Citat:
Ursprungligen postat av
FarbrorVattemelon
Kan väll knappat vara något som är speciellt förvånad över detta.
Edit:
Problemet är att även om FBI ser allt så finns det inga andra vettiga alternativ till flera av dessa tjänster.

Jo, jag är förvånad. Främst för att är detta sant innebär det en mardröm för dessa amerikanska företag. Sakta men säkert kommer folk att sluta använda deras tjänster. Hur viktiga och hur mycket värde skulle dessa amerikanska bolag vara om det bara vore amerikaner som använde tjänsterna?
Troligen ligger det enbart en liten sanningshalt i detta. Typ att USA satt upp egen FRA enhet och det är denna FRA enhet som media blåser upp med att de har direkt access till dessa bolag vilket är en helt annan grej.
ÄR det så att USAs regering har direkt access till dessa bolag kommer deras affärer att minska för varje dag. Så snart alternativ finnes så byter man. T ex Gmail idag, gratis och bra och obegränsat men den dagen man ser för många rapporter om folk som åkt dit eller fått "hemlig" info stulen skulle jag byta illa kvickt.
Har USAs regering direkt access till Gmail kommer detta att märkas tro mig.
Ett scenario jag kan tänka mig ligger lite mera sanning i är att det finns starka krafter inom CIA och NSA som gärna vill genomföra detta men inte kommit så långt mer än i planeringsstadiet. De har t ex inte frågat bolagen i fråga om lov

Någon tar då tillfället i akt och passar på att smutsa ner dessa amerikanska bolag som om dessa redan hade sanktionerat dessa planer.