2013-06-10, 00:54
Medlem
Özil ryktas ju till Dortmund. Möjligt att man har planer på att ersätta honom med Isco, då. Men det tror jag inte.. Özil verkar ju vara den kanske mest uppskattade spelaren i Real efter Ronaldo?
2013-06-10, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Obscene1
Özil ryktas ju till Dortmund. Möjligt att man har planer på att ersätta honom med Isco, då. Men det tror jag inte.. Özil verkar ju vara den kanske mest uppskattade spelaren i Real efter Ronaldo?

Jag har väldigt svårt att se att det finns någon som helst substans i detta rykte. Nu har jag ingen koll på spansk fotboll, men Özil är väl en av startspelarna och en av de mest populära bland fansen? Det enda som talar för en flytt till Dortmund är väl att han vill närmare sin familj? Dortmund ligger ju som bekant inte allt för långt bort från Gelsenkirchen...

Dessutom så har väl Özil en ganska hög lön?
2013-06-10, 01:14
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FM11
Egentligen är det inte en så otrolig värvning, med tanke på att Götze lämnar.

Å andra sidan: Dortmund lär inte har råd och varför skulle Özil vilja lämna?

Özil har väl varit bitvis kritiserad i Madrid för att försvinna i stora matcher. Han kanske vill cementera sin plats i die nationalmannschaft till brasilien 2014 och därmed få regelbunden speltid tillsammans med andra tyska spelare såsom Schmelzer, Hummels, Gundogan och Reus. Kan ge honom stärka aktier inför Brasilien.

men nej, jag vet inte. Har svårt för Özil, men vad fan. Han är en bra fotbollsspelare och som Dortmund-supporter utan Westfalen-anknytning tänker jag mig inte ge mig in i Rivier-rivaliteten. Men om Dortmund-fansen är negativa i majoritet står jag nog bakom det. Det är deras klubb framförallt.

Citat:
Ursprungligen postat av Wallyman
Funderat lite kring Isco. För övrigt helt galet bra de gånger jag sett Málaga spela. Vad tror folket? Ryckte inte Chelsea i honom i vintras/förra sommaren? Han hade väl en utköpsklausul? Har den höjts eller är den lika "låg" (minns att jag tyckte att den var låg för en spelare av hans nuvarande & potentiella kaliber, om det nu är så att han hade denna summa som utköpsklausul) nu? Sägs väl lite om Real va? Vad tror folket?

Antar att du har hört att den ligger på runt 35m euro? Den ligger iaf kvar på det så vitt jag vet. Isco lär försvinna i sommar. Vart det blir får vi väl se. Tippar faktiskt på att han hamnar någonstans i Spanien. Säg att någon av Özil och Fabregas försvinner så lär nog både Real och Barcelona hugga rätt snabbt. Även om jag håller Thiago som en större råtalang än Isco men Isco har ju fått mycket mer speltid än Thiago pga ett sämre lag.

Men ja, om någon av Özil och Fabregas försvinner blir det nog Spanien för Isco. Annars City eller Chelsea. Kvar blir han inte. Malaga kommer INTE vara ett bättre lag när säsongen startar än vad de var när den slutade och det vet nog både Isco och agent.
Senast redigerad av JohnnyGenzale 2013-06-10 kl. 01:18.
2013-06-10, 01:23
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meinl
Jag har väldigt svårt att se att det finns någon som helst substans i detta rykte. Nu har jag ingen koll på spansk fotboll, men Özil är väl en av startspelarna och en av de mest populära bland fansen? Det enda som talar för en flytt till Dortmund är väl att han vill närmare sin familj? Dortmund ligger ju som bekant inte allt för långt bort från Gelsenkirchen...

Dessutom så har väl Özil en ganska hög lön?

Özil är Schalke-kille från början. (Flyttade därifrån till Bremen) Det är "hans" klubb i hjärtat....Så nej. Han går nog inte till Dortmund..
Senast redigerad av Steff83 2013-06-10 kl. 01:26.
2013-06-10, 01:33
Medlem
Det finns inget som talar för att Özil skulle lämna Real. Speciellt inte för en klubb som Dortmund som säljer sina bästa spelare varje säsong. Real jobbar just nu på att förbättra hans kontrakt(skall få en löneökning ifrån 5 miljoner€/år till 7 miljoner€/år). Dortmund har en smärtgräns vid 5 miljoner€.
2013-06-10, 05:14
Medlem
Viking-s avatar
Chelsea verkar ta tillbaka både Omeruo och KDB för nästa säsong. Det kommer att bli väldigt intressant att se hur Mourinho ställer upp, då båda dessa troligtvis inte kommer att gå in direkt i startelvan.
Detta bör nästan garantera att han inte går tillbaka till 4-3-3, då det inte skulle fungera att ha Oscar, Mata och KDB samtidigt i truppen och ge de bra med speltid. Troligtvis kommer Oscar att flyttas ner i den roll som Lampard hade i år samtidigt som KDB och Mata roterar med varandra som 10'a. Alternativet är att KDB lirar på högerkanten men det är inte hans bästa position.
2013-06-10, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dire
Hur tänkte du då?

Jag skulle kunna motivera för att motsatsen gäller. Eftersom Arsenal får 50% "rabatt" så är det fullt rimligt att de bjuder över marknadspris, samtidigt som de betalar under. Detta skulle innebära att Barcelonas 50%-iga andel blir högre vid en försäljning till Arsenal.

Om Arsenal bjuder 400 mille och Man United erbjuder lika mycket får ju Barcelona 200 mille om han väljer Arsenal och 400 om han väljer Man United. Arsenals klausul måste väl ändå innebära att de har rätt att få sitt bud accepterat om de matchar en annan klubbs bud. Eller är det jag som är korkad?
2013-06-10, 12:41
Medlem
thatis7tisshows avatar
Sägs att Lazar Markovic ska till Benfica, fast då på lån från Chelsea.

Inget konfirmerat dock. Kan även vara så att Benfica köper honom direkt och eller att Chelsea köper och låter honom stanna i Partizan.
2013-06-10, 12:54
Medlem
Smirmats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shiv3r
Om Arsenal bjuder 400 mille och Man United erbjuder lika mycket får ju Barcelona 200 mille om han väljer Arsenal och 400 om han väljer Man United. Arsenals klausul måste väl ändå innebära att de har rätt att få sitt bud accepterat om de matchar en annan klubbs bud. Eller är det jag som är korkad?

Om han väljer United så får Arsenal 50% utav övergånspriset så då blir det ju 200 miljoner dom får i vilket fall.
2013-06-10, 13:09
Medlem
LeonVances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shiv3r

Ja, du är nog lite korkad! Det är väl självklart att Arsenal inte skrivit in i avtalet att de skulle behöva betala det dubbla än vad andra skulle behöva göra för att köpa honom.

Citat:
Ursprungligen postat av Smirmat
Om han väljer United så får Arsenal 50% utav övergånspriset så då blir det ju 200 miljoner dom får i vilket fall.

Precis,.
2013-06-10, 15:31
Medlem
freudianslips avatar
Mourinho bekräftar att både Lukaku och De Bruyne kommer vara en del av Chelseas trupp nästa säsong.
2013-06-10, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av freudianslip
Mourinho bekräftar att både Lukaku och De Bruyne kommer vara en del av Chelseas trupp nästa säsong.

Underbara nyheter! Äntligen börjar det hända saker! Har stor tilltro till Lukaku och KDB.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in