Citat:
Sitter och skriver ihop det personliga brevet till ett jobb utomlands som barn- och ungdomsledare. Men, när jag kommer till punkten med "vad jag kan tillföra", så tar det stopp.
Vad bör man skriva? Vad kan få dem att känna "wow, han vill vi ha"?
Har hittills skrivit:
"Hej hopp!
XXXX XXXX heter jag och är en snart 24-årig kille ursprungligen ifrån XXXX. Bor och lever i XXXX nere i XXXX sedan hösten 2010. Arbetar för tillfället på XXXX, där jag inom vår restaurangen ser till att göra våra kunder mätta och belåtna. När jag har en ledig dag, befinner jag mig gärna på det lokala gymmet eller ute i löpspåret. Gillar annars att lyssna på musik, kolla på film eller bara ta en avkopplande fika på stan.
Vad bör man skriva? Vad kan få dem att känna "wow, han vill vi ha"?
Har hittills skrivit:
"Hej hopp!
XXXX XXXX heter jag och är en snart 24-årig kille ursprungligen ifrån XXXX. Bor och lever i XXXX nere i XXXX sedan hösten 2010. Arbetar för tillfället på XXXX, där jag inom vår restaurangen ser till att göra våra kunder mätta och belåtna. När jag har en ledig dag, befinner jag mig gärna på det lokala gymmet eller ute i löpspåret. Gillar annars att lyssna på musik, kolla på film eller bara ta en avkopplande fika på stan.
Låter som om du utfodrar djur. Kanske bättre med att du träffar vänner
Citat:
Citat:
Har en stark förkärlek till barn, främst mina yngre syskon XXXX och XXXX på X respektive X år. Genom åren har jag bland annat agerat förskolelärare, fritidsledare och ungdomstränare, för att nämna lite av mina erfarenheter. Har på senare dagar haft funderingar på att utbilda mig till idrottslärare, för att kunna blanda mitt starka intresse för sport och idrott, med att få jobba och utveckla barn- och ungdomar i alla olika åldrar.
Bättre att du skriver att andra ser dig som, sprallig är fel ord och om du är dina bästa år vad ska andra i en annan ålder känna sig som då??
Citat:
Nu är dock nu, och jag sitter här med ett stort leende på läpparna när jag skriver ihop detta brev. Fick reda på era underbara utlandstjänster via en tidigare anställd hos er, och har sedan den dagen gått och väntat på att någonting ska dyka upp och bli tillgängligt.
Vill söka denna tjänst för att jag.."
Vill söka denna tjänst för att jag.."
Låter bara konstigt som om du lurat i vassen, underbara låter verklighetsfrämmande, nästan lite som om du stalkat dem...
Ok hoppas att jag inte var för hård, men tänk till låter som om du har en bra bakgrund för jobbet men du måste motivera dig rätt.
, dock även varit ledare i ett League of legends-"lag" (vi körde inte direkt jätteseriöst.)" ser bra ut på ett CV?
: