2013-06-09, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Om det är sant eller ej, men flera vänner och bekanta till KJ säger att han uttryckligen sagt att han vill veta hur det känns att mörda/döda, han vill pröva på det. De här tankarna fick hårdingarna att svansa iväg och inte vilja ha kontakt med honom, han blev för mycket till och med för dem. Om det här är sant, vilket jag tror, tror jag att det är mer i linje att han planerat dådet.

dock var det juh det där PMet om att han inte ens pallade knäcka nacken på en fisk när dom varit och fiskat
Citera
2013-06-09, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremiah
Annan vinkel, med reg. nummer. Tidpunkt, antagligen för att den inte stog där på fm? eller dagen innan. KJ kanske använde den kvällen/natten/tidig morgon före Polis anlände för dagens bevakning?
Alltså jag tycker alla bilar KJ skulle kunna tänkas haft besittning av borde varit avklarade för längesen.
Jag menar förhör lär ju ha hållits om fordon KJ haft besittning av bland familj, vänner, bekanta absolut direkt inledande första dagen/arna KJ blev anhållen. Och vem som helst med rent mjöl i påsen lär ju självt hört av sig till polisen om man haft en bil utlånad till KJ från datumet VB försvann till KJ blev anhållen.
Citera
2013-06-09, 23:57
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Avis har väl rött och vitt?

Jag har då aldrig fått något nyckelband när jag hyrt bil, endast nycklar med en ibland rejäl nyckelring med reklamblaffa. Vilka företag har nyckelband? Tror det är handen som kanske intresserar polisen. KJ kan ha haft handen indragen i ärmen när han gick förbi folk, och fattade inte att han var inom synhåll för ett teleobjektiv? Tror att något vitt tyg är lindat runt handen, och över det ett rött band, kan vara hans eget nyckelband. Det är det vita bandaget (?) som är intressant...?
Citera
2013-06-09, 23:57
Medlem
Jeremiahs avatar
Man skall vara medveten att i denna tråd skriver de:
som inte vill att KJ är GM
som vill att KJ är GM.
Och de som vill att VB:s mördare skall ställas in för rätta.
Citera
2013-06-10, 00:00
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Så via Europecars hemsida bokar man och Mûllers är utlämningsstället

http://www.mullers.se/hyrbilar.aspx

http://bilinformation.europcar.se/europcar-transportbilar.html
Ligger Müllers vid flygplatsen?
Jag hittade en sida med olika uthyrare.
http://www.elephantcarhire.se/
Citera
2013-06-10, 00:01
Medlem
Jeremiahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara
Alltså jag tycker alla bilar KJ skulle kunna tänkas haft besittning av borde varit avklarade för längesen.
Jag menar förhör lär ju ha hållits om fordon KJ haft besittning av bland familj, vänner, bekanta absolut direkt inledande första dagen/arna KJ blev anhållen. Och vem som helst med rent mjöl i påsen lär ju självt hört av sig till polisen om man haft en bil utlånad till KJ från datumet VB försvann till KJ blev anhållen.

En okänd MGM lär nog inget säga till polis. Detta fordon kan mycket väl vara lånat av någon som inte är inblandat öht.
Citera
2013-06-10, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DocWatson
Frälsaren i Air Soft-gänget har en omslagsbild på fb där man ser en handske liggandes på några säckar i skymningen. Handsken ser fylld ut.

Frälsaren är alltså samma person som hade den här konversationen på fb under en bild där han poserar med en jaktkniv.

När är säckbilden tagen? Är det kanske den saknade handen i handsken...? Den här Robin återkommer gång på gång, var det han som var på väg att flytta till Usa och lämna landet strax efter att VB försvunnit?

Har själv inte sett bilden med just handsken men det verkar vara lite väl mycket kring dessa airsoft-herrar.... Spadar, handskar, satanist-tillmälen, kapade ben i tankebubblor.... Känns som en eller flera medskyldiga bör återfinnas i denna grupp.
Citera
2013-06-10, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stigrolf
Tror inte att det är bekräftat att så var fallet.
Tror det stod i tidningen (N*D eller AB) att det tycktes att huvud var avskiljt, men polisen har inte gått ut med info utan det var väl den ansvarige på plats eller den som hittade kroppen som gjort uttalandet.
Tror inte teknikerna berättar det i allafall

Det kan vi nog vara väldigt säkra att polisen aldrig går ut med om de var skilda från varandra, det vet bara GM. Möjligen sen i FUP'en det framkommer men knappast innan dess.

Det är av intresse för om det ej är skilda från varandra så tror jag ej på en transportstyckning utan den har skett på sådant ställe att man kan flytta det även om det är skrymmande för ingen kommer att se det. Jag får känslan att det är något sjukt, bisarrt över detta mord.

Kan det vara så att det är två transporter, FP2 var den första med ytliga graven och FP1 var den andra och antingen lämna ett bisarrt spår efter sig eller helt enkelt blivit störd och dumpat fort och dragit.
De kanske inte är ditlagda samma tidpunkt utan FP1 är vid lite senare tidpunkt. Rörigt, ja bara förnamnet

Edit: Jag menar att FP1 var det som dumpades andra gången..
Senast redigerad av ToZon 2013-06-10 kl. 00:22.
Citera
2013-06-10, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DocWatson
När är säckbilden tagen? Är det kanske den saknade handen i handsken...? Den här Robin återkommer gång på gång, var det han som var på väg att flytta till Usa och lämna landet strax efter att VB försvunnit?

Den bilden är tagen under "Fallen Angel".

Men nu får ni fan ge er. Den där typen av handskar ser ut sådär. Det beror delvis på att de i många fall har för-böjda fingrar + ganska rejält material över handryggen. Du tror inte att någon annan skulle reagerat på att de hade en ensam handske som de lattjade runt med (en handske som dessutom borde luktat illa)

Enda anledningen till att Robin återkommer är att folk envisas med att försöka få in honom i diverse konstiga sammanhang med allt mer långsökta teorier.
Citera
2013-06-10, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Det kan vi nog vara väldigt säkra att polisen aldrig går ut med om de var skilda från varandra, det vet bara GM. Möjligen sen i FUP'en det framkommer men knappast innan dess.

Det är av intresse för om det ej är skilda från varandra så tror jag ej på en transportstyckning utan den har skett på sådant ställe att man kan flytta det även om det är skrymmande för ingen kommer att se det. Jag får känslan att det är något sjukt, bisarrt över detta mord.

Kan det vara så att det är två transporter, FP2 var den första med ytliga graven och FP1 var den andra och antingen lämna ett bisarrt spår efter sig eller helt enkelt blivit störd och dumpat fort och dragit.
De kanske inte är ditlagda samma tidpunkt utan FP2 är vid lite senare tidpunkt. Rörigt, ja bara förnamnet

som jag förstått så var huvudet avkapat, och låg under kroppen.
huvudet kapas nog av för att det blir mindre personligt. då är det "bara en kropp".

åtminstonde var det försökt till avkapat, dom kunde inte avgöra än om det satt ihop eller inte (alltså när det hittades)
Citera
2013-06-10, 00:06
Medlem
Citat:
Jag har då aldrig fått något nyckelband när jag hyrt bil, endast nycklar med en ibland rejäl nyckelring med reklamblaffa. Vilka företag har nyckelband? Tror det är handen som kanske intresserar polisen. KJ kan ha haft handen indragen i ärmen när han gick förbi folk, och fattade inte att han var inom synhåll för ett teleobjektiv? Tror att något vitt tyg är lindat runt handen, och över det ett rött band, kan vara hans eget nyckelband. Det är det vita bandaget (?) som är intressant...?

Han har ju bevisligen innehaft en rosa/cerise tejp som han på tidigare fb-bilder pyntat alla sina låtsasvapen med.
Citera
2013-06-10, 00:07
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueChesh
dock var det juh det där PMet om att han inte ens pallade knäcka nacken på en fisk när dom varit och fiskat
Ja endera är det påhittat, eller så är ryktet om att han delade itu sin döda hund bara ett tomt rykte.
Vad ska man tro.

Jag har i o f s svårt att begripa hur hundryktet har uppkommit om det inte har hänt nåt med hunden. Kan det vara så enkelt att hunden dött, därefter lagts i en säck och fraktats bort från lägenheten, med eller utan pappans hjälp? Ingen styckning och ingen dumpning i älven.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in