2013-06-10, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av givemeareason
Nopp, Men till datorn är inga problem det är hur jag får in dom på FB som jag inte vet!

Kan du beskriva hur det såg ut inne i huset? Om du varit där efter avspärrningarna, var i huset har Torson legat, och vars fanns benen? Eller har du foton på allt?
Citera
2013-06-10, 14:40
Medlem
En kropp som legat ute så länge som det rör sig om i detta fallet måste vara svår att hantera.

Finns det något som skulle underlätta hanteringen,ja givetvis en kyl/frys - eller en mycket kall plats..

Ett fort som stått tomt över vintern har magasinerat en otrolig kyla.De som bor i Boden har besökt forten,nån gång.Mitt i sommaren så är det väldigt kylslaget invändigt.I Maj månad och efter vår urusla och kalla vår så bör det vara riktigt kallt inne i forten.

Om,jag säger om - GM på något sätt har tillträde till något av forten med nycklar så vore det en perfekt plats att förvara en kropp i tills det är dags för makaberiet att stycka/förflytta kroppen till slutförvaring eller vad nu GM har tänkt sig.
Jag antar att polisen bör undersöka SAMTLIGA fort med nycklar och Likhund för att säkerställa att VB inte legat i nåt av de låsta forten.

Har "airsoftarna" spelat innanför grindarna på exempelvis Degerbergsklinten?Nån som forskat om det?

Sidospår,var KJ antagen av Hemvärnet? Läste nånstans att han sökt dit..
Om så,har han tillgång till nycklar till Degerbergsfortet/Hemvärnet eller nåt annat fort?
Är föräldrarna med i hemvärnet?
Var bortgångne farfar med i hemvärnet?
Farbrodern,var han med i hemvärnet?
Den äldre brodern etc..
Kompisar med anknytning till HV?
Kompisars föräldrar med anknytning till HV?
Förlorade nycklar i anslutning till ovanämnda långskott?

Om kroppen visar/visade tecken på frys/kyl skador - voilá eller tillgång till en STOR kyl/frys.
Lite spån då..
Citera
2013-06-10, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bodenforever
En kropp som legat ute så länge som det rör sig om i detta fallet måste vara svår att hantera.

Finns det något som skulle underlätta hanteringen,ja givetvis en kyl/frys - eller en mycket kall plats..

Ett fort som stått tomt över vintern har magasinerat en otrolig kyla.De som bor i Boden har besökt forten,nån gång.Mitt i sommaren så är det väldigt kylslaget invändigt.I Maj månad och efter vår urusla och kalla vår så bör det vara riktigt kallt inne i forten.

Om,jag säger om - GM på något sätt har tillträde till något av forten med nycklar så vore det en perfekt plats att förvara en kropp i tills det är dags för makaberiet att stycka/förflytta kroppen till slutförvaring eller vad nu GM har tänkt sig.
Jag antar att polisen bör undersöka SAMTLIGA fort med nycklar och Likhund för att säkerställa att VB inte legat i nåt av de låsta forten.

Har "airsoftarna" spelat innanför grindarna på exempelvis Degerbergsklinten?Nån som forskat om det?

Om så,har han tillgång till nycklar till Degerbergsfortet/Hemvärnet eller nåt annat fort?
Är föräldrarna med i hemvärnet?
Var bortgångne farfar med i hemvärnet?
Farbrodern,var han med i hemvärnet?
Den äldre brodern etc..
Kompisar med anknytning till HV?
Kompisars föräldrar med anknytning till HV?
Förlorade nycklar i anslutning till ovanämnda långskott?

Om kroppen visar/visade tecken på frys/kyl skador - voilá eller tillgång till en STOR kyl/frys.
Lite spån då..

enda jag kan svara på det där är den första,
han sa under ett MPS-sök att han sökt till hemvärnet men nekats för de inte litade på att han kunde hantera vapen.
hörde dock också senare att han ev. skulle ha praktik där i sommar eller nått, men det kan vara ihopblandat. minns inte vad som sas den gången
Citera
2013-06-10, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Har du nån foto som man kan se fläcken?

Nu läste jag ditt tidigare inlägg. Glöm frågan!
Citera
2013-06-10, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GregorGreger
Kan du beskriva hur det såg ut inne i huset? Om du varit där efter avspärrningarna, var i huset har Torson legat, och vars fanns benen? Eller har du foton på allt?

Var in i huset dagarna efter avspärrningarna hävdes. Bilder där benen låg finns redan flera stycke här på FB. Torson har legat som bakom hönsnätsväggen som skiljer rummet i två. Torson har alltså legat bara några meter från benen.
Citera
2013-06-10, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bodenforever

Det närmaste HV som KJ varit var väl HVU (om jag fattat det rätt). Han påstås ju ha sökt till hemvärnet, vilket är lite fel. Utan fullgjord Grundutbildning (värnplikt motsv.) så går det inte att söka direkt utan man måste söka GMU. kraven för att bli antagen finns här (notera att det bara är betygskraven som skiljer sig om man vill söka till hemvärnet.

Även OM han hade varit med i hemvärnet så hade han troligen inte haft tillgång till nycklar till något av de gamla forten.
Senast redigerad av rhdf 2013-06-10 kl. 14:52.
Citera
2013-06-10, 14:48
Medlem
Citat:
Var in i huset dagarna efter avspärrningarna hävdes. Bilder där benen låg finns redan flera stycke här på FB. Torson har legat som bakom hönsnätsväggen som skiljer rummet i två. Torson har alltså legat bara några meter från benen.

jag är sjukt imponerad (missförstå mig rätt med uttrycket, är inte det ordet jag letar, men kommer inte på rätt ord) att ni pallar gå in i huset. jag skulle inte ens klara av att gå i närheten av det.. (mest troligt inte ens innan allt detta hände, jag är världens räddhare) och skulle aldrig ens komma på tanken att sätta min fot därinne tror jag..
Citera
2013-06-10, 14:51
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
OM det nu är torson alltså, eller om det bara är fläckar från något helt annat.
Citera
2013-06-10, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueChesh
jag är sjukt imponerad (missförstå mig rätt med uttrycket, är inte det ordet jag letar, men kommer inte på rätt ord) att ni pallar gå in i huset. jag skulle inte ens klara av att gå i närheten av det.. (mest troligt inte ens innan allt detta hände, jag är världens räddhare) och skulle aldrig ens komma på tanken att sätta min fot därinne tror jag..

Det var sjukt obehagligt och vi alla tre som va där fick kalla kårar. Men nyfikenheten och rastlösheten tog överhanden. Jag kommer inte åka dit igen det är ju en sak som är säker!
Citera
2013-06-10, 14:52
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Nopp, Men till datorn är inga problem det är hur jag får in dom på FB som jag inte vet!
Tack!

Bild på fläckar
Citera
2013-06-10, 14:53
Medlem
Citat:

Fanns det spår efter att styckningen kan ha ägt rum där inne också?
Blodspår eller vad var det för fläckar?
Citera
2013-06-10, 14:53
Medlem
Citat:
Det var sjukt obehagligt och vi alla tre som va där fick kalla kårar. Men nyfikenheten och rastlösheten tog överhanden. Jag kommer inte åka dit igen det är ju en sak som är säker!

förstår det.. hujja, jag skulle väl få rysningar bara jag såg huset på håll.. får nästan rysningar bara av att se bilder på det, och från insidan, och när nån tidning (AB?) vart där och filmat. isch..
nyfiken är jag självklart. men dels skulle jag nog bli så rädd, och sen säkert en sån där stämning så jag typ skulle bryta ihop :P jag är väldigt känslig för atmosfärer
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in