2013-06-10, 11:00
Medlem
Minutvisarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wille0Walle
Det är klarlagt att hon dog den 4:e eller 5:e och förmodligen inte mer än 7 timmar på den 5:e dagen.
Intressant. Finns det en källa på uppgiften om förmodligen inte mer än sju timmar in på den 5:e?
Citera
2013-06-10, 11:00
Medlem
highfives avatar
Rättelse ang polisen medverkan, samt datum

Citat:
Ursprungligen postat av Minutvisaren
Riktigt intressant det du skriver om att polisen ska ha kollat av (det gula) ödehuset två dagar innan benfynden gjordes av MPS den 20 maj.

Du skriver att den som PM:ade dig "antyder" att polisen ska ha checkat ödehuset. Kan PM:aren bli mer specifik?

Även jag har fått uppgifter om att benen troligen låg ner.

Kollade igenom den PM jag fick ang detta. Hen skriver att det är 100% säkert att polisen kände till att ödehuset kontrollerats innan MPS gjorde fyndet. Lite senare i går kväll och nu på förmiddagen ville hen gardera sig lite och menade att en myndighetsperson skulle ha kollat huset någon gång kring den 13/5 (datumet är lite oprecist). Hen tvekar inte det minsta på att huset kollades av en myndighetsperson innan, men exakt vilket datum det var vill inte hen ange (fast jag personligen tror att hen vet det)

Tänker man då på den andra pm jag fick så skulle den minderåriga ha sett KJ´s bil parkerad utanför ödehuset den 16/5 och här tvekar inte den som skrev detta pm om datumet. Med detta som bas så skulle jag kunna tänka mig att polisens spanare noterat att KJ var i ödehuset den 16/5 och att efter han åkt därifrån så kollade polisen om det fanns något i ödehuset. Kan ju vara så det gått till om sammanför dessa två olika pm från två olika uppgiftslämnare.

Vad vi vet är det bara en som vallats i området och det var både kring fortet och vid ödehuset om tidningarnas rapportering var korrekt.
Senast redigerad av highfive 2013-06-10 kl. 11:44.
Citera
2013-06-10, 11:02
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Blev kanske lite luddigt, jag ville bara förmedla informationen till allmän beskådan, kanske någon klartänkt som funderar kring tider och vem som sökt var och när kan ha nytta av skvallret, jag menar inget speciellt med det.

Dock är det ju lustigt i skenet av att polisen ska ha känt till att huset var tomt vid en viss tidpunkt innan fyndet, samt att man hade span på KJ. Hur kan de då köra fel oavsett vem som körde till huset?

Jo, jag förstår naturligtvis att du bara förmedlar information.

Det här med att polisen ska ha undersökt huset och befunnit det tomt...om det är sant är det förstås mycket intressant, men det är ju än så länge obekräftat.

Visst kan de köra fel. Jag skulle tro att de som spanade på KJ förmedlade vad han hade för sig, och sedan var det andra som lade ihop den information som kom in och sammanställde det hela. Olika poliser som spanar olika dagar, olika poliser som åker hit och dit och samlar information och undersöker här och där.

Att de körde fel (om de nu gjorde det) är förmodligen helt ovesäntligt.
Citera
2013-06-10, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueChesh
han är så vitt jag vet fullt frisk och enligt alla en helylle kille. väldigt snäll, kan inte göra en fluga förnär typ

Jag tror (inte säker) att jag har läst nånstans att KJs föräldrar reste bort från Boden för att KJs bror beter sig konstigt hemma efter att KJ blev anhållen. Vet du någonting om det?
Citera
2013-06-10, 11:06
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Jag tror (inte säker) att jag har läst nånstans att KJs föräldrar reste bort från Boden för att KJs bror beter sig konstigt hemma efter att KJ blev anhållen. Vet du någonting om det?
Det har postats i tråden att föräldrarna skulle ha rest bort efter gripandet, och att de då ska ha berättat för en granne att KJ (inte brodern) skulle ha betett sig konstigt och obehagligt efter att VB försvann och fram till gripandet.

Ska nog tas med en nypa salt. Det känns långsökt att de skulle ha sagt så om sin son till en granne. Om en son som grips misstänkt för mord.
Citera
2013-06-10, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minutvisaren
Intressant. Finns det en källa på uppgiften om förmodligen inte mer än sju timmar in på den 5:e?
Det får du fråga en obducent vad felprocenten är vid beräkning av när ett dödsfall har inträffat.
Citera
2013-06-10, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker

det har jag inte hört, däremot hörde jag att familjen drog från stan när KJ vart anklagad, och efter att hon försvann för han betedde sgig udda and I don't blame them, om det stämmer.. ivarjefall delen om efter att han vart anklagad. Detta är en liten stad, rykten sprids som löpeldar.
Dock tror jag att om dom stack var det inte för något sådant. det är deras barn och föräldrar är föräldrar. Däremot tror jag pressen från stan, och det (eventuellt) tysta hatet de fick utstå för "vad deras son har gjort" var ganska tungt..

dock är detta bara spekulationer från min sida. hört rykten att dom lämnat stan med husbil, then again så hade de ingenstans att bo eftersom deras hus var avspärrat av polis.
Citera
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Det har postats i tråden att föräldrarna skulle ha rest bort efter gripandet, och att de då ska ha berättat för en granne att KJ (inte brodern) skulle ha betett sig konstigt och obehagligt efter att VB försvann och fram till gripandet.

Ska nog tas med en nypa salt. Det känns långsökt att de skulle ha sagt så om sin son till en granne. Om en son som grips misstänkt för mord.

Ne det låter väldigt konstigt och osannolikt att de skulle bete sig så.
Citera
Medlem
highfives avatar
Citat:

Frågan är väl snarare om KJ erkänt något av det han gjort till sin pappa när han ställde den allvarliga frågan till son?
Citera
2013-06-10, 11:15
Medlem
kan också säga att enligt en vän som känner honom, så kan inte han agera så bra, pga det faktum att han är så obekväm runt människor, eftersom att de är så obekväma omkring honom.

(KJ alltså)
Citera
2013-06-10, 11:17
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Frågan är väl snarare om KJ erkänt något av det han gjort till sin pappa när han ställde den allvarliga frågan till son?
Inte omöjligt.

Men inte skulle föräldrarna uttrycka sig så till en granne ändå?
Citera
2013-06-10, 11:18
Medlem
Citat:
Inte omöjligt.

Men inte skulle föräldrarna uttrycka sig så till en granne ändå?

man vill väl alltid skydda sina barn.. men låter udda.. tror ändå på min teori där om huruvida de drog från stan..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in