2013-06-09, 20:46
Medlem
[quote=Bogomil|43835252]
Citat:
Ursprungligen postat av FrankForReal

Efterfrågar du en tillbaka-till-ruta-étt i tråden? Så vi kan upprepa varenda jädrans 'argument'. Eller har du något nytt att tillföra som nån missade dom första 3 zillioner gånger evolutionsteorin vs. 'gud' har ältats igenom?

Jag har inte läst dem trådarna och planerar heller inte att göra det. Min övernaturliga erfarenhet vittnar om Guds existens. Den enda och sanne kristna Guden.
Citera
2013-06-09, 20:47
Medlem
Varangians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Efterfrågar du en tillbaka-till-ruta-étt i tråden? Så vi kan upprepa varenda jädrans 'argument'. Eller har du något nytt att tillföra som nån missade dom första 3 zillioner gånger evolutionsteorin vs. 'gud' har ältats igenom?

Jag orkar i ärlighetens namn inte läsa alla inlägg i hela tråden... Risken är väl iofs rätt stor att det ändå går tillbaka till ruta-ett. Diskussionsmässiga framsteg är rätt sällsynta här dessvärre.
Citera
2013-06-09, 20:48
Medlem
baylifes avatar
[quote=FrankForReal|43835271]
Citat:
Ursprungligen postat av baylife

Skriver från telefonen, känns onödigt att diskutera med någon som använder ett skrattretande argument för Guds icke existens.
Tror Varangian gav länken pga exemplen i den och inte argumentet per se. Men du bara handviftar bort det, likt resten av apologeterna här i tråden.
Citera
2013-06-09, 20:49
Medlem
PositiveNegatives avatar
Ateister menar inte att evolutionsteorin motbevisar en gudsexistens utan vad evolutionsteorin bevisar är att en gud inte skulle behövas för livets uppkomst.

/Kristen som inte läst igenom tråden.
Citera
2013-06-09, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Så förutom ID-postulatet 'ploppar' finetunings-argumentet också upp.

Trevligt att se dessa gamla floskler igen .... och jag kan ju alltid hoppas på att det denna gång finns någon som vill leda dom längre än till kneejerk-reflexen, ..... som brukar vara motivationen för att öht plocka fram dom.

Jag vill att du radar upp dina argument i punktform
Citera
2013-06-09, 20:51
Medlem
baylifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varangian
Se exempel-delen i länken... Eller varför inte det faktum att vi har över 98% s.k. skräp-DNA?

For example, over 98% of the human genome is noncoding DNA,[2] while only about 2% of a typical bacterial genome is noncoding DNA.

http://en.wikipedia.org/wiki/Noncoding_DNA
98% icke-kodande DNA, ja. Dock nt 98% skräp DNA. Den siffran är lägre. Hur låg den är debatteras fortfarande.
Citera
2013-06-09, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PositiveNegative
Ateister menar inte att evolutionsteorin motbevisar en gudsexistens utan vad evolutionsteorin bevisar är att en gud inte skulle behövas för livets uppkomst.

/Kristen som inte läst igenom tråden.

Problemet är att det finns luckor som ateister inte kan fylla. Vi tror på en sanning de tror på en massa påhittade flosker.
Citera
2013-06-09, 20:53
Medlem
baylifes avatar
Citat:
Problemet är att det finns luckor som ateister inte kan fylla. Vi tror på en sanning de tror på en massa påhittade flosker.
Vilka luckor är det du refererar till. Och hur vet du att du tror på en sanning?
Citera
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:

Oh! Ironin!
Citera
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varangian
Jag orkar i ärlighetens namn inte läsa alla inlägg i hela tråden... Risken är väl iofs rätt stor att det ändå går tillbaka till ruta-ett. Diskussionsmässiga framsteg är rätt sällsynta här dessvärre.

Jag hoppas ... att det trots Franks otydliga citations-teknik .... framgick att min kritik inte var riktad mot dig.

Det räckte med att läsa den första paragraf eller två i din länk för att se att Frank inte har en susning om ens dom enklaste aspekterna i DENNA variant av bevis mot 'gud'.
Citera
2013-06-09, 20:54
Medlem
[quote=baylife|43835345]
Citat:
Tror Varangian gav länken pga exemplen i den och inte argumentet per se. Men du bara handviftar bort det, likt resten av apologeterna här i tråden.

Problemet med dina exempel är att du antar att de kan existera utan Gud från allra första början.
Citera
2013-06-09, 20:55
Medlem
Varangians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baylife
98% icke-kodande DNA, ja. Dock nt 98% skräp DNA. Den siffran är lägre. Hur låg den är debatteras fortfarande.

Ja, sannolikt kommer väl en del av detta DNA tids nog kunna förklaras ge någon form av funktion. Men det ligger ju i linje med att merparten mutationer inte behöver vara till direkt nackdel (än mer sällsynt till fördel). Då kan man förvänta sig en hög andel mestadels oanvändbar DNA över tid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in