2013-06-09, 23:42
Medlem
Spindelfridas avatar
Polisen kör med taktik och lägger ut dimridåer när det passar deras syften! Är det verkligen så svårt att förstå det? Jag vet nämligen att det förhåller sig på det viset.
Det är fortfarande mycket vi inte känner till. Inte ens dödsorsaken. Polisen har fortfarande inte gått ut med de uppgifterna. Knivhuggen är Expressens spekulationer!

Det här med NSD:s bild på KJ och bilarna kan mycket väl vara ren skrämseltaktik - om man nu letar efter medhjälpare/medgärningsmän. "Polisen" säger sig vara intresserad av bilden, medan åklagaren i tidningen säger sig inte förstå varför.

Minns att "polisen" hela, hela tiden påstod att KJ inte var misstänkt i inledningsskedet. Taktik, inget annat. "De är inte dumma på det sättet", som GW brukar säga.
Jag anar att en eller annan svettas rejält i Boden just nu...
Citera
2013-06-09, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fettsugning
Nä, frälsaren är en annan. EN Robin eller liknande.

tror ryktet var att han kallades för Prästen. uttalar mig inte om hur sant det är
Citera
2013-06-09, 23:45
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Nja, en liten modifiering. Han misstänktes för ett hustrumord, och dömdes för anstiftan av ett annat hustrumord och ett mordförsök.

Ja, just det. Första hustrun som dog i badkaret misstänktes väl ha blivit drogad eller medicinförgiftad? Kan man efter lång tid fastställa om ett brottsoffer har mediciner i kroppen? För det krävs väl blod...?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DocWatson
Frälsaren i Air Soft-gänget har en omslagsbild på fb där man ser en handske liggandes på några säckar i skymningen. Handsken ser fylld ut.

Frälsaren är alltså samma person som hade den här konversationen på fb under en bild där han poserar med en jaktkniv.

Citat:
Ursprungligen postat av Fettsugning
Nä, frälsaren är en annan. EN Robin eller liknande.

Det är lätt att gå vilse bland frälsare, svartpräster och allmänt skäggiga snedseglare
Senast redigerad av ophiaghushannah 2013-06-09 kl. 23:47.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
Polisen kör med taktik och lägger ut dimridåer när det passar deras syften! Är det verkligen så svårt att förstå det? Jag vet nämligen att det förhåller sig på det viset.
Det är fortfarande mycket vi inte känner till. Inte ens dödsorsaken. Polisen har fortfarande inte gått ut med de uppgifterna. Knivhuggen är Expressens spekulationer!

Det här med NSD:s bild på KJ och bilarna kan mycket väl vara ren skrämseltaktik - om man nu letar efter medhjälpare/medgärningsmän. "Polisen" säger sig vara intresserad av bilden, medan åklagaren i tidningen säger sig inte förstå varför.

Minns att "polisen" hela, hela tiden påstod att KJ inte var misstänkt i inledningsskedet. Taktik, inget annat. "De är inte dumma på det sättet", som GW brukar säga.

du har nog mycket rätt, jag vet också att det är mycket polisen tiger om, vad de tiger om vet jag däremot inte. Också tänkt på det där att de höll tyst om att de hade en misstänkt hur länge som helst..
Citera
2013-06-09, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremiah
Det är väl hittills en trådsanning/spekulation?
Sannolikt om KJ haft "kontakt" med bil på fotot borde polisen registrerat det där och då.

Så jag finner sannolikt hade KJ ingen kontakt vid detta foto tillfälle med "bilen".
Men vad har polisen kommit på nu så här sent efter KJ varit anhållen och häktad i 2 veckors tid?
Jag tycker ju fordon som KJ kan ha brukat borde varit nånting som utretts med hög prioritet redan direkt vid anhållan, ja till å med innan anhållan av KJ.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremiah
Att dödsorsak har ändrats har väl hänt, alla kan göra felbedömmningar.

Ulrika S sa att det var en "preliminär" rapport om dödsorsak vid presskonferensen. Så det finns givetvis möjlighet att den ändras men den är nog väldigt nära sanningen.
Citera
Medlem
Cinnabars avatar
Ursprungligen postat av DocWatson
Frälsaren i Air Soft-gänget har en omslagsbild på fb där man ser en handske liggandes på några säckar i skymningen. Handsken ser fylld ut.

Frälsaren är alltså samma person som hade den här konversationen på fb under en bild där han poserar med en jaktkniv.

Citat:
Ursprungligen postat av ophiaghushannah
Det är lätt att gå vilse bland frälsare, präster och allmänt skäggiga snedseglare

När är säckbilden tagen? Är det kanske den saknade handen i handsken...? Den här Robin återkommer gång på gång, var det han som var på väg att flytta till Usa och lämna landet strax efter att VB försvunnit?
Citera
2013-06-09, 23:50
Medlem
Jeremiahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara
Sannolikt om KJ haft "kontakt" med bil på fotot borde polisen registrerat det där och då.

Så jag finner sannolikt hade KJ ingen kontakt vid detta foto tillfälle med "bilen".
Men vad har polisen kommit på nu så här sent efter KJ varit anhållen och häktad i 2 veckors tid?
Jag tycker ju fordon som KJ kan ha brukat borde varit nånting som utretts med hög prioritet redan direkt vid anhållan, ja till å med innan anhållan av KJ.

Men polis kontaktar väl inte nsd om detta då jag förutsätter att närvarande polis noterar regnr. etc på fordonet isåfall?
Citera
2013-06-09, 23:50
Bannlyst
Någon som råkar ha kvar Frälsarens suspekta bild?
Han känns ju minst sagt intressant om man vill utvidga antalet misstänkta.

Hans Facebook tycks ju vara borta.
Citera
2013-06-09, 23:52
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Så vitt vi vet är KJ en enkel och okomplicerad person. Det är att gå över ån efter vatten att spekulera i ett komplicerat motiv och tillvägagångssätt. Troligen är det ett hastigt raserianfall eller liknande som ligger bakom. Efter han har mördat henne behöver han skaffa undan kroppen, därav styckning. Om det framkommer fakta om rituella inslag ska jag revidera teorin, men det är just nu bara rykten.

Om det är sant eller ej, men flera vänner och bekanta till KJ säger att han uttryckligen sagt att han vill veta hur det känns att mörda/döda, han vill pröva på det. De här tankarna fick hårdingarna att svansa iväg och inte vilja ha kontakt med honom, han blev för mycket till och med för dem. Om det här är sant, vilket jag tror, tror jag att det är mer i linje att han planerat dådet.
Citera
2013-06-09, 23:53
Medlem
Jeremiahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida

Men om trådsanningen stämmer med att benen kom till ödehuset inom en begränsad tid, känns det som om polis också försöker ringa in ev. medhjälpare. De lägger inte ut rökridåer bara för att.

Hoppas bara de griper ev. mgm innan denne tar till snöret så att förhoppningsvis sanningen kommer fram.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in