Citat:
Ursprungligen postat av
FM11
Egentligen är det inte en så otrolig värvning, med tanke på att Götze lämnar.
Å andra sidan: Dortmund lär inte har råd och varför skulle Özil vilja lämna?
Özil har väl varit bitvis kritiserad i Madrid för att försvinna i stora matcher. Han kanske vill cementera sin plats i die nationalmannschaft till brasilien 2014 och därmed få regelbunden speltid tillsammans med andra tyska spelare såsom Schmelzer, Hummels, Gundogan och Reus. Kan ge honom stärka aktier inför Brasilien.
men nej, jag vet inte. Har svårt för Özil, men vad fan. Han är en bra fotbollsspelare och som Dortmund-supporter utan Westfalen-anknytning tänker jag mig inte ge mig in i Rivier-rivaliteten. Men om Dortmund-fansen är negativa i majoritet står jag nog bakom det. Det är deras klubb framförallt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Wallyman
Funderat lite kring Isco. För övrigt helt galet bra de gånger jag sett Málaga spela. Vad tror folket? Ryckte inte Chelsea i honom i vintras/förra sommaren? Han hade väl en utköpsklausul? Har den höjts eller är den lika "låg" (minns att jag tyckte att den var låg för en spelare av hans nuvarande & potentiella kaliber, om det nu är så att han hade denna summa som utköpsklausul) nu? Sägs väl lite om Real va? Vad tror folket?
Antar att du har hört att den ligger på runt 35m euro? Den ligger iaf kvar på det så vitt jag vet. Isco lär försvinna i sommar. Vart det blir får vi väl se. Tippar faktiskt på att han hamnar någonstans i Spanien. Säg att någon av Özil och Fabregas försvinner så lär nog både Real och Barcelona hugga rätt snabbt. Även om jag håller Thiago som en större råtalang än Isco men Isco har ju fått mycket mer speltid än Thiago pga ett sämre lag.
Men ja, om någon av Özil och Fabregas försvinner blir det nog Spanien för Isco. Annars City eller Chelsea. Kvar blir han inte. Malaga kommer INTE vara ett bättre lag när säsongen startar än vad de var när den slutade och det vet nog både Isco och agent.