2013-06-09, 19:32
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
Äntligen något som verkar trovärdigt och relevant! Ja det var ju lite underligt det där tipset om ödehuset... Nu tror jag tråden kommer att börja jobba igen.

Min känsla är att antingen KJ själv eller någon väldigt, väldigt nära honom avgav detta tips till MPS. Inte susar MPS iväg med sex personer en sen kväll på måfå upp till Mjösjöberget och med intuitionens kraft hoppar de in i ödehuset. Nix pix.

Kan vi nu koppla ihop den svarta Nissan King Caben/Navaran eller ev den vita Caddyn så har vi med säkerhet kommit en bra bit på väg.
Citera
2013-06-09, 19:36
Medlem
ME077s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Min känsla är att antingen KJ själv eller någon väldigt, väldigt nära honom avgav detta tips till MPS. Inte susar MPS iväg med sex personer en sen kväll på måfå upp till Mjösjöberget och med intuitionens kraft hoppar de in i ödehuset. Nix pix.
Kan vi nu koppla ihop den svarta Nissan King Caben/Navaran eller ev den vita Caddyn så har vi med säkerhet kommit en bra bit på väg.

Det tror jag med. Å vad jag hoppas att de "smartaste" i tråden är på hugget nu... (ni vet vilka ni är) och hoppas att alla fattar att vi just tagit ett steg framåt, även om oklart exakt hur ännu...

Varför ville mördaren att kroppen skulle hittas?
- Dåligt samvete gentemot någon i hans närhet som var förtvivlad?
- Ville njuta av uppmärksamheten?
Någon av dessa två alternativ/typer av GM tror jag. ?

Var förvarade mördaren kroppen/kroppsdelarna fram till den hittades?

NSD´s bild på parkeringsplatsen - vilken bil gäller det? Vem äger den?
Senast redigerad av ME077 2013-06-09 kl. 20:03. Anledning: ändring
Citera
2013-06-09, 19:42
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonkoping83
Ja, jag gör precis det, det jag vet. Så ha bara tålamod.

Givetvis har de inte skrivit om allt, lite det jag säger. Snart kommer det att presenteras mer detaljer kring mordet, och varför man jagar en annan gärningsman. Vi får vänta och se ett litet tag.
Hm, du tror alltså att de håller KJ häktad medan de jagar den rätte GM?
Möjligtvis en medbrottsling, det kan jag gå med på.
Citera
2013-06-09, 19:47
Medlem
jonkoping83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Hm, du tror alltså att de håller KJ häktad medan de jagar den rätte GM?
Möjligtvis en medbrottsling, det kan jag gå med på.

Om vi säger såhär, det finns ingen som helst anledning att man i KJ´s fall inte är hjälpsam och faktiskt går med på det ena och det andra av ren välvilja... Det är faktiskt inte enbart Polis och alla vi andra som vill att mördaren ska gå fri från detta.

Kom ihåg, jag säger inte att det är så, tankarna får du bolla med själv och spekulera fritt med.
Citera
2013-06-09, 19:47
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Det tror jag med. Å vad jag hoppas att de "smartaste" i tråden är på hugget nu... (ni vet vilka ni är) och hoppas att alla fattar att vi just tagit ett steg framåt, även om oklart exakt hur ännu...

Varför ville mördaren att kroppen skulle hittas?
- Dåligt samvete gentemot någon i hans närhet som var förtvivlad?
- Ville njuta av uppmärksamheten?
Någon av dessa två alternativ/typer av GM tror jag. ?

Är det nån som vet vart VB:s styvfar jobbar, att han jobbar på verkstad vet jag men vart?
Citera
2013-06-09, 19:48
Medlem
PeterNosters avatar
Angående span på KJ så stod det i någon blaska att när KJ greps hade polisen haft span flera dagar innan. Inte flera veckor som antytts i tråden av somliga. KJ greps 2013-05-23.
Citera
2013-06-09, 19:48
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive

Har VB:s styvfar några bröder eller så`?
Citera
2013-06-09, 19:49
Medlem
ME077s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Är det nån som vet vart VB:s styvfar jobbar, att han jobbar på verkstad vet jag men vart?

Nybe*gs mekaniska verkstad
https://www.facebook.com/pages/Nybergs-Mek-Verkstad-AB/184524221583143
(vet ju inte om det stämmer fortfarande)

Edit: Tror inte vi ska "springa iväg" med detta spår. Det där med vita cabben är inte bekräftat, och det bevisar ändå absolut ingenting...
Senast redigerad av ME077 2013-06-09 kl. 19:57.
Citera
Medlem
jonkoping83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Angående span på KJ så stod det i någon blaska att när KJ greps hade polisen haft span flera dagar innan. Inte flera veckor som antytts i tråden av somliga. KJ greps 2013-05-23.

Naturligtvis är han inte den enda man haft span på. En eller fler individer har man span på i detta nu, och man väntar på rätt tillfälle.
Citera
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino

I Kiruna. Veckopendling. När han kommer hem går han och fiskar.
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonkoping83
Vad vi snart ser är upptakten på en fortsatt utredning utanför intresset i Herr KJ. Blodfläcken i fråga är faktiskt inte relevant på högsta nivå, som många har fått för sig.. Och en annan sak, man bör inte tro att det verkligen finns en blodfläck till 100 %. Inget tyder på någon relevans i en viss bil som många talar om heller. Man kanske skulle kika mot lite andra bilar som kan vara av värde. Men, men..

Det finns andra poänger, lär vi få se. Det gäller att titta på något som man tidigare inte riktigt tänkt på, allt för uppenbart.

Ett tips och en tanke är att en ny vecka börjar nu, och det blir en hel del oväntade vändningar i fallet vare sig man vill det eller ej.

Du har antytt det här tidigare om jag inte missminner mig, jag tycker att det är hög tid att du pratar ur skägget nu, vad är det du insinuerar?

Vad är det för oväntade vändningar du syftar på?
Citera
2013-06-09, 19:50
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Nybe*gs mekaniska verkstad
https://www.facebook.com/pages/Nybergs-Mek-Verkstad-AB/184524221583143
(vet ju inte om det stämmer fortfarande)

Ligger i Kiruna alltså.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in