2013-06-09, 06:52
Medlem
Greenskys avatar
[quote=Mariestadnyheter|43826285]
Citat:

Japp !! F*an och svärsord yttrades skogs dungen . Från vem eller vilka ? Tankar ?

Kan F*an egentligen vart: Aaaaaajjjjjjjjjjjj!!!!!! eller aaaahhhhhhhh!!! typ om någon av GM blivit biten eller fått ont blivit riven typ.

Varför kom inte detta fram tidigare?
Citera
2013-06-09, 20:24
Medlem
[quote=Greensky|43827001]
Citat:
Ursprungligen postat av Mariestadnyheter

Kan F*an egentligen vart: Aaaaaajjjjjjjjjjjj!!!!!! eller aaaahhhhhhhh!!! typ om någon av GM blivit biten eller fått ont blivit riven typ.

Varför kom inte detta fram tidigare?
Tidigare i tråden har det diskuterats rivmärken (armarna eller var det ansiktet) på PU
Citera
2013-06-09, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Jag vet inte, men det är väl inte omöjligt. Om båtägaren var Helenas kompis, så är det väl inte otroligt att h*n var från Mariestad med omnejd. Och då torde h*n väl ha båten någonstans i trakten. Om båten låg vid någon privat hamn på Ekudden, vet jag inte.

Någon annan som vet?

Citat:
Ursprungligen postat av Mariestadnyheter
Fråga Badboyrider !

Vet inte riktigt vad jag skall svara på?
För att kunna svara på vart en specifik båt låg eller brukade ligga måste jag veta vilken båt du avser.
Citera
2013-06-09, 20:40
Medlem
Greenskys avatar
[quote=Kattmatsburk|43834980]
Citat:
Ursprungligen postat av Greensky
Tidigare i tråden har det diskuterats rivmärken (armarna eller var det ansiktet) på PU

Jo, det har diskuterats. Det jag tycker är märkligt är varför det kommit fram så sent, enligt skribenter här i tråden uppdagades detta i programmet efterlyst för några år sedan.

Eller har det stått något om det tidigare?

Om det nu gick ca: 15 år innan detta kom fram vad berodde det då på?
Tog det 15 år innan vittnet kom ihåg vad hon/han hörde? Det är i så fall inte trovärdigt.

Eller vart det hemligstämplat från polisen? Det tycks knappt troligt det heller.
Citera
2013-06-09, 20:43
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Badboy rider
Vet inte riktigt vad jag skall svara på?
För att kunna svara på vart en specifik båt låg eller brukade ligga måste jag veta vilken båt du avser.

Det var detta inlägg av rattugglan, som jag svarade på (#7222):

"Hon ska ju också ha varit på Ekuddens badplats samma dag enligt vissa. Kan man tänka att båtägaren hade båten liggandes i närheten, kanske vid bostadsområdets privata hamn (där polisen grävde i början av 2000-talet)?"

Mitt svar var spekulation. För att veta säkert, måste man som sagt känna till båt samt båtägare. Det jag undrade var om någon visste mer om detta. Mariestadnyheter antydde att du skulle sitta inne med svaret (min tolkning, då han skrev "Fråga Badboyrider").
Citera
2013-06-09, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Det var detta inlägg av rattugglan, som jag svarade på (#7222):

"Hon ska ju också ha varit på Ekuddens badplats samma dag enligt vissa. Kan man tänka att båtägaren hade båten liggandes i närheten, kanske vid bostadsområdets privata hamn (där polisen grävde i början av 2000-talet)?"

Mitt svar var spekulation. För att veta säkert, måste man som sagt känna till båt samt båtägare. Det jag undrade var om någon visste mer om detta. Mariestadnyheter antydde att du skulle sitta inne med svaret (min tolkning, då han skrev "Fråga Badboyrider").

Jag förstod det, men Mariestadsnyheter skriver, läser och tolkar texter som en kratta.
Hade vi sökt information om vart en specifik båt legat så kanske jag kunnat hjälpa till.
Citera
2013-06-09, 21:38
Medlem
rattugglans avatar
Citat:
Hade vi sökt information om vart en specifik båt legat så kanske jag kunnat hjälpa till.
Inga möjligheter till tvärtom då, vilka båtar som legat i en specifik hamn?
Citera
2013-06-10, 22:11
Medlem
Xeitums avatar
Citat:
Jag förstod det, men Mariestadsnyheter skriver, läser och tolkar texter som en kratta.

Ja, den naturliga funderingen blir naturligtvis om du har någon vetskap om båtförhållandena för i första hand herrar Ullber*g, Fen*elius, Anders*en, Nie*lsen samt BW (+Shane*). Fast då hade det väl redan kommit fram kanske(, eller så kanske det rent av redan står någonstans i tråden).
Citera
2013-06-11, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xeitum
Ja, den naturliga funderingen blir naturligtvis om du har någon vetskap om båtförhållandena för i första hand herrar Ullber*g, Fen*elius, Anders*en, Nie*lsen samt BW (+Shane*). Fast då hade det väl redan kommit fram kanske(, eller så kanske det rent av redan står någonstans i tråden).
Polisen grävde invid båtplatserna hamnen villa området Ekudden 2004 ...
@badboy rider - Någon vetskap om båtförhållandena Villa området Ekudden`s hamn ? Helen ? vem/vilka va hon me , sjön , Lörd 13/6 ?
Citera
2013-06-11, 18:48
Medlem
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16943779.ab

Spännande. Inger hopp.
Citera
2013-06-11, 19:01
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattmatsburk
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16943779.ab

Spännande. Inger hopp.

Hoppet är det sista som överger en...

"Skrämmande" läsning i Aftonbladets artikel, som du länkar till, som man undrar förekommit även i denna tråds fall:

"Kritik mot kollegorna

Kriminalkommissarie Bertil Sahlin leder coldcase-gruppen på länskriminalen i Stockholm sedan starten första april 2013. Nu har en kvinna i 60-årsåldern anhållen och misstänkt på sannolika skäl för mord.

Enligt Bertil Sahlin har coldcase-gruppen gjort rutinarbete som polisen skulle gjort för 25 år sedan:

– Vi har gått igenom materialet som finns. Det är saker som man skulle gjort när det hände, säger Bertil Sahlin och pekar ut att om inte lagen ändrats 2010 hade mördaren gått fri på grund av att fallet varit preskriberat i två månader.

– Brister och fel gör alla, men ibland funderar man över hur man tänkte då. Det här skulle gjorts 1988, inte 2013." (Mina fetmarkeringar)

I detta fall fanns en kropp. Det torde också vara lättare för en (eller flera) gm att lämna spår efter sig inomhus än utomhus. Därigenom fanns bättre förutsättningar än vid Helenas försvinnande. Men, som sagt, hoppet är det sista som överger en...

Nu väntar vi på Cold case-gruppens genombrott i fallet med Helenas försvinnande.
Citera
2013-06-11, 19:16
Medlem
Ja på många punkter känns det igen. Tog även fasta på det som stod om cigarettfimpen med dna. Hoppas det finns föremål efter Helenafallet (förutom skorna) som kan testas en dag mot en profil.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in