2013-06-09, 20:00
Medlem
Mouchinos avatar
Hittade bara en K*nt S**ilä som jobbar på Lingmans bil Kiruna, sen om det är en bror eller så har jag ingen aning om
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonkoping83
Vändningar i fallet. Fler som tycker att det är lugnet före stormen?

Jag antyder i allra högsta grad, att KJ inte är mördaren, vad jag bygger detta på är inte viktigt, vad som däremot är av vikt är att man får fast den riktiga mördaren.. Jag sitter inte och säger att jag vet vem mördaren är, det tror jag inte att någon vet ännu. Men den dagen de får fast GM är en mycket bra dag, och det vill jag kalla för en dag då en "vändning" sker. Vändningen inträffar ju faktiskt redan när man börjat få spår efter GM.

Du har inte sagt vem du tror är mördaren, däremot har du upprepade gånger antytt att du har en aning om vem det kan vara, åtminstone åt vilket håll sökarljuset bör riktas. Så, berätta nu, för du bör ju ha en teori kring hur det har gått till om du är så säker på att KJ inte är den skyldige. Någonting måste du ju grunda dina utspel på, så vad är det, låt höra.
Citera
Medlem
KristoferAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ophiaghushannah
Vilket faderskapstest tänker du på?
Vem har genomgått ett sådant?
När skedde detta?

Antar att de har DNA-testat fostret om det nu fanns ett sådant..?
Citera
2013-06-09, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guvario
Intressant. Och då gäller ju även statistiken här, att gm ofta finns i offrets närhet.
Och nu ska jag vara lite fördomsfull, män som importerar kvinnor från t.ex Asien, har ofta en sned syn på kvinnor. Inte alltid så snälla, och ser mest kvinnan som en ägodel. Och kvinnan ska göra som mannen säger.
Kanske VB ringde styvpappan om skjuts.
har styvpappan alibi, eller är det bara hans ord om 'fisketur'?

Har inte så mycket att säga eftersom jag inte vet något men här måste jag bara göra ett inlägg. Din så kallade import av kvinnor från asien och deras underkastelse osv kan du glömma direkt. Jag är själv gift med en sedan många år och umgås då mycket i dessa kretser både här i sverige och i thailand och de flesta av dem om inte i princip alla är allt annat än ja sägande nickedockor. Dom har en tendens att reta gallfeber på vem som helst på grund av deras sätt att vara. Dom styr och ställer så det mesta blir upp och ner men erkänner inte sina misstag. Här kan finnas ett motiv någonstans att envisheten drivit någon till detta.
Citera
2013-06-09, 20:03
Medlem
jonkoping83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Du har inte sagt vem du tror är mördaren, däremot har du upprepade gånger antytt att du har en aning om vem det kan vara, åtminstone åt vilket håll sökarljuset bör riktas. Så, berätta nu, för du bör ju ha en teori kring hur det har gått till om du är så säker på att KJ inte är den skyldige. Någonting måste du ju grunda dina utspel på, så vad är det, låt höra.

Jag grundar dem på sunt förnuft bland annat.

Till min stora chock är människor redan igång med att spekulera i en för dagen annan aktuell GM, KJ verkar inte vara lika het längre om man ska tro många här. Börjar faktiskt ett mynt att trilla ned om att vi söker någon annan?

Framför nog inga spekulationer förrän det är svart på vitt, jag lämnar det till er. På distans kommer jag sedan att ropa vad var det jag sa.
Citera
2013-06-09, 20:08
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Även jag har fått ett pm som jag tycker är intressant.

Pm:aren är säker på sin information hen fått avseende ödehuset. Detta ska enligt hen ha varit tomt två dagar innan fynden gjordes av MPS och detta ska även polisen ha vetat om. Sen konstaterar hen att den som tipsade MPS om att kolla upp ödehuset, måste ha haft en unik information när MPS två dagar senare hoppar in i huset och finner VB´s ben.

Sen har pm:aren uppfattat att spanet på KJ påbörjades troligtvis först den 10/5. Här är uppgiftslämnaren inte 100% säker, men troligtvis den 10/5 iaf.
Då kanske syftet med att besöka OK i Luleå den 17 maj, med asiatiska i följe, var att hyra fordon.
Citera
2013-06-09, 20:10
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lronMaiden
Om KJ är GM och detta hade varit planerat så hade han
1. Inte varit den sista som såg VB i livet
2. Han hade plastat in skuffen rejält
3. Grävt ner henne djupt inne i Norrbottens djupa skogar.

Upprepar frågan: Vem enligt dig är det som varit den sista som såg VB i livet om KJ är GM ?
Citera
2013-06-09, 20:11
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonkoping83
Jag grundar dem på sunt förnuft bland annat.

Till min stora chock är människor redan igång med att spekulera i en för dagen annan aktuell GM, KJ verkar inte vara lika het längre om man ska tro många här. Börjar faktiskt ett mynt att trilla ned om att vi söker någon annan?

Framför nog inga spekulationer förrän det är svart på vitt, jag lämnar det till er. På distans kommer jag sedan att ropa vad var det jag sa.

Det jag inte fattar med KJ om han nu är den skyldige. Hur han efter han begått detta fasansfulla styckmord kunde helt glatt med entusiasm vara med på Operation Fallen Angel? Det är nåt som inte stämmer alltså..
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Då kanske syftet med att besöka OK i Luleå den 17 maj, med asiatiska i följe, var att hyra fordon.

Var kommer den informationen om OK ifrån? Hur lyder den i sin helhet, är det en bekräftad uppgift? Länka gärna till källan.

Var kommer informationen om att gula huset var tomt två dagar innan fyndet ifrån? Stämmer det så är det mycket intressant, vem har varit där och varför?
Citera
Medlem
ME077s avatar
Vet att vi redan pratat om detta för länge sen i tråden men - kan vi utgå ifrån att VB avled 4-5/5, alltså att obducenten fastställt detta? Eller kan det vara så att polisen inte går ut med att hon kan varit vid liv längre? (Sannolikt avled hon då, men ändå).
Citera
2013-06-09, 20:12
Medlem
ballobass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Det jag inte fattar med KJ om han nu är den skyldige. Hur han efter han begått detta fasansfulla styckmord kunde helt glatt med entusiasm vara med på Operation Fallen Angel? Det är nåt som inte stämmer alltså..

För att han kanske inte är GM
Citera
2013-06-09, 20:12
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Styvfars namn? H*ns J*n-Er*k S*milä (aaii)

Han är knalle. Född i Borås alltså. Han har två bröder varav en inte finns i Ratsit och den andre finns i Kiruna.
Kirunabrodern heter:
P*r Börj* Vid*r

Om man ska gå efter samtliga 3 förnamn och födelsedatum så har broder Sv*n Bj*rn Mika*l bytt efternamn till *riksson. Bor i Nyland, Kramfors.
Senast redigerad av PeterNoster 2013-06-09 kl. 20:41.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in