2013-03-02, 03:57
Medlem
Inzaneclowns avatar
Fairly Nuts och Caramel Sutra helt klart.
Citera
2013-03-02, 15:07
Medlem
BRZMs avatar
Finns det nån ny smak ute man bör testa? Senaste jag testade var The Vermonster. Skulle vilja att dom kom ut med en glass med kokossmak eller mintsmak.

Sen om det redan finns, ber jag om ursäkt. Har inte kikat in i B&J-frysen på ett tag.
Citera
2013-03-02, 18:18
Medlem
Bylines avatar
Tillbringat dagen med att städa, tvätta och koka indisk kycklingsoppa. Nu när soppan äntligen är klar, så har jag ingen matlust. Typiskt.
Turligt nog så hittade jag en ½ liter med B&J Peanut Butter Cup i frysen. Har nu satt i mig halva byttan, och känner mig väldigt belåten. Tror det är en ny smak då jag inte har sett den förut. Hur som helst, rekommenderas varmt. Den är söt och salt och jordnötig på en och samma gång, och så är det tuggiga bitar av jordnötskola och choklad i.
Citera
2013-03-02, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ivey
Behövs väl ingen micro för det, låt den stå framme en timme istället så blir det bra.

Ja men jag brukar inte planera mina glassintag på det viset. Och om jag väl tar fram den är jag sugen direkt och pallar inte vänta en hel timme på att jag får förbruka den. Sorry men micron äger din planering.
Citera
2013-03-02, 21:44
Medlem
Scientologens avatar
Testade Clever Cookies idag. Ångrar det så in i helvete! Förmodligen sämsta BJ-varianten än. Riktigt meningslös med trist vaniljglass, obehagligt chokladkladd och otrevliga kakbitar. Bottennapp!
Citera
2013-03-04, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nummerlappen
Ja men jag brukar inte planera mina glassintag på det viset. Och om jag väl tar fram den är jag sugen direkt och pallar inte vänta en hel timme på att jag får förbruka den. Sorry men micron äger din planering.
Nej. Då blir den ju ojämnt smält. En timme så är den perfekt sedan, lätt värt väntan.
Citera
2013-03-04, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ivey
Nej. Då blir den ju ojämnt smält. En timme så är den perfekt sedan, lätt värt väntan.

Får kanske överväga det när min exekutiva förmåga har förbättrats (att relatera till hjärnan är en studieskada). För när du säger det kan det bli aningens ojämnt ibland, fast jag brukar se till att glasen är uppdelad i likformiga bitar, hjälper till viss del.
Citera
2013-03-05, 23:40
Medlem
storbondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scientologen
Testade Clever Cookies idag. Ångrar det så in i helvete! Förmodligen sämsta BJ-varianten än. Riktigt meningslös med trist vaniljglass, obehagligt chokladkladd och otrevliga kakbitar. Bottennapp!

Haha, jag smakade de två andra, nya smakerna i dag: Peanut Butter Me Up (denna har jag inte ens ätit upp och lär nog inte göra det heller, blä fi fan) och Blondie Brownie. Tycker inte att någon var något vidare alls. Det är Clever Cookies jag är mest sugen på...
Citera
2013-03-06, 17:53
Medlem
Bylines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av storbonden
Haha, jag smakade de två andra, nya smakerna i dag: Peanut Butter Me Up (denna har jag inte ens ätit upp och lär nog inte göra det heller, blä fi fan) och Blondie Brownie. Tycker inte att någon var något vidare alls. Det är Clever Cookies jag är mest sugen på...
Jag var ju så förtjust i Peanut Butter Cup att jag tänkte att Peanut Butter Me Up måste vara ännu bättre. Den har allt Peanut Butter Cup glassen har plus hallonsylt. Det kan väl inte bli annat än bra? FEL!!! Hallonsylten har en kraftig bismak av fettlösningsmedel eller nått annat skit, och den gifter sig på inget sätt med jordnötssmöret. Man måste nog vara jänkare för att uppskatta den här smaken. BLEH!
Citera
2013-03-07, 22:18
Medlem
storbondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byline
Jag var ju så förtjust i Peanut Butter Cup att jag tänkte att Peanut Butter Me Up måste vara ännu bättre. Den har allt Peanut Butter Cup glassen har plus hallonsylt. Det kan väl inte bli annat än bra? FEL!!! Hallonsylten har en kraftig bismak av fettlösningsmedel eller nått annat skit, och den gifter sig på inget sätt med jordnötssmöret. Man måste nog vara jänkare för att uppskatta den här smaken. BLEH!

Håller med, den smakar för jävligt.

Smakat Clever Cookies idag och det var bättre! Kanske ingen ny favorit, men det dög i alla fall.
Citera
2013-03-08, 16:49
Medlem
Har fört en lista på alla smaker jag har testat. 23 Hittills. Bäst är enligt mig Half Baked och sämst är Cherry Garcia.
Citera
2013-03-08, 23:23
Medlem
Bylines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Americangirl
Har fört en lista på alla smaker jag har testat. 23 Hittills. Bäst är enligt mig Half Baked och sämst är Cherry Garcia.
Sämst för mig var Oh My! Apple Pie!
Den var helt oätlig och triggade igång min kräkreflex.
Det är nog den vidrigaste glass jag någonsin smakat. *ryser*
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in