2013-06-09, 20:57
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrankForReal
Jag har inte läst dem trådarna och planerar heller inte att göra det. Min övernaturliga erfarenhet vittnar om Guds existens. Den enda och sanne kristna Guden.

Jag vill helst inte gnälla om OT, men nu rör tråden sig öht inte om "övernaturlig erfarenhet" eller liknande.
Citera
2013-06-09, 20:57
Medlem
Arepos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baylife
När ska du påvisa att kroppen är perfekt och att den omöjligt skulle kunna konstrueras bättre, dvs. logiskt inte fysisk möjlighet. Är det möjligt att skapa en kropp som är mer resistent mot sjukdomar? Om ja, ja då är inte den mänskliga kroppen perfekt.
Det du säger är också question-begging därför att du förutsätter att perfektion (för en mänsklig kropp) är detsamma som funktionalitet, lång livslängd och hög livskvalité.

Det här är inte menat som kritik mot dig utan som en fingervisning om att det vore lättare att utelämna abstrakta begrepp såsom 'perfektion' och istället ta ner diskussionen på jorden. (Förutsatt att kunskap1 inte vill ge någon definition på 'perfektion'.)
Citera
2013-06-09, 21:00
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Så förutom ID-postulatet 'ploppar' finetunings-argumentet också upp.

Trevligt att se dessa gamla floskler igen .... och jag kan ju alltid hoppas på att det denna gång finns någon som vill leda dom längre än till kneejerk-reflexen, ..... som brukar vara motivationen för att öht plocka fram dom.

Citat:
Jag vill att du radar upp dina argument i punktform

Vilka argument? Varför skulle jag tills vidare framföra argument när postulaten är dina?
Citera
2013-06-09, 21:02
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Problemet är att det finns luckor som ateister inte kan fylla.

Du är verkligen på hugget med floskler. Först ID, sen finetuning och nu god-of-gaps.

Citat:
Vi tror på en sanning de tror på en massa påhittade flosker.

Hur kan man TRO på en SANNING?
Citera
2013-06-09, 21:05
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Problemet med dina exempel är att du antar att de kan existera utan Gud från allra första början.

Problemet med ditt argument är att du sannoliken inte kan komme längre än till floskel-nivån med det.
Citera
2013-06-09, 21:05
Medlem
Citat:
Vilka argument? Varför skulle jag tills vidare framföra argument när postulaten är dina?

Typiskt för ateister vid debatter. Apologetiker ska enbart framföra argument för sin livsåskådning, medan ateister enbart dumförklarar personen.
Citera
2013-06-09, 21:10
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Typiskt för ateister vid debatter. Apologetiker ska enbart framföra argument för sin livsåskådning, medan ateister enbart dumförklarar personen.

Jag tar gärna en fördjupat diskussion med dig om bevis, bevisföring och bevisbörda ... inklusive en världsbilds-granskning om nödvändigt ..... på lämplig tråd.

Denna tråd anser jag inte lämpat för att lära dig grunderna om sånt.
Citera
2013-06-09, 21:10
Medlem
baylifes avatar
[quote=FrankForReal|43835451]
Citat:
Ursprungligen postat av baylife

Problemet med dina exempel är att du antar att de kan existera utan Gud från allra första början.
Ingen antagande görs med exemplen.
Citera
2013-06-09, 21:11
Medlem
Citat:
Du är verkligen på hugget med floskler. Först ID, sen finetuning och nu god-of-gaps.

Hur kan man TRO på en SANNING?

Lägg inte ord i min mun med god of gaps. Har aldrig sagt det.

Svaret på din fråga om hur man kan tro på sanning. Läs johannes evangeliet 14:6
Citera
2013-06-09, 21:12
Medlem
Citat:
Problemet med ditt argument är att du sannoliken inte kan komme längre än till floskel-nivån med det.

Och ändå har jag inte sett ett enda motargument från din sida. Bara en massa dumförklaringar
Citera
2013-06-09, 21:14
Medlem
Citat:
Jag tar gärna en fördjupat diskussion med dig om bevis, bevisföring och bevisbörda ... inklusive en världsbilds-granskning om nödvändigt ..... på lämplig tråd.

Denna tråd anser jag inte lämpat för att lära dig grunderna om sånt.

Tack och jag ska lära dig om vad den levande Guden gjort för din skull. För att du är hans dyrbara ädelsten.
Citera
2013-06-09, 21:15
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Lägg inte ord i min mun med god of gaps. Har aldrig sagt det.

Du förstår tydligen inte vad god-of-gaps är.

Citat:
Svaret på din fråga om hur man kan tro på sanning. Läs johannes evangeliet 14:6

Och nu ett cirkel-argument OM logik/epistemologi. Jag kan rekommendera dig att du skaffar dig en ny "Manual for apologetic dummies".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in