2013-06-10, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremiah
Men polis kontaktar väl inte nsd om detta då jag förutsätter att närvarande polis noterar regnr. etc på fordonet isåfall?
Nä precis det som jag vill få fram.
Fordon som MGM haft möjlighet att ha haft i sin besittning, under utredningen av ett styckmord måste ju ha varit VÄLDIGT högt prioriterat direkt från start. Det måste ju Polisen ha rotat runt enormt mycket i under förhör med familj, vänner, bekanta, ja och alla som varit förhörda i frågan.
Och som jag skrev i ett inlägg. Om det funnits/finns nån som haft en bil utlånad till KJ från tiden av VB försvinnande till tiden då KJ blev anhållen så lär ju sån person med rent mjöl i påsen skita knäck när man får veta att KJ blivit anhållen, och självt hört av sig till polisen.
Citera
2013-06-10, 00:09
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rhdf
Den bilden är tagen under "Fallen Angel".

Men nu får ni fan ge er. Den där typen av handskar ser ut sådär. Det beror delvis på att de i många fall har för-böjda fingrar + ganska rejält material över handryggen. Du tror inte att någon annan skulle reagerat på att de hade en ensam handske som de lattjade runt med (en handske som dessutom borde luktat illa)

Enda anledningen till att Robin återkommer är att folk envisas med att försöka få in honom i diverse konstiga sammanhang med allt mer långsökta teorier.

Nej, det är inte enda anledningen. Det är intressant att någon kallar honom med andra för "jävla satanister", särskilt när det inte är avfärdat att mordet kan ha rituella inslag. Dessutom säger R själv att "we are a hatefull race". R kallas också för "Frälsaren". Vad som åsyftas är dock inte klarlagt.
Citera
2013-06-10, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Ja endera är det påhittat, eller så är ryktet om att han delade itu sin döda hund bara ett tomt rykte.
Vad ska man tro.

Jag har i o f s svårt att begripa hur hundryktet har uppkommit om det inte har hänt nåt med hunden. Kan det vara så enkelt att hunden dött, därefter lagts i en säck och fraktats bort från lägenheten, med eller utan pappans hjälp? Ingen styckning och ingen dumpning i älven.

jag vet snart inte vad jag ska tro öht. jag vill bara dom får fast gärningsmannen så denna person får sona för sina brott.
enda jag vet är att hunden numera är borta. och han sa att den hade tuggat på en elkabel, fast jag hörde att den sprungit in i ett elstängsel.
Citera
2013-06-10, 00:10
Medlem
Jeremiahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara
Fordon som MGM haft möjlighet att ha haft i sin besittning, under utredningen av ett styckmord måste ju ha varit VÄLDIGT högt prioriterat direkt från start. Det måste ju Polisen ha rotat runt enormt mycket i under förhör med familj, vänner, bekanta, ja och alla som varit förhörda i frågan.
Och som jag skrev i ett inlägg. Om det funnits/finns nån som haft en bil utlånad till KJ från tiden av VB försvinnande till tiden då KJ blev anhållen så lär ju sån person med rent mjöl i påsen skita knäck när man får veta att KJ blivit anhållen, och självt hört av sig till polisen.

Det är sant, om det inte finns en mgm som är okänd som i sin tur lånat ett fordon av någon som inte anar oråd. Alternativt nära släkting (blodsband)
Citera
2013-06-10, 00:11
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara

Gör man troligen inte om man är delaktig, och vi vet inte om det finns mer än en GM.
Citera
2013-06-10, 00:12
Medlem
Mouchinos avatar
Jag Undrar, vad vet man om den person som ska ha lånat ut en spade till KJ den 11/5?
Citera
2013-06-10, 00:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rhdf
Den bilden är tagen under "Fallen Angel".

Men nu får ni fan ge er. Den där typen av handskar ser ut sådär. Det beror delvis på att de i många fall har för-böjda fingrar + ganska rejält material över handryggen. Du tror inte att någon annan skulle reagerat på att de hade en ensam handske som de lattjade runt med (en handske som dessutom borde luktat illa)

Enda anledningen till att Robin återkommer är att folk envisas med att försöka få in honom i diverse konstiga sammanhang med allt mer långsökta teorier.

Det tycks uppenbart att du är vän med R och då har jag all förståelse för att du inte vill tänka så, men samtidigt så lär ju eventuella medhjälpare finnas bland de närmsta vännerna.
R ger ett minst sagt konstigt intryck.

Nu vet vi ju inte om medhjälpare finns, men om så är fallet är han ju intressant.
Citera
2013-06-10, 00:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Jag Undrar, vad vet man om den person som ska ha lånat ut en spade till KJ den 11/5?

Var KJ verkligen så fattig att han inte kunde köpa sig en egen spade kontant?
Citera
2013-06-10, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akinator
Någon som råkar ha kvar Frälsarens suspekta bild?
Han känns ju minst sagt intressant om man vill utvidga antalet misstänkta.

Hans Facebook tycks ju vara borta.

Om det är han som är sjukt lik Henrik "Zäta" Zetterberg så finns både bild och profil kvar..
http://4.bp.blogspot.com/-PjjIUIBTCv8/Tz1qJCRQ17I/AAAAAAAADQM/AQpsRXTDCds/s1600/47940_henrik_zetterberg-731980.jpeg
Citera
2013-06-10, 00:14
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino

Eller som säger sig ha lånat ut en spade till KJ?
Citera
2013-06-10, 00:15
Medlem
Citat:
En okänd MGM lär nog inget säga till polis. Detta fordon kan mycket väl vara lånat av någon som inte är inblandat öht.
Första meningen håller jag med.
Men andra meningen strider ju mot allt det som jag skrivit i dom senaste inläggen, OM du menar att bilen är utlånad till KJ? Alla med rent mjöl i påsen som haft en bil utlånad till KJ skulle ha meddelat det för längesen.
Citera
2013-06-10, 00:18
Medlem
Citat:
Det är sant, om det inte finns en mgm som är okänd som i sin tur lånat ett fordon av någon som inte anar oråd. Alternativt nära släkting (blodsband)
Det kan jag hålla med om.
Ni märker säkert vad det är jag tänker.. Polisen verkar jobba inriktat mot fler GM än MGM KJ.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in