Citat:
Om bljettbeställningen hade varit av samma vikt för utredarna som för ditt vidkommande Lagro, så kan du vara helt övertygad om att det spåret hade utretts vidare.
Det som blandannat visar vad jag påstår, är att det skedde ingen utredning vad jag känner till, om biljettbeställningen, som borde ha varit av intresse.
Efter den 19/9 var utredningen inriktat helt på att MA var gärningsmannen, man plockade fram honom som de skyldige och sedan började man söka bevis som inte fanns.
Jag anser man borde haft mer på fötterna innan man häktar en person och anklagar honom för mord, nu fanns ingenting.
Efter den 19/9 var utredningen inriktat helt på att MA var gärningsmannen, man plockade fram honom som de skyldige och sedan började man söka bevis som inte fanns.
Jag anser man borde haft mer på fötterna innan man häktar en person och anklagar honom för mord, nu fanns ingenting.
Citat:
Hur kan du vara så? Hur kan du med absolut säkerhet veta och påstå att Mats Alm inte var misstänkt före den 19/9? Kom nu inte med att Sörestad sa det i chatten den 18/9. Alla begriper att polisen inte svarar på dylika frågor i en allmän chatt.
Innan den 19/9 var man införstått med att han hade ingenting med Lindas död att göra, därför frågar jag mig varför kom det här lappkastet efter 19/9 ? Jag anser fallet styrdes upp mot att MA skulle bli gärningsmannen, men det är min spekulation enligt min bedömning.
Vad som hände vet jag inte, utan jag kan alltid spekulera att kanske det bästa med fallet var att det aldrig blir uppklarad, som också skett.
Vad som hände vet jag inte, utan jag kan alltid spekulera att kanske det bästa med fallet var att det aldrig blir uppklarad, som också skett.
Nu tycker jag med bestämdhet att du Lagro inte är rätt person att uttala dig i den här frågan. Rannsaka dig själv.