:
Ursprungligen postat av
FrankForReal
Evolutionsteorin förklarar arternas utvecling. Det vet vi, men många börjar inte där utan tar med big bang teorin. Vad jag vill komma fram till är att evolutionsteorin utan Gud inte kan existera eller fungera eftersom det omöjligen kan skapas liv ur intet, förstår du?
Till din andra fråga, ja och nej. Innan Gud skapade världen så var allt som vi kan observera inte skapad varav vi kommer till absolut vacuum. Nej, eftersom det aldrig har existerat en tidpunkt då absolut vacuum existerat eftersom tid skapades efter. Gud är inte begränsad av tid, Gud är evig och står utanför tid rum och materia.
Jag förstår, ställer dock mig tveksam till att du gör det. Oavsett vad andra människor eller du säger, så är evolutionsteorins uppgift att förklara livets utveckling och den enorma artrikedom vi ser idag. Detta gör evolutionsteorin utmärkt, även om det givetvis finns kunskapsluckor där fanatiker vill tvinga in en Gud, tack o lov så minskar dessa luckor i en rasande fart.
Din andra punkt är nästintill obegriplig och du har hakat upp dig på ordet "ingenting", släpp det!
Har du några bevis som stödjer ditt svammel? Och med bevis så menar jag givetvis INTE din bibel.